Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Håller tummarna för att era små tittar ut nu Musetti, FiaW och Marrebj! Själv beställer jag leverans den 21/10, bf+1, mannen ledig och barnen bortresta

• Linnnn

Det finns ju några fördelar med att gå över tiden:

när förlossningen väl börjar blir man så lycklig att man inte funderar på att vara rädd

bebisen har lite extrahull som är bra att ta av

Någon som kommer på fler grejer att fylla på med? Varje dag blir ju lätt en evighet när bf-datum passerat trots att man rent logiskt vet att det är plus/minus två veckor...

• Linnnn

Min bm frågade förresten redan igår om vi skulle boka tid för igångsättningssamtal om jag skulle gå över tiden?! Tackade vänligt men bestämt nej, känns som att tiden bf+6 är tillräckligt jobbig

• Linnnn
    lisohl skrev 2017-10-13 15:02:58 följande:

Bm besök idag v 37+6. Huvudet var ruckbart och nääästan fixerat. Nästa besök är v 39+5 men då sa bm att ?den skulle vi kunna avboka för då har du redan fått?. Haha lite taggad jag blev då! Och så besviken jag kommer bli om hon har fel och jag går över.

Hoppas inte alla bm har rätt i sina känslor! Min ville ju boka in tid för igångsättningssamtal 14 dagar över tiden igår... V 38+5 igår. Bebis fortfarande högt upp och rörlig.
  • Linnnn
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

Jättegrattis! Vad härligt att det gått bra! Ser fram emot att läsa mer.
  • Linnnn

Vad skönt att du fick ett bra intryck Swinka! På måndag händer det

• Linnnn

Tror att det snart kommer fler bebisar: teckningsblödning, hinnsvepning och studier om igångsättning. Spännande!

• Linnnn

Jag skulle önska att jag fick känna mig redo och fokusera på bebisen som ska komma, men hela tiden är det nya grejer som ska lösas här hemma. Idag är det barnkalas för 7-åringen och då känns det inte riktigt som läge för förlossning. Känns som att det bara fortsätter med nya grejer jag ska fixa...

• Linnnn
    FiaW skrev 2017-10-14 19:47:17 följande:

I morse 06:32 kom vår lille kille! 50 cm lång och 3245 gr tung. Hur gullig som helst! :)

Lite jobbig förlossning med lång latensfas, allt som allt 29 timmar från första värken till han var ute. Mitt SF-mått har legat över kurvan hela tiden och ändå var han inte större, hade väntat mig närmre 4 kg.

Grattis Glad81!! Då blev det samma dag för oss, så kul! :)

Heja er andra, snart är ni där!

Stort grattis! Funderade faktiskt imorse hur det gick för dig då du inte skrivit något Skönt att det verkar gått bra även om du fått kämpa.
  • Linnnn
    Swinka skrev 2017-10-14 21:36:58 följande:

Åh grattis!

Undrar vem som föder imorgon

Ja, på måndag vet vi ju att det är du Men det finns ju fler som bara väntar. Hoppas det blir er tur nu också! Känns som att vi inte är så många kvar här om bara några dagar...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017