Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Åh vad spännande Trolltrio! Jag tycker ändå att det låter som att det är på riktigt, men det är ju svårt att veta än. Inte så mycket annat att göra än att avvakta och se hur det utvecklar sig

• Linnnn

Men din stackare Marrebj! Så där eländigt skulle man inte behöva ha det. Hoppas både du och sambon blir friska snart!

Min kollega berättade att förlossningen startade några veckor i förväg pga en magsjuka som hela familjen drabbats av inkl blivande storasyskon. De var inte så populära på förlossningen och barnvakterna blev också sjuka... Fick ta taxi in för mannen var för dålig för att kunna köra bil...

• Linnnn

Vilken liten godbit Litenblomma! Skönt att det känns bra efter förlossningen. Jag oroar mig lite för tiden efteråt. Läckande bröst, blod, sömnbrist,... Hade inte problem med eftervärkar med barn nr 2, men kanske jag ska förbereda mig på att det kan komma nu.

• Linnnn
    Trolltrio skrev 2017-09-25 11:54:32 följande:

Segt. Ordentligt ont med 10-20 min mellan. Antingen får det sluta helt eller ta fart!

Hur går det för dig? Du får försöka vila en stund om det glesar ut. Min första förlossning hade jag också ganska täta värkar och vi tänkte precis ringa förlossningen när det istället blev längre tid mellan dem. De fortsatte sedan komma, men med längre mellanrum och efter några timmar blev de starkare och tätare igen och vi fick åka in.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-25 08:32:40 följande:

Men det måste ju vara värsta mardrömmen.. nä det kan jag tänka mig inte va så populärt.

30 dagar kvar idag

Fast det var väldigt kul att höra om så här i efterhand Och jag var tacksam att det inte var jag...

Jag reflekterade också över när jag hade precis 30 dagar kvar. Nu kan jag ju säga knappt en månad när folk frågar
  • Linnnn
    Trolltrio skrev 2017-09-25 16:56:49 följande:

På förlossningen! Det var visst värkar.

Åh vad spännande! Lycka till!
  • Linnnn

Äntligen är det dags på riktigt erijon! Så mysigt att du snart får träffa liten som gömt sig därinne. Lycka till!

• Linnnn

Det märks att vi är flera här som inte sover så bra på nätterna Snart dags att gå upp och åka till jobbet. Har nedräkning nu. Längtar så efter att få ta siesta på dagarna, orka träna, tvätta bebiskläder och bädda vaggan. Min bebis får stanna i magen ett tag till!

• Linnnn

Haha! Vad kul att du bakar mitt i natten Marrebj!

Ja, inte blir man rik av att vara föräldraledig precis, särskilt inte eftersom jag gärna vill spara lite dagar tills bebisen blir äldre. Vore skönt att kunna förlänga sommarsemestern ända tills liten fyller 12...

Jag hade tänkt jobba hela nästa vecka också, men har bestämt mig för att det blir max 4 dagar till.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017