Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-10-10 11:33:02 följande:

Jag köpte tjocka nattbindor och inte de vanliga tunna. Jag har börjat packa, men allt går ju inte att stoppa i nu. Hade också köpt en godispåse, men den har jag käkat upp, så tror att jag får skicka mannen till en kiosk efter fl Kan typ inte minnas någon gång då det varit så gott med godis... Första gången började mannen bre mackor till sig själv att ta med efter att han ringt till ambulansen Den här gången säger han att han inte kommer att ta med något, så bara därför kommer det väl att ta längre tid...

Hittade på apoteket, dessutom ta 3 för 2, så 60 spänn för 3 paket bindor. Så ska väl klara mig några dagar iaf.

Haha hade någ gjort likadant.. ätit upp godiset.

Måste nog skriva en lista med det som ska packas ner den dagen det gäller. Kanske ska lägga sminket i en sminkväska ifall mannen måste packa.

Är iaf nöjd med kläderna nu till bebis, har 3 bodys i 56 och 3 par byxor, en pyjamas, 3 par strumpor och så vindoverallen. Tror det få räcka, så får vi köpa mera sen.

Eller är det något som fattas?? Filt har jag oxå o en liten tunn hjälm mössa.

Måste koka napparna oxå, för det vill jag ha med mig.
  • BFoktober2017
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 15:48:18 följande:

Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!

08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon

Grattis hopps allt gick bra
  • BFoktober2017
    Försökermedivf skrev 2017-10-10 18:18:30 följande:

Har gått över 8 dagar idag (BF förra måndagen, 2 oktober). Vårt första barn och jag har hela tiden varit inställd på att gå över max men nu får han faktiskt hemskt gärna komma! Tyvärr så verkar han ha gjort sig hemmastadd där inne, har noll känningar.

Förstår din känsla, hoppas det sätter igång snart.
  • BFoktober2017
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 22:01:11 följande:

Började klocka värkar vid 3-4 in att, då gav jag upp allt vad sova heter

Ringde fl vid 6 snåret och de så att vi var välkomna när värkarna var på ca 3 minuters mellanrum och höll i sig 1 min....

Fick i de stora barnen frukost och förberedde dem på att bli lite tidiga till skolan.

Jag tyckte det var hellugnt.

Fick ju ta igen mig mellan värkarna!

06:40 gick vattnet.

Då byta jag om och så körde vi.

07 lämna vi stor barnen på fritids även fast de ej har kvar sina platser.

Så snällt att de kunde lämnas!

Tror vi var uppe på fl 07:30...

De bad oss vänta i ett fikarum.

Fast fick snabbt in oss på sal där jag precis hann få på mig skjorta och andas lite lustgas.

Öppen 8 cm vid kontroll och direkt efter känning av BM kom krystvärkarna.

8:10 starta krystningen och 8:16 var hon ute!

8:25 lyfte vi på filten och kollade vad vi fått för nått

Kroppen är fantastisk! Tänk vad den kan!

Vi åkte hem efter 7 timmar men ska tillbaks till läkarkontroll imorgon.

3555gram och 48cm kärlek!

Men åh så söt.

Oj så fort det gick när ni väl kom in, eller från första värken. Känns som en bra förlossning.

Ni har nära till BB? För oss tar det 40-45 min
  • BFoktober2017

Godmorgon flickor!

Yes V.39 (38+0) 13 dagar kvar, finns ju faktiskt ett slut på detta snart.

På riktigt är jag så le på att vara gravid, trött på magen som ska göra ont när man vänder sig i sängen och även ont mellan bena.. blääää

Kan inte minnas att jag känt såhär tidigare gradviteter, eller att jag varit såhär gnällig. Kanske beror på att jag mått helt annorlunda ända från start med värk o illamående..

ska nog försöka ge mig ut på promenader, även att det gör ont. Och idag ska/måste jag packa BB- väskan, laga bebisens elefant samt klippa bort trådar från den.

Japp det var mitt gnäll inlägg!!

Hoppas ni får en fin dag alla

• BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-10-12 05:23:16 följande:

Godmorgon :)

Ja imorgon är de för mig v 40 äntligen !

Känner igen de du beskriver och kraftiga förvärkar , regelbundna SD som avtar och ja allt .

Tycker ni alla inte gnällt något , min första grav och jag har nog gnällt väldigt mycket för alla mina vänner runt mig har skrattat och sagt jag varit less från dag ett vilket stämmer lite hehe :)

Men nu är de nära , den berömda BB väskan är packad för våran del å napparna kokade . Har monterar bilbarnstolen efter mycket bråk med den så den är redo i bilen . Enda som oroar mig är att sambon åker på ny jobb vecka på söndag ... hade varit skönt ha honom hemma samtidigt som jag förstår han måste jobba . Får hoppas våran lilla son vill komma ut i helgen hehe :)

Ha en fin dag du också idag :)

Bra du nämnde napparna, dom måste kokas med.

Kommer han sova borta då? Är det långt bort från hemmet?

Jag får väl vara väldigt glad att jag inte har en massa SD och förverkar, det hade jag inte orkat med haha..

ja men så kan det ju va, det är ju inte alltid super najs att vara gravid. Skönt att dom små snart är ute. Ska bli så kul att se vad det är för kön,
  • BFoktober2017

Så skönt att att det är fler som ?gnäller? Tack Linnn, själv är jag inte ute så mycket, så det är ingen som har kommenterat magen så mycket. Mest nu sista tiden att dom tycker den sjunkit ner.. vet inte riktigt själv om jag upplever det.

Marrebj, förstår att du är lite orolig, hade jag oxå varit, men får hoppas det sätter igång innan.

Swinka, vet inte ens vad det betyder som du skriver?

Det med napparna är att man sterilisera dom, och det kan man gör med jämna mellanrum. Koka dom i 5 min sen klart. Der brukar stå på förpackningen

FiaW, åh va skönt.. så nära nu

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-10-07 07:19:10 följande:

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

Så härligt Grattis
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017