Inlägg från: Musetti |Visa alla inlägg
  • Musetti

Gravid Bf Oktober 2017

LitenBlomma skrev 2017-07-11 15:33:31 följande:

Musetti: Men vi alla olika och lika fina

Jag kan bara jämföra med mina andra fem graviditeter och är minst denna gången. Barnet är dessutom lugnt och jag glömmer ofta att jag är gravid.

Sa sant, tack LitenBlomma! Och hela jag ar ganska liten. Men ALLA sager saker som "ïnte kan val du vara sa langt gangen..." Suck.

Men hon ar en vilding sa det ar ingen tvekan om vad som ar pa gang iaf, magen ser ut som ett stormigt hav ibland Skrattande
  • Musetti
    Linnnn skrev 2017-07-12 08:12:42 följande:
    Ja, man kan undra om någon någonsin får höra att de har en lagom stor mage?!
    Haha, jaaa det enda som ar sakert ar att folk alskar att kommentera och aldrig blir nojda... Foten i munnen
  • Musetti
    Linnnn skrev 2017-07-12 07:57:54 följande:
    Jag trodde att man bara skulle undvika att ligga på rygg om man kände obehag av det, d v s om man blir yr eller mår illa? Eller är det just när man sover för att man ev inte skulle känna av symtom då för annars måste det väl vara ok?
    Hoppas det ar sa for jag har valdiga problem med att halla mig kvar i sidolage, ar sa van vid att sova pa rygg, sarskilt nu nar det ar sa varmt. Vill ju inte strypa syret till bebisen! 
  • Musetti

Jag jobbar som jurist på en stor internationell organisation, vilket inte är så tungt för kroppen (mest för huvudet, hehe). Går på föräldraledighet 6 veckor före beräknad BF.

Nu är vi på väg till Sverige och en vecka på västkusten, så härligt det ska bli!!!

• Musetti

Jag börjar bli ganska trött på att vara gravid, fast jag inte har några direkta krämpor förutom onehag och myror i benen (äter Daflon och magnesuim). Det är väl mest känslan av att det liksom "kliar på insidan av kroppen" som är så obehaglig, så hade jag det i första trimestern med.

Och så längtar jag så att få träffa henne! Har inte börjat boa än men har köpt alldelrs för mkt kläder redan (det är ju rea!). Era magar ser fortfarande mkt större ut än min. Har gått upp 9 kg hittills.

Har trotsat barnmorskan och åkt till alperna sista semesterveckan för att få lite frisk luft. Enligt min BM ska man som gravid helst inte vistas över 1000 möh men har knappt hittat nån info om det alls på några svenska sidor. Hon är iofs sjukt knösslig och sa tvärnej till att cyckla redan när jag var i v. 13. Inte för att det är några större fel på mig men de är såna här. Och nog måste det vara värre att andas in alla avgaser som bildas i centrala Paris i 35-gradig värme.

Sen måste jag sätta mig och gå igenom alla regler gällande svensk kontra fransk föräldraförsäkring så vi kan brstämma hur vi ska göra, om vi ska stanna i Frankrike eller flytta hem till Stockholm i januari (veritabel mardröm alla regler fast jag är jurist själv).

• Musetti

Vill bara tillägga att jag självklart inte knatar upp på Mont Blanc som ligger på andra sidan dalen. Byn vi bor i ligger på 1800 möh och vi håller oss till utflykter på den altituden eller mindre.

Angående rörelser har jag också dagar då hon rör sig som en tok och tror hon ska hoppa ur magen, och andra dagar är hon så stilla att jag blir orolig. Men rörelserna är oftast regelbundna i tid och min svägerska hävdar att det är det sov/ vakenmönstret bebisen kommer ha sedan också när hon är född. Kan det verkligen stämma?

• Musetti

Och vi väntar en tjej som ska heta Ilse! Jättekonstigt namn tycker alla i min sambos franska släkt, de förstår inte alls hur det ska uttalas. Tyst 

Men vi är supernöjda! Hade 4 namn som vi tyckte lika mycket om som testade ett tag, ett nytt från listan varje dag. Efter några veckor hade vi bara två namn kvar och då det ena inte passade lika bra ihop med det namn vi tänkt om vi någon gång får en pojke, så fick det bli Ilse. Solig

Nu diskuterar vi mellannamn, kommer ta min gammelfarmors namn (Julia) och ett namn från min sambos släkt, just nu lutar det åt Leona som hans gammelfarmor hette. 

• Musetti

Lustigt egentligen, det är INGEN som ens försökt närma sig min mage förutom allra närmaste familj/ vänner. Undrar om det är en svensk grej det där?

Var hos BM igår på rutinkontroll och fick göra en EKG-monitoring under en timme samt två extra ultraljud på akuten då hjärtat hördes dåligt. Men allt såg fint ut och vi fick se henne svälja fostervatten. Känner mig ändå lite orolig så ställde in en weekend vi tänkt göra till Nice i början av september. Som någon skrev, de kan ju komma när som helst nu egentligen.

• Musetti
    Musetti skrev 2017-08-09 07:46:01 följande:

Lustigt egentligen, det är INGEN som ens försökt närma sig min mage förutom allra närmaste familj/ vänner. Undrar om det är en svensk grej det där?

Var hos BM igår på rutinkontroll och fick göra en EKG-monitoring under en timme samt två extra ultraljud på akuten då hjärtat hördes dåligt. Men allt såg fint ut och vi fick se henne svälja fostervatten. Känner mig ändå lite orolig så ställde in en weekend vi tänkt göra till Nice i början av september. Som någon skrev, de kan ju komma när som helst nu egentligen.

Hahaha ser nu att man kan tro att det är BM som sväljer fostervatten! Menar ju bebisen så klart Tyst

SF 26cm (v 30+0), 9 kg upp. 
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017