Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

erijon skrev 2017-09-29 11:16:25 följande:

Var inte heller svullen innan så jag blev ki livrädd nu igår när jag upptäckte detta. Men BB lugnar mycket. Var på kontroll av lilla Edvin igår som blev två dygn (galet att jag som blev snittad KOM tillbaka för kontroll när bebis var två dygn!)

Idag var vi dör igen så jag fick ta prover. Fick ju någon infektion i livmodern UNDER förlossningen. Väldigt konstigt.. hade höga infektionsvärdet vid hemgång men läkaren bedömde min utskrivning på mitt mående. Men vi alla vill ta mer prover. Fått antibiotika så den tror proverna kan släpa efter liksom.. men de återkommer idag om hur dagens värden var. Håller tummarna hårt.

Annars mår vi väldigt bra. Idag är det 3 dagar sedan snitt och jag orkar nästan allt som vanligt fast lugnare och mindre i taget. Trots mina stoppade korvar till ben.

Men nu köper sambon stödstrumpor åt mig och bullar upp i soffan så benen/fötter får högläge när jag vilar/ammar osv.

Förstår inte hur vissa klarar detta ensamma. Jag skulle inte klarat en dag utan min kille. Han är liksom min andra hand just nu. Han matar nig ned glädje (det är mitt jobb säger han) om jag ammar när vi måste äta osv,

Skönt att du mår bättre. Men jobbigt med infektion, men det ger säkert med sig snart oxå. Stödstrumpor är skönt.

Nä jag skullle inte vilja vara utan min man i början. Han kommer vara hemma 10 dagar och när vi fick 2an va han hemma 1 månad.
  • BFoktober2017

Skinka: hoppas du får ett datum snart, och ändå skönt att vara inställd på hur der blir. Usch så jobbigt att svimma, hoppas du klarar dug utan det nu sista tiden. Skönt att ha allt klart nu!

Fiaw: härligt med spa och shopping :) fin mage :)

Ja det är inte skönt när dom bökar runt där nere.

Musetti: det är ju kanon att dom vill ha koll på bebis, men jag förstår verkligen att det blir jobbigt med så mycket kontroller.

Nä nu flickor, dags att kliva upp från sängen. Dottern ska iväg på yoump och sonen ska ha sin första hockeyträning för säsong. Så lite frukost o kaffe

Ha en härlig helg. KRAM

• BFoktober2017
    Mammamiao skrev 2017-09-25 22:19:40 följande:

Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Jösses - Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-10-02 13:45:29 följande:

Längtar också tills man kan gå med i den andra tråden . Nu är de segt , förvärkar kraftiga som plågar en å man orkar knappt göra något på dagarna . Jag hade nöjet kunna veckohandla och känna mig duktig ( både jag och sambon är jätte dåliga på veckohandla ) men nu när vi senaste veckohandlade så kände jag att de kommer inte gå själv nu . Tungt att bära påsar in å ur bilen .

Alla här verkar ha längtan nu och letar de minsta tecken . Jag hade en förhoppning för några dagar sen att han skulle verkligen komma denna vecka men de tror jag inte han gör hehe .

Hur fördriver ni dagarna ? Ni som inte jobbar . Jag tycker de är svårt få dagarna att gå

Jag känner inte av det minsta tecken på att det skulle vara något på gång. Men det är ju 3 v kvar till bf, så det är väl inte så konstigt.

Jag går upp 7 varje dag, lämna barnen 8 och hämtar dom 16.

Jag brukar kolla på tv, sova, äta, sova lite till haha..

försöker hålla hemmet i skick, så jag plockar lite varje dag. Jag tycker dagarna gå fort. Nu är det redan dags för att fixa mat snart
  • BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-10-02 18:30:13 följande:

Ja man längtar efter lillskruttarna nu

Tiden går långsamt tycker jag. Maken jobbar och jag har inga andra barn att ta hand om.

Städar tvättar sover läser typ. Men det är rätt segt.

Idag var mamma förbi.och hon tyckte.min mage sjunkit så kanske närmar det sig. Gör inget om han vill titta ut innan v.40... v.38 nu så

Annars har jag suttit i telefon med försäkringskassan för min chef har FORTFARANDE efter 4 påminnelser från mig inte sjukanmält mig. Jag bad faktiskt handläggaren ringa henne och då fick hon tummen ur.

Så jäkla oproffsigt. Nu är jag inte dödssjuk och kan sköta sånt själv men tänker om jag verkligen inte klarade av det, blir stört irriterad på henne.

Fick även 3000 från trygg hansa men tror.jag kommer få en löneskuld nästa månad pga jag får förskottslön och vart sjuk så får spara allt jag kommer över. Tyvärr gick diskmaskinen sönder så hooopppaaaas att det går på min försäkring haha lite dålig timing.

Annars har jag inte haft några svimningsepisoder mer tack o lov så får nog ändå säga att allt är rätt bra trots krämpor

Men så jäkla dåligt av din chef.. precis innan jag gick hem så fick vi ny chef. I förra veckan hade min arbetskamrater fått gå kort pga att chefen trodde att jag skulle vara innan o jobba, trots att jag hade pratat med henne 1-2 v innan.

3000 kr va ju bra, varför fick du det? Tråkigt när det kommer in extra och att något sen går sönder.

Här hemma är det bilens bromsar, som egentligen visade att det är handbromsen som legat på..o att det inte blir varmt i bilen.. så jäkla tråkigt.

Känner oxå att det verkligen är dålig tajming.

Det säger en del till mig med att magen sjunkit.. kanske den har..

Känner oxå av onda sparkar i revben på höger sida.

Illamående är tillbaka om kvällarna, och sura uppstötningar..

Han/hon får mer än gärna titta ut nu
  • BFoktober2017
    Euphoria85 skrev 2017-10-03 12:50:26 följande:

Varit hos Bm idag.

Blodtrycket var något förhöjt så ska dit på måndag igen.

Annars såg allt bra ut och bebis är numera fixerad!

Skönt att höra :) ska till BM imorgon, spännande o se om min är fixerad då.
    Lillafindus skrev 2017-10-03 14:15:45 följande:

Ja, i början av förra veckan och veckan innan det så hade jag sjukt mycket energi, man kunde nästan tro att jag gick på något haha! Men sen i typ torsdags så hände något och jag blev som en zombi ungefär, jag gör inget annat än att sova i princip och varje kväll när jag äntligen får gå och lägga mig så känns det som att jag jobbat i 2 dygn ungefär.

Pratade med min bm idag och hon skulle prata med läkaren om eventuell åtgärd, (hon trodde att det var kroppens sätt att förbereda sig på förlossningen) Men skulle det vara så att mitt blodvärde sjunkit igen eller något sådant så kommer jag ju ändå inte hinna få upp det till förlossningen.

Inatt låg jag iallafall vaken med förvärkar i ca 30 minuter, och precis som förra gången när jag tänkte att jag skulle väcka min man så avtar de. Usch! Jag känner mig så färdig med denna graviditet nu.

Men det är ju så sjukt jobbigt att vara då trött. Lägger mig alltid i soffan när jag lämnat barnen, sätter på nån serie eller något annat, och somnar alltid ifrån. Sen likadant på em så blir jag så trött att jag somnar.

Verkar så jobbigt med förvärkar, glad att jag inte fått några än.
    Marrebj skrev 2017-10-03 14:46:26 följande:

Känner igen mig med er , ena dagen är man super women så gott de går å nästa dag är de nöd å näppe man orkar laga mat.

Dom där förvärkarna känner jag också igen ... ont ont ont å man tror de är dags men sen avtar de ... suck . Igår ursäkta nu för äckligt , så började magen haverera ... får springa på toa å göra nr 2 flera gånger å även idag . Står att de kan vara ett sätt för kroppen att förbereda sig så jag hoppas de är ett tecken nått är på G .

De enda som oroar mig å de ska tydligen inte vara någon fara de är att han förut rörde sig jätte mkt å sparkade hårt till att nu bara små trycka . Får svaret " så länge du känner rörelse hela tiden är de ingen fara "

Hur går de för er , var de inte några som var beräknade dessa dagar ? :) har ni fått eller väntar ni fortfarande ? :)

Man blir ju lite nojig när dom inte rör på sig som vanligt. Du få buffra och dricka isvatten så kanske du får mer liv i han.

Jobbigt med toa besöken.. jag har istället börjar tänka mycket på om man gör ner sig under förlossningen. Det är något jag inte vill, men kan såklart inte göra något åt att om det händer. Det hände när barn nr 2 skulle ut..
  • BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-10-04 11:56:42 följande:

Vi har också katt och han har försökt lägga sig både i spjälsängen och vagnen. Men vi säger ifrån och han hoppar ner då men skäller på oss att han inte får vara där. Framförallt lägger han sig där i smyg och så fort han hör att vi rör oss så hoppar han ner och låtsas som ingenting haha. Han är gosig men väldigt försiktig också så tror inte det kommer bli ett problem med bebisen sen.

Dock ett problem är att det tydligen är babyboom på stockholms kejsarsnitt enheter så att de kan inte ge mig en tid! Danderyd är fullt och jag står på standby tillsammans med måååånga anadra. Samma på öbroga sthlms sjukhus. De trodde de kunde lösa det genom att öppna fler op-salar men då behövs personal. Och jag vill helst inte ha en läkare som fått jobba över pga personalbrist som opererar.

Vill inte behöva byta sjikhus heller iom att jag nu tillslut känner mig trygg med det jag valt och framförallt osugen på att åka utanför länet. Så långt trodde de fock inte det skulle gå men risken finns.

Senast i nästa vecka får vi svar hur det löses. Liten klump i magen men försöker tänka positivt!

Men oj, det är ju helt sjukt att det är sån platsbrist. Hoppas det löser sig
  • BFoktober2017

Va hos bm idag, allt såg bra ut även denna gång. Huvudet är ff ruckbart.

Frågade om blöjor o bindor. Hon tyckte man skulle ta med sig det. Även om man får ett lite startkitt på 5 bindor o 2 par nätbyxor. Även några blöjor tror jag man fick och så får man ju den där libero väskan och där finns blöjor i.

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-10-04 18:41:07 följande:

Det låter som här ungefär. Har börjat packa fl-väskan och lagt i några blöjor, men inga bindor. Får ni liberoväska på fl? Idag har jag köpt nappar och ett paket med större blöjor än de man får i gratisboxarna. Räknar ju med att det ska bli en stor bebis

Tänkte jag med skulle börja packa snart, har lite att köpa bara.

Ja eller när vi kommer över på BB så får man väskan, har för mig det va så sist.

4300g vägde min son och jag har för mig att jag klarade mig på dom minsta blöjorna.

Nappar har jag 3 st, som jag fått i gratis boxarna
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017