Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

glasstoppen skrev 2017-04-02 12:36:43 följande:

Nån mer som har det pinsamma problemet med att magen inte sköter sig ordentligt ? Tips på vad man kan göra för å få igång den som den brukar va?

Jag har haft problem med min mage innan jag blev gravid. Jag köpte VI-siblin på Apoteket. Man kan blanda det med vatten, eller har det på filen/gröten. Jag tog det varje dag om magen funkade då faktiskt bra. Har problem med att bli förstoppad annars.

Annars vet jag inte vad du ska äta för att få igång den. Läste någonstans om 4 kiwi om dagen..

jag få ibland ta microlax, inte så skoj.. men har inget val.

Häromveckan satt jag på dass och det kändes som jag gick igenom en förlossning haha, helt sjukt! Men va helt svett o matt efteråt! Inget skoj att inte kunna skötta magen.

Så för min del blir det vi-siblin varje dag, och hoppas det hjälper nu med.
  • BFoktober2017

Halloj!

Är nu i vecka 11 (10+1). Äntligen mår jag bättre efter 4 veckor med illamående, trötthet och allt annat. Nu mår jag mest illa på em/kvällen och blir väldigt trött. Så det känns bra, har kunnat jobba den helgen :) på torsdag åker jag till Barcelona, det ska bli skoj, men kommer väl helt slut när kvällarna börjar närmar sig hihi.

Hur är era magar? Min mage blir hård o svullen på em/kvällarna.. blir riktigt stor faktiskt. Som om jag skulle vara i v 18 typ. Tom med jobbigt att sitta för magen trycker under brösten. Det är detta som jag tycker är jobbigt, ifall nu det skulle visa sig att barnet inte lever.. men det är väl något som man nojar sig över..

Hoppas ni alla mår bra! Ha d gott kram

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-03 17:53:47 följande:

Idag är det riktigt eländigt. Har fortsatt att kräkas dagligen (5e veckan!) och är väldigt yr och trött så jag provade att hoppa över lergigan/lergigan comp igår kväll och imorse för att se om jag skulle känna mig piggare. Skulle jag verkligen inte ha gjort! Har kräkts upp allt jag ätit idag och är precis lika yr. Snurrar även då jag ligger ner (eller halvsitter då eftersom jag inte kunnat ligga ner normalt på flera veckor pga illamåendet) både med och utan tabletter. Nu vill jag inte ha det så här längre!

Men stackars dig.. förstår att du vill att det ska gå över, och det hoppas jag verkligen att det gör. KRAM

Nä jag vet, ett glas cava hade varit så gutt på en uteservering.. men vem vet, det kanske bli första kaffen istället, har ju inte tagit en kopp för 4-5 v nu..
  • BFoktober2017

Åh vad jag lider mer er som ff mår så dåligt.

Mitt har släppt, mår illa till och från och så är jag trött. Men kan ändå jobba, och det känns bra.

Var hos bm i onsdags o tog prover. 1,5kg upp sen hälsosamtalet. På fredag är det äntligen dags för ul, som jag längtar.

Ta hand om er och Glad Påsk. Kram

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-13 16:18:13 följande:

Vad skönt att höra! Jag har kub nästa vecka, men har lämnat sköldkörtelprov idag eftersom det visst är vanligt med problem vid hypermesis (illamående och kräkningar mer än normalt).

Min bm sa att dom tar sköldkörtelprov på alla som är över 35 år. Fyller ju i juni så jag slapp inte undan.. bara bra tycker jag. I veckan får jag svar på järn värdet

Skönt att du har sluppit att spy, och att du ha kunnat lagat mat.. :)
  • BFoktober2017

Skönt att det är flera än min mage som puttar ut. Är i v 13 o det går inte att dölja längre. Hoppas bara att det är ett liv där inne nu på fredag när vi ska på kub

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-17 20:53:48 följande:

Ja, jag tycker också att det är bra att de tar prover. Jag har mest varit fundersam över att de väntat ända till v 12. Bodde i annat landsting då jag var gravid med de andra barnen och då fick jag lämna massa prover vid första läkarkontakten v 7-8. Tyckte det kändes bättre än nu då jag blev sjukskriven och fick recept via telefon.

Det kan jag hålla med dig om, det känns som nu när man mådde så dåligt, så kunde dom ju ta lite prover. Samma här, visst blev ju sjukskriven på första bm besöket, men sen hade jag oxå kontakt via telefon. Och mina tabl fick jag utskrivet genom appen Min Doktor.

Vi får hålla alla tummar att det inte vänder så vi blir dåliga igen.. visst mitt illamåendet är inte helt borta, helt klar förbättring.. värre med tröttheten.
  • BFoktober2017
    Frrr skrev 2017-04-18 03:44:59 följande:

Hur kan ni ha så stora magar redan? Är ni kortväxta eller står ni och spänner ut/bryggar? På mig syns det knappt, och absolut inte med kläder på. Ser mest ut som jag är gasig liksom. Går in i vecka 16 i morgon.

Haha, det undrar jag oxå.. men min blir mer spänd på em/kvällen och kan inte göra något åt att. Men riktigt så mycket har det inte synts i mina tidigare graviditeter. Väntar mitt tredje barn.

Min bm sa, ja vi får se vad som visar sig på ul, du kanske är längre gången än vad jag är..

men det tror jag inte.
  • BFoktober2017

Om det visar sig vara ett liv i magen på fredag, så blir det shopping av gravid byxor i helgen, då allt förutom tights sitter åt.

En annan fråga, är det någon som har gjort bröstlyft/ankarlyft? Isåfall hur blev era bröst efter en graviditet?

När jag gjorde min op 2014 så var jag klar med 2 barn.

Men det blir ju som det blir.. känns redan som att brösten ska sprängas ibland, dom har redan blivit större

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017