Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

FiaW: mellan mina 2 är det 22 månader, (års mässigt 1år bara) Kan väl erkänna att det va både tufft under graviditet (mest i slutet ) o efter. Det kändes som att 2an bara hängde med. Och att man fick hitta på ett bra sett att söva 1an samtidigt som man hade 2an vaken. Men som jag ser det nu, även att det va tufft så är jag glad att dom kom så tätt. Dom har väldigt stor nytt av varandra nu. Även om dom bråkar, så har dom alltid varandra.

• BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-06-02 19:17:06 följande:

Hej! Har följt er i tråden och tänkte hoppa in nu. Hade ett Ma i v12 i höstas men denna gången verkar det gå vägen. Vi väntar barn nr 6, en lillebror. med bf 2:a Oktober. Jag har ett myom som kontrolleras, det syns på ulbilden och lite lågt sköldkörtelhormon. Bor i Småland och jobbar på fritids.

Grattis :)

• BFoktober2017
    Tulipan skrev 2017-06-02 13:02:45 följande:

Idag fick vi äntligen besked om fostervattenprovet och det verkar som att bebisen inte har några kromosomfel!!! Känns som att man kan andas ut lite igen

Åh va härligt att höra
  • BFoktober2017

Är nu i vecka 20, ul på onsdag den 7 juni.

Igår va jag och kollade på vagnar och fastnade för en Emmaljunga super Viking,såklart. Och det va sista av just den "Kalmar vagn" som den hette. Det är så att ägarna i butiken hade fått vara med och göra den vagnen. Dels va det 2 dragkedjor på vindskyddet som man har på liggdelen. Det gillade jag. Plus att man fick till, åkpåse,skötska,regnskydd och mugghållare. Så chassi,ligg och sitt del, åkpåse,väska,regnskydd o mugghållare för 8900:-

Annars kostar bara vagnen 8800:- och då tänker jag att väska, åkpåse, o regnskydd har jag haft innan..

nu till frågan, ska man slå till??

Tänker även att man kan ju dela upp alla inköp. Måste ju ha bilstol, säng osv och då kan man ju ta det till hösten, så blir det ju inte så mycket. Slänger in en bild på den :)

• BFoktober2017

Jag har blivit med vagn idag :) så himla nöjd :) nu ska den bara förvaras och vänta är lång tills jag får använda den!

Nu måste nog denna fröken hejda sig med handlandet.. det är tur att jag inte vill ta reda på kön.. för oj vad jag hade handlat då.. tror jag iaf

Köpte mig en bikini idag på change, alltså inte lätt att hitta med denna byst. Plus att det va 50% på allt i butike

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-06-03 19:44:05 följande:

Vad spännande!

Vad blev det för vagn? Och vad avgjorde?

Vi tittade på Britax smile 2 eller emmaljunga super viking. Kan noll om barnvagnar men försökt så gott det går att skapa.mig någon sorts uppfattning vad som.är bra och dåligt.

Lätt att spåra på shoppingen, vi köpte en Troll bedside crib på blocket idag, ska hämta imorgon. Men min man är ju roligast, han ska ju ha Allt han ser som är fint. Jag får hejda honom, haha

Och tuttarna.....herregud. har fått köpa nya bh:ar och.en bikini överdel i storlek 70I!!!! Alltså I!!! Det är ju lika stort som mitt huvud typ! Och det här är bara halva graviditeten. Hur blir det sen liksom?!

Nåväl, allting börjar bli så verkligt nu. Sparkarna känns ofta, magen växer. Man inser att snart är ingenting som förut..spännande men också läskigt!

Det blev en Emmaljunga super Viking. Har inte haft det tidigare till mina barn, eller en Emmaljunga scooter (sittvagn) som vi har varit så nöjda med. Har egentligen bara haft superviking som första val hela tiden.

Till min son barn nr 2 hade vi en brio sing som nu heter britax, som ni har kollat på. Den var jag jag jätte nöjd med. Bra liggdel och sitt del. Och att man kan enkelt fästa bilstolen på chassit utan några extra fästen, som jag måste ha nu till Emmaljunga.

Så jag tror att om ni väljer någon av dessa vagnar så blir ni nöjda. Kan ju själv inte uttala mig om supervikingen mer än att jag gillade den så mycket.

Haha här är det tvärtom, min man som tycker jag är galen. Jätte kul tycker jag att din man är lite shopping galen.. jaha vad är det för säng? En vanlig spjälsäng?

75H köpte jag.du får sy om till mössor sen haha... nä nu får dom inte växa mera. Jag har 1 bh som jag kan använda.. vill inte köpa mer egentligen ifall dom blir förstora sen. Så jag ska nog köpa amninhsbh direkt nu, inte så kul men känns mer nödvändigt.

Har inte känt av så jätte tydligt av den lille där inne. Lite grann då o då. Senast igår, och det måste har varit bebis. Äntligen ul på onsdag :)
  • BFoktober2017
    Östlund skrev 2017-06-04 16:11:23 följande:

Får lov att presentera mig. Har inte varit här på länge och det har hänt mycket nu. Amanda heter jag,25 år i Augusti, sambon blir 38 i September. Detta blir vårat första barn <3

Från början var bäbis beräknat 25e september,sen var jag på KUB 20e mars och bf ändrades till 30e september på sambons födelsedag. Vid RUL, 3e Maj,ändrades bf ytterligare till 7e oktober,så nu är jag med er!

Allt såg jättebra,vi väntar en frisk liten "gymnast-flicka", hon låg med fötterna och petade i pannan vid ultraljudet haha. Är så förväntansfull och längtar så efter vår flicka. Gick in i v 23 idag <3

Grattis till tösen och välkommen hit. Oj, att du blev framflyttad så mycket.

Undrar om jag får har kvar mitt datum på 25/10. Vi ska på rul på onsdag
  • BFoktober2017

Ni som har gjort era rul. Hur har era datum sett ut från inskrivningen hos bm.

Jag hade först 27/10, sen på kub blev det 25/10. Så får vi se om det blir nytt datum på onsdag.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017