Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

Gravid Bf Oktober 2017

Musetti skrev 2017-09-21 12:25:58 följande:

Blodtryck ska det ju stå och inget annat.

Just det, hon ligger med huvudet nedåt men med sin rygg mot min, alltså har hon ansiktet vänt åt fel håll. Men borde ju ha tid att snurra rätt under 2 veckor hoppas jag :)

Så ligger min bebis också.

BM sa att den vänder sig nog rätt när det väl sätter igång.
  • Euphoria85
    Euphoria85 skrev 2017-09-21 12:15:58 följande:

Annars är det fullt på på min livmoder och mannen är i full beredskap varje dag på att köra hem från jobb.

Full fart på min livmoder - ska det stå!
  • Euphoria85
    erijon skrev 2017-09-21 13:16:41 följande:

Men.. bebis ska ha ansiktet mot rumpan på mamman alltså?

Min bebis vet jag inte hur han har ansiktet..? Men ligger med sin rygg mot min sida (båda håll för han roterar än i sidled då han inte är fixerad. Han är rörlig än) men ingen har sagt något om det? Men roterar inte bebisen sig nedåt i förlossningskanalen under själva utdrivningsskedet? Jag vet ju inte helt ärligt.

Sitter iallafall nu utanför förlossningen. Så nervös sedan klockan 6 imorse. Gjort nummer två säkert 10 ggr av ren nervositet.. så det svider nu! Fan vad nervös man kan vara! Nu ska jag ringa på här och gå in. Tid 13.30. Håll tummarna att allt ser bra ut och att dem jan svepa och att den gör sitt!

Bebis skulle tydligen börja rotationen i sidoläge har jag förstått det som

Hur har det gått idag???
  • Euphoria85
    erijon skrev 2017-09-21 16:59:00 följande:

Puh!

Ctg registrerade regelbundna sammandragningar som var riktigt starka mot innan, på skärmen visades mellan 60 och 70 nen var ca 15-20 min mellan. Allt med bebis verka bra! Toppen.

Tappen var helt mjuk, två cm lång och öppen en cm. En hinnsvepning gjordes och kor efter lossnade delar av slemproppen. Har FRUKTANSVÄRT ont nu.. ligger i soffan fast läkaren bad mig Gå, gå i trappor, duscha, röra mig osv. Är inte tuff nu. Värker ner ända under knäna, så ont gör det. Gaah! Vad har jag gett mig in på? Haha

Det ör bestämt att jag ska vara gravid som mest 10 dagar till, så slipper jag gå över tiden. Kommer fp höra svepningar med två dagars mellanrum ända fram till BF. P vägen ska tillvägagångssätt för igångsättning tas, eller lägga In tid för planerat snitt (men vill försöka föda vaginalt).

Har ny svepning på förlossningen på lördag kl 11 om denna inte funkade! Shit vad jag och min kille ör spända nu..

Tänk om det drar igång när sonen är i skolan och sambons son ska lämnas hit från mamma ..? Han vill hellre ha barnvakt än att han stannar då hon har förmågan att lite ta åt sig äran (kommer antagligen kräva att han stannar hela veckan och veckan efter då så vi inte får hit honom under bebisens första dagar. ). Får panik. Panik. Panik. Men inorgon efter 16 kan vi få åka in och föda :D

Usch under skrivande stund tror jag bestämt att jag fått min första VÄRK. Fy fasen! Smärta

SPÄNNANDE!!!!
  • Euphoria85

Trolltrio - Spännnde!

Liten blomma- vilken sötis han är! Mys!

Erijon - hur går det? Inte hört något sen ni va på leoslekland!

Marrebj - Blä vad jobbigt!

• Euphoria85
    Trolltrio skrev 2017-09-25 16:56:49 följande:

På förlossningen! Det var visst värkar.

åh vad spännande!!
  • Euphoria85
    erijon skrev 2017-09-25 18:08:28 följande:

Inatt 01 vaknade jag av att jag drömde att jag hade värkar. Det var tydligen ingen dröm! 9,35 gick vattnet och värkarna gjorde grymt ont trots timmar i duschen. Vi åkte in direkt då värkarna tilltog kraftigt där precis när vattnet gick, plus att jag inte var 100% om bebis var fixerad.

Tappen utplånad, helt mjuk och öppen 2cm "bara".

Fick ett rum, morfin vid 12 och lustgas vid 11.

Sen slutade morfin verka vid 14. Hade då bara lustgas till ca 16.30 då Eda lades så jag kunde slappna av bättre, eftersom värkarna kom oavbrutet typ.

Nu öppen 4cm bara.. men mår så bra! Sitter på boll, står med gåstol och vaggar. Längtar såå efter bebis!!

Bebis mår toppen :) sådan sjuk lättnad!

Lycka till!!
  • Euphoria85
    Trolltrio skrev 2017-09-26 01:28:26 följande:

Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer

Stort grattis!!!
  • Euphoria85

Måste köra och handla....

Hela kroppen skriker - Nej, stanna här, gör inget alls.

Men det är väll bara att ta sig i kragen och bege sig iväg.

Längtar faktiskt efter att slippa sova med kudde mellan benen, kunna ligga lite längre stunder på rygg utan att känna som man domnar bort i huvudet och att slippa springa upp ur sängen varannan timme hela natten

Mobilen vågar jag inte ta fram, då kanske jag blir super pigg och inte kan somna om

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017