Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-09-26 17:57:18 följande:

Haha! Vad kul att du bakar mitt i natten Marrebj!

Ja, inte blir man rik av att vara föräldraledig precis, särskilt inte eftersom jag gärna vill spara lite dagar tills bebisen blir äldre. Vore skönt att kunna förlänga sommarsemestern ända tills liten fyller 12...

Jag hade tänkt jobba hela nästa vecka också, men har bestämt mig för att det blir max 4 dagar till.

Blir så imponerad av att du orkar jobba.. jag sover nästan varje eftermiddag

Vill oxå kunna spara lite dagar, jobbar ju inom vården, så vi jobbar röda dagar och det vill jag kunna slippa ett tag fram över. Om jag inte skulle fått barn nu, så skulle jag ha jobbat denna julafton oxå ett pass mellan 7-20, samma som året innan. Ibland har man otur. Och då är det skönt att kunna plocka ut föräldrar dagar, även om det är sjuk eller låg dagar.
  • BFoktober2017

Träffade på svärmor idag, och hon ba- skulle dom ha någon tillställning för dig?? Ja ba, eh det vet jag inte. Och hon, oj det kanske inte du skulle veta!!!

Så tråkigt att förstöra övervakningen.. hade verkligen velat bli överraskad. Jaja, vet ju inte om när det händer iaf. Min man blev lite sur på sin mor när jag berättade..

Ligger nu i sängen med värk i kroppen.. men ändå nöjd med det jag gjort idag :) putsat fönster o bytt gardiner i köket, dammat nere och dammsugit uppe o nere, torkade även golven nere. Skönt att ha det gjort, men kroppen säger ifrån!!

Hoppas ni kan sova inatt tjejer!

• BFoktober2017

Grattis till er båda Erijon o Trolltrio. Bra kämpat, låter verkligen som tuffa förlossningar. Skönt att ni mår bra allihopa.

Trolltrio det vägde min flicka, fast då hade jag gått 1 vecka över tiden.

• BFoktober2017
    erijon skrev 2017-09-27 07:47:30 följande:

Tack allihopa. Känns helt underbart.

Så himla söt.

Ja men så känner jag med, kul att dom gör det för mig. Och det blir ju en överraskning och se vad dom hittat på.

Litenblomma: oj man kan knappt tror du haft magen innan.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-28 07:31:05 följande:

Vilka fina magar!

Vecka 36+5 och nytt besök hos bm i eftermiddag. Tänkte jag ska försöka komma ihåg och fråga om alla praktiska saker kring förlossningen: parkering, blöjor, kläder,... Igår var vi faktiskt och tittade var förlossningen ligger, mannen känner ju att hans jobb är att vi kommer dit i tid. Han har börjat prata om bilen och inte vara så långt borta medan jag som mest tänker på att få ihop jobb och vardag inte tänkt att det är dags än. Fick liksom lite svårt att andas när jag såg förlossningsavd. Hoppas det känns bättre när det är dags!

Oftast står det helt still i huvudet när BM frågar om det är något man undrar över. Men bra frågor, hoppas inte minnet sviker det :)

Ska nog skriva ner lite frågor till mitt besök nästa vecka. Bra att han har koll på vart ni ska när det är dags

Ja men det är verkligen nära nu, det kan ju komma när som helst. Ser inte fram emot smärtan.

Har du gått över eller fått innan?

Jag har ju gått över med båda, så jag tror ju att jag kommer gå över, fast man vet ju inte!
  • BFoktober2017

Jo det kan göra rejält ont när dom rör sig. Åh jag förstår att du längtar nu. Det gör jag med. Går in i v 37 (36+0) idag.

Jag känner av mer sammandragningar nu, och mensliknade smärta. Men det håller inte i så länge.

Men ibland (oftast när jag har ansträngt mig) när jag ligger ner och sen reser mig så får jag riktigt ont i mage, den spänner rejält, och har svårt att komma upp till sittande. Men efter en stund så släpper det. Minns inte att jag känt så tidigare.

När jag kollade min Preglife idag, vad konstigt det står att jag är i kalendermånad 8 och gravmånad 10 ???

Har det stått så för er oxå

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-28 16:54:36 följande:

Är det bara jag som fortfarande tycker att graviditeten kan få vara ett tag till? Nu har jag ju tre veckor kvar till bf, men bebis får väldigt gärna stanna i magen fram till dess...

För mig så får gärna denna bebis snart tittar ut. Är lite trött på att få ont när man gör något, har inga kläder att ta på mig längre.. men det värsta kanske är att jag är så sjukt varm nästan hela tiden. Svettas mest om nätterna.. man känner sig väldigt ofräsch.

Är dock inte så sugen på förlossningen, känner mig mer rädd för smärtan denna gång.

Jag gick över 6 och 7 dagar.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-29 06:05:48 följande:

Det känns ju som något att gå på när du gått över ungefär lika länge varje gång, även om tom min bm pratar om "luriga trean". Jag är inte så svettig just nu, men minns tyvärr att jag brukar svettas fruktansvärt på nätterna ett tag efter förlossningen.

Jag känner mig också totalt osugen på fl. Skulle kunna tänka mig att stå över den här gången...Inför första gången var jag peppad, inför andra längtade jag, men nu känns det inte som något att se fram emot. Min andra förlossning var en väldigt fin upplevelse när jag var hemma, men avslutningen då hon kom på en krystvärk och jag och mannen var ensamma var inte rolig.

Ja jag räknar ju med att gå över, även om jag tänker ibland att man vet aldrig.

Luriga trean, hur menar hon då?

Första visste man ju inte alls hur det skulle kännas, även om det tog tid så gjorde jag om att. Och 2an va en väldigt bra förlossning, hoppas denna blir liknade.

Men oj, nä det förstår jag, måste ju ha gått sjukt fort.

Minns att jag va väldigt törstig när man ammade.. just att jag svettades minns jag inte, Hoppas verkligen inte det fortsätter sen..
  • BFoktober2017
    erijon skrev 2017-09-29 08:27:07 följande:

Åh mina vader och fötter har svullnat så mycket att jag oroar mig. Tog upp det på BB igår men dem hävdar att det är JÄTTEVANLIGT efter förlossningen. Ännu vanligare efter snitt då jag vätskades upp rejält.. hur blir man av med detta? Kan ju knappt ha skorna. Detta var inte ett problem som gravid ens. Högläge och gå mycket sa dem. Provar men tycker nästan det blir värre..

Det har jag aldrig hört talas om, det är ingen som sagt till mig. Kan ju vara bra att veta.

Men så jobbigt för dig att det är värre nu än innan. Jag är inte alls så svullen, men lite om händer o fötter, mest att dom är varma. Tycker det är jobbigt, kan tänka hur du har det då om du inte ens kan ha skor. Hoppas det blir bättre snart.

Mår ni bra annars?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017