Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85
    FiaW skrev 2017-08-22 22:41:55 följande:

Vilken fin mage :)

Visst är det du som också bor i Skåne? Har du bestämt vilket sjukhus du vill föda på?

Det blir Helsingborg

Om det inte skulle vara att de inte kan ta emot så blir det Lund.

Vi bor liksom lite mittemellan

Har ni bestämt er för vilket sjukhus?
  • Euphoria85
    FiaW skrev 2017-08-23 07:44:04 följande:

Vi bor på andra sidan så det blir Kristianstad eller Ystad för vår del :)

Har hört väldigt mycket gott om Ystad men har närmre till Kristianstad så jag vet inte riktigt vilket jag vill. Hade jag haft lika nära till båda hade jag valt Ystad men det handlar ju också om hur fort/långsamt allt kommer att gå och i och med att detta är första barnet så jag har ingen referens heller..

Du har barn sen tidigare va? Är de födda i Helsingborg? :)

Känns allt lugnt och ni känner att tid finns så kan ni ju ringa Ystad först så har ni kvar det alternativet om det är en trygghet för dig, tycker jag!

Ja jag har tvillingpojkar som blir 8 i november.

De föddes i Helsingborg
  • Euphoria85
    Glad81 skrev 2017-08-26 13:31:52 följande:

Dessa jäkla sammandragningar. Jag kan inte göra något utan att det bara spänner i magen. Vi började röja lite på övervåningen för vi ska få hit målaren på måndag. Och jag gick bara å plockade smågrejer. Men jag fick ge upp och lägga mig i soffan. Tror inte att tappen är påverkad av sammandragningarna men tänker nog ringa in för en koll på måndag iaf. Skönt att bara slippa oron. Då vet jag ju iaf att det inte e bebis som är på gång för tidigt.

Märker att många av oss har våra krämpor nu. Jag beundrar er som jobbar än. Men förstår att det måste vara påfrestande.

Det tar ändå på veckorna. Tänk när vi börjar få våra små. Vad kul det kommer va att få följa alla och höra om förlossningarna och vi får reda på vad det är för små personligheter i våra magar :)

Haha ja dessa jäkla sammandragningar

Jag tycker de kommer konstant oavsett om jag ligger, sitter eller står

Hoppas ni alla haft en trevlig, lugn och skön helg!
  • Euphoria85

Jag är lite sådan att jag fattar att jag är gravid och att det ska födas en bebis, men jag är liksom inte i extas över det.

Folk runtomkring är på och undrar och vill veta en massa, jag känner mest att jag tar det som det kommer.

Jag var iväg och köpte lite kläder strl 56 i måndags,

Så smått

Tycker det är tråkigt att det finns så dåligt utbud av könsneutrala kläder bara, vill ha det neutralt med in till bb, vi vet ju inte vem som ligger och växer till sig där inne i magen

Idag ska jag köpa säng!

Har här hemma i ett skyffe i huset hittat både matstol, babysitter och en bumbobarnstol... inte dåligt att det står kvar här hemma killarna är ju snart 8

• Euphoria85
    BFoktober2017 skrev 2017-09-01 10:28:05 följande:

Nä jag vet, håller med. Det är så uppdelat på pojk o flick. Vill ju ha det så sen. Men nu när man inte vet så vill man ju ha lite kläder med sig. Har köpt på polarn och ska bara köpa en till body där ifrån, som jag tycker man kan ha till både pojk o flick.

Oj det va inte dåligt.. vi hade inget kvar sen barnen.

Blev det någon säng?

Japp det blev en säng!!

Så nu ska det bara byggas ihop ????
  • Euphoria85

Spännande att det snart kanske börjar titta ut bebisar här i vår tråd!

Skönt ändå att alla bebisar fått stanna kvar i magen såhär länge!!

Smärtlindring på förlossningen tänkte jag mig vetekudde och lustgas.

Och sen får vi ta det som det kommer där inne.

Ryggmärgsbedövningen kan jag ta om jag verkligen behöver typ vila eller att det blir för mycket liksom.

Pilatesboll att sitta på har jag också skrivit ner i mina papper.

Sist satt jag på pilatesbollen med vetekudde jättelänge, det var så skönt; sen tog de ifrån mig vetekudden för att magen blev så varm

• Euphoria85

Det kom från mig med sist, man har ju ingen kontroll så det händer liksom.

BM för mig med idag, tycker det är lika spännande varje besök!

Mina sammandragningar har ändrat karaktär och är lite småöm och trött i magen.

V 34+5 idag.

• Euphoria85
    erijon skrev 2017-09-11 09:59:43 följande:

Ja verkligen dumt.. tänk om jag ringer ambulans för INGENTING, eller värre.. litar på att det är helt ofarligt och så händer något med bebis?

Usch.. blir nervös! Haha.

Men ändå sägs bara 1 av 10 förlossningar starta med vattenavgång. Vanligaste är ju värkar.. men ändå känner jag fler där bara vattnet splashat och strax efter kommer värkarna :D

Hur har era tidigare förlossningar startat, ni som har barn sedan innan naturligtvis! ?

Prematura Sammandragningar/ värkar.

Märkte inte av någon slempropp alls förra gången och vattnet gick precis innan första killen kom ut
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017