Gravid Bf Oktober 2017
Var till bm idag v 34+3. Allt såg bra ut (blodvärdet blir bara bättre och bättre!) förutom SF-måttet som inte ökat alls på 3 veckor. Det var likadant förra graviditeten så på måndag ska jag göra tul.
Var till bm idag v 34+3. Allt såg bra ut (blodvärdet blir bara bättre och bättre!) förutom SF-måttet som inte ökat alls på 3 veckor. Det var likadant förra graviditeten så på måndag ska jag göra tul.
Tack för att du frågar Linnnn :)
Jag jobbade sista dagen idag, så otroligt skönt! Nu ska vi bara klara av ett kalas i helgen också sen ska det bara vilas och boas. Lovely!
På måndag ska jag träffa en läkare och skulle hon av någon anledning inte vilja sjukskriva mig trots foglossningen och sömnbristen så tar jag ut föräldrapenning fr.o.m. nästa vecka. Nu orkar jag inte jobba mer. Vissa dagar är jag fullständigt slut, det känns nästan som att jag är sjuk och så mår jag lite illa igen..
Oj vad det händer grejer här, känns som att det kommer att ploppa ut bäbisar på löpande band nu :)
Känns ju som att man blir lite lurad när det avtar Erijon. Hoppas det sätter igång snart :)
Idag tvättar jag upp bebis kläderna.
Sen började jag tänka på BB-väskan. Vad ska jag packa i den??? Minns inte!! Jo såklart kläder till oss, men behöver man packa ner blöjor o vårtservetter??
Amningsilägg får man inte på BB va?
Känns som jag börjar bli senil på riktigt.
Blev så le på min man häromdagen.. han tycker bara jag tjatar om allt som ska köpas.. vore ju skönt att ha det hemma tycker jag.. men nu skiter jag i att, kommer inte ta upp det igen.. så han ju åka o fixa allt sen när ungen är född..
slängde ur sig en onödig kommentar så det nästan rök ur öronen på mig. Att, ja du ska väl ha med dig vagnen till BB och även skötbordet...
vi har inte så mycket kvar att handla, det är madrass till sängen, skötbädd..lakan o lite småfix!
Han menar på att det är ju en hel månad kvar.. Jaja.. han har inte varit så dom andra gångerna.. vet inte om är orolig att det ska hända något och därför inte vill köpa på sig.
Men iaf så är det upp till han nu!!
Så spännande med flera förlossningar på gång!!
Jag var på tul idag då SF-måttet inte ökat mellan de två senaste mätningarna. Allt var bara bra med bebis. Avviker med -6% och vikten uppskattades till 2470 g. Flödet i navelsträngen och mängden fostervatten såg bra ut. Fick ändå en ny tid om 2 veckor eftersom det var likadant förra graviditeten.
Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober
Erijon - Bf 2 Oktober
Jösses - Bf 8 Oktober
Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober
Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober
Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober
Lillafindus - Bf 13 Oktober
FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober
Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober
Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober
Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober
Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober
Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober
BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober
lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober
Shima321 - Bf 31 Oktober
Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer
Nyss hemmkommen från dagens kontroller! Bebisen hade växt men inte så mkt som önskat, hon är fortfarande liten och beräknas väga ca 2,5 kg nu. De vill dock att hon stannar i magen så någon igångsättning blir det inte. Och så måste jag fortsätta med alla dessa dagliga kontroller. Åååååhhh jag som hade hoppats att de velat sätta igång mig snart! Är duktigt trött på det här. Inte kan jag lämna stan för någon längre utflykt heller, det hade nog gaskat upp mig.
Nästa ultraljud är inbokat om 2 veckor, då är jag i v 40+2 vilket känns väldigt overkill. Men men. Hoppas hon tröttnat själv där inne vid det laget.
Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!
08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon
Nytt TUL idag i v 37+3. Uppskattad vikt ca 2600 g, men har bara ökat drygt 100 g sen sist (2 veckor sen). Bm skulle prata med en förlossningsläkare imorgon och så får jag besked senare i veckan om dom tänker göra nåt åt det. Jag ställer mer och mer in mig på igångsättning. Samtidigt vet jag inte om de gör nåt pga liten viktuppgång så länge bebisen verkar må bra i övrigt.
Jobbar 80% fortfarande och tycker det går bra. Visst är jag trött men alternativet är att vara hemma med 2,5-åring och då är det som semester att vara på jobbet. ;)
Det är nästan exakt samma som med min bebis. Hon är liten och växer dåligt. Förra veckan v38+2 vägde hon 2340 g, och hade bara gått upp motsvarande 8 dagar i stället för de 14 dagar som gått sedan senaste ultraljudet. Så här har vi hållit på sedan v 32 med ultraljud varannan vecka och monitoring 3 ggr/ veckan. Varje gång pratar de om igångsättning men varje gång bestämmer de sig för att hon har det bäst i magen. Mycket frustrerande att få ställa om sig hela tiden.
Nu kommer jag gå fulltid, är v39+0 idag. Nästa ultraljud är inplanerat v40+2. Men jag hoppas något händer innan dess. Mycket sammandragningar nu.