Euphoria85 skrev 2017-10-03 12:50:26 följande:
Varit hos Bm idag.
Blodtrycket var något förhöjt så ska dit på måndag igen.
Annars såg allt bra ut och bebis är numera fixerad!
Skönt att höra :) ska till BM imorgon, spännande o se om min är fixerad då.
Lillafindus skrev 2017-10-03 14:15:45 följande:
Ja, i början av förra veckan och veckan innan det så hade jag sjukt mycket energi, man kunde nästan tro att jag gick på något haha! Men sen i typ torsdags så hände något och jag blev som en zombi ungefär, jag gör inget annat än att sova i princip och varje kväll när jag äntligen får gå och lägga mig så känns det som att jag jobbat i 2 dygn ungefär.
Pratade med min bm idag och hon skulle prata med läkaren om eventuell åtgärd, (hon trodde att det var kroppens sätt att förbereda sig på förlossningen) Men skulle det vara så att mitt blodvärde sjunkit igen eller något sådant så kommer jag ju ändå inte hinna få upp det till förlossningen.
Inatt låg jag iallafall vaken med förvärkar i ca 30 minuter, och precis som förra gången när jag tänkte att jag skulle väcka min man så avtar de. Usch! Jag känner mig så färdig med denna graviditet nu.
Men det är ju så sjukt jobbigt att vara då trött. Lägger mig alltid i soffan när jag lämnat barnen, sätter på nån serie eller något annat, och somnar alltid ifrån. Sen likadant på em så blir jag så trött att jag somnar.
Verkar så jobbigt med förvärkar, glad att jag inte fått några än.
Marrebj skrev 2017-10-03 14:46:26 följande:
Känner igen mig med er , ena dagen är man super women så gott de går å nästa dag är de nöd å näppe man orkar laga mat.
Dom där förvärkarna känner jag också igen ... ont ont ont å man tror de är dags men sen avtar de ... suck . Igår ursäkta nu för äckligt , så började magen haverera ... får springa på toa å göra nr 2 flera gånger å även idag . Står att de kan vara ett sätt för kroppen att förbereda sig så jag hoppas de är ett tecken nått är på G .
De enda som oroar mig å de ska tydligen inte vara någon fara de är att han förut rörde sig jätte mkt å sparkade hårt till att nu bara små trycka . Får svaret " så länge du känner rörelse hela tiden är de ingen fara "
Hur går de för er , var de inte några som var beräknade dessa dagar ? :) har ni fått eller väntar ni fortfarande ? :)
Man blir ju lite nojig när dom inte rör på sig som vanligt. Du få buffra och dricka isvatten så kanske du får mer liv i han.
Jobbigt med toa besöken.. jag har istället börjar tänka mycket på om man gör ner sig under förlossningen. Det är något jag inte vill, men kan såklart inte göra något åt att om det händer. Det hände när barn nr 2 skulle ut..