Linnnn skrev 2017-03-26 19:52:41 följande:
Inom vården brukar man säga t ex 9+1, men när folk frågar brukar man då säga v 10. De flesta är ju inte så petiga att de behöver veta exakt antal dagar. Har inte varit hos bm än, men har fått bf till 27 eller 28/10, dvs samma som du! Vi får väl göra en bf-lista här snart. Har tid för ul 19/4. Du då?
Jag kan inte heller påstå att jag glädjer mig än. Jag mår alldeles för dåligt och allt känns osäkert än. Jag kan inte heller påstå att jag ser fram emot resten av graviditeten för även om jag troligtvis kommer må bättre än nu kommer jag alltid ha minst en eller annan krämpa (svårt att sova, järnbrist, läckande bröst,...) och förlossning känns ganska läskigt och att börja om med sömnbrist och blöjor känns inte så lockande... Men jag tänker att jag har flera månader på mig att vänja mig vid tanken (om allt går vägen) och det känns säkert bättre när jag känner sparkar och varit på ul.
Ja men precis, känns som att den sista graviditeten kommer bli värst, och känner oxå att vad har vi gett oss in på. Har varit sjukt sugen att skaffa barn, tills jag blev det :/ men det kommer gå över. Tror att eftersom man mått skit i flera veckor har man bara tänkt på det.
Vi får stötta varandra i detta både nu o sen :)
Är ditt andra eller tredje? Detta blir ju mitt tredje.
Vi ska på ul 21/4, så det längtar jag efter.
V 10 känns ändå skönt att säga, som man har kommit en liten bit på vägen