Gravid Bf Oktober 2017
Spännande erijon! Du får uppdatera oss om hur det går imorgon (om det inte händer något innan dess!).
Spännande erijon! Du får uppdatera oss om hur det går imorgon (om det inte händer något innan dess!).
Och du får också spännande besked imorgon Musetti! Vad mycket som händer här medan jag bara jobbar. Inte så många dagar kvar nu iaf Hur går det för dig FiaW, jobbar du än?
Vad skönt FiaW! Jag ska också ta mig igenom ett kalas i helgen De brukar väl vara ganska frikostiga med sjukskrivningar på slutet? Du kan ju också sjukskriva dig själv i upp till en vecka om du vill spara dagar.
Jag har egentligen inte problemet att jag inte orkar jobba utan just nu känner jag mer att det handlar om att jag inte vill jobba. Jag vill få tid för att förbereda både mig själv och hemma inför bebisens ankomst.
Började oxå fundera på det där med magen. Men jag upplever som att min mage inte växer jätte mycket.
Ska höra inorgon med BM.
Va tvungen att leta upp lite bilder o jämföra.
Vad tycker ni?
Vad tråkigt Glad81. Tänker att det blir en extra dimension på sorgen just när man är gravid.
Jag är ju inte svullen vid nyckelbenen, men däremot är jag ju svullen i båda ljumskarna. Bm hade pratat med en läkare och hon sa att jag kunde få en tid för bedömning om jag var orolig, annars var det bara att avvakta och åka akut om jag skulle få jätteont. Bm menade att det brukar vara rött och varmt om det är något att oroa sig för. Jag nämnde det bara i förbifarten för bm eftersom jag var svullen i ena ljumsken förra graviditeten och läkaren då trodde att det var ljumskbråck, men det försvann efter förlossningen.
Kanske att kroppen anar vad som är på g erijon och du sov så bra för att du behöver vara utvilad nu. Håller tummarna för att du inte behöver vänta längre!
När jag fick de andra barnen fanns allt till dem, dvs tvättlappar, blöjor, tops, kläder (inte att åka hem i förstås) och till mig fanns sjukhuskläder och jättebindor. Sen är det inte säkert att man vill ha sjukhuskläder till sig själv eller barnet, men det fanns. Kanske inte ser likadant ut överallt?
Fin mage!
Inatt har jag äntligen sovit bra. Annars blir det dåligt med sömn när jag vaknar på småtimmarna och har svårt att somna om innan jag måste till jobbet. Det är svårt att sova nu; hitta bekväm ställning, gå på toa, bebis som sparkar, flytta kuddar,...
Fin mage!
Inatt har jag äntligen sovit bra. Annars blir det dåligt med sömn när jag vaknar på småtimmarna och har svårt att somna om innan jag måste till jobbet. Det är svårt att sova nu; hitta bekväm ställning, gå på toa, bebis som sparkar, flytta kuddar,...
Tack Linnnn, ska hålla koll så det inte blir rött.
Förlåt att jag glömt erijon men varför gör man svepning och exakt vad är det man gör? Har inte hört om det tidigare.
Jättefin mage Glad81, ser ut som den sjunkit lite :)
Jag fick också en babyshower för ett par veckor sen och det mysiga var att få en eftermiddag med de närmsta.
Annars vill jag inte heller ha besök nu, om det inte är av de allra närmsta som jag känner mig väldigt bekväm med. Jag orkar inte låtsas vara engagerad när jag är så trött. Vi hade kalas för bonussonen idag. Det gick bra, vi fick mycket hjälp, men nu är jag så glad att det år över och klart. Nu är det bara vila och förberedelser som gäller.
Jag har ganska mycket mensvärk nu men är också lite förkyld vilket gör mig matt och illamående med värk i kroppen. Hoppas det släpper snart!
Ha en fin söndag alla ni som kämpar på! Nu är vi snart där! :)