Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Swinka: va skönt att det löste sig, och att du ändå känns lite bekväm med att födda vaginalt. Hade du barn sen innan? Det är ju en häftig känsla att födda vaginalt, att så fort bebis kommit ut så släpper all smärta :) lycka till med allt

Glad81: beklagar sorgen, usch så tråkig så här nära. Men skönt att det ändå verka lugnt o fint.

Är glad att jag inte ha så mycket sammandragningar, för det är lite obekvämt när man bli som sten. Kram på dig

FiaW: jag tror oxå att du kommer få igenom sjukskrivningen :) håller tummarna.

Håller med er, att mage 2 är större. Det är min son som ligger där och när han föddes vägde han 4275g

Och mage 1 är dottern och vägde 3695g

Så det ska bli spännande att se vikt på trean, och kön såklart :)

Åh inatt när jag gick upp på toan, så kände jag mig så le på att vara gravid.. så trött på att vara en stor klump.

Idag går jag in i vecka 36, SF måttet va 34 cm vikt 78,4kg så det en viktuppgång på 1,4 sen förra besöket för 2-3 veckor sen.

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-09-21 14:08:08 följande:

Första barnet så vet inte vad jag har att vänta mig riktigt haha är mest rädd att inte palla med smärtan. Är ju dock egentligen inte jättepepp på.kejsarsnitt heller då det kommer med sina nackdelar men ut ska han ju på.nåt vis så

Skönt att du inte har så mkt sammandragningar men förstår att du är trött på att könna dig som en stor klump. Relaterar haha men inom 1 månad-ish är det klart!

Nä ont gör det ju såklart. tänk jag är inne på tredje förlossning. Och alla är ju olika. Även om min första va jobbig o andra mycket lättare, så kan det ju gå hur smidigt som helst för dig.

Har ni pratat något om smärtlindring?

Ja vi får ser det så, att inom någon månad så har vi dom i famnen..
  • BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-09-21 13:18:18 följande:

Hej tjejer, har precis kommit hem och ligger nu i soffan med gossen. Jag har kikat igenom tråden och ser att det snart borde trilla in flera bebisar. Jag håller tummar och tår att allt går bra för er!

Här kommer en fl berättelse.

Pga snabba förlossningar tidigare fick jag tid för igångsättning i måndags, v37+6. Började med en ballong som med lätthet drogs ut efter 3h. Sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick och jag hade inga värkar eller känningar mer än lite lätt mensvärk.

Vid 16 kunde man registrera enstaka värkar men de kändes knappt. Vid 18 ville bm sätta ett värkstimulerande dropp men jag avböjde. Öppen 5cm och där kände jag att kroppen hade fattat att det var förlossning på gång och jag fick möta värkarna med lustgasen. Strax innan 19 började kroppen vilja krysta men jag fick hålla emot, 6cm öppen. Sen är han född ett par minuter efter kl 18.58.

3535g och 52cm.

Verkade ju både gått fort och smidigt. Skönt att allt gick bra.. en lagom stor kille

Vill gärna oxå mysa nu med livet i magen.. men jag får nog snällt vänta i 6-7 veckor till
  • BFoktober2017

Känns ju som att man blir lite lurad när det avtar Erijon. Hoppas det sätter igång snart :)

Idag tvättar jag upp bebis kläderna.

Sen började jag tänka på BB-väskan. Vad ska jag packa i den??? Minns inte!! Jo såklart kläder till oss, men behöver man packa ner blöjor o vårtservetter??

Amningsilägg får man inte på BB va?

Känns som jag börjar bli senil på riktigt.

Blev så le på min man häromdagen.. han tycker bara jag tjatar om allt som ska köpas.. vore ju skönt att ha det hemma tycker jag.. men nu skiter jag i att, kommer inte ta upp det igen.. så han ju åka o fixa allt sen när ungen är född..

slängde ur sig en onödig kommentar så det nästan rök ur öronen på mig. Att, ja du ska väl ha med dig vagnen till BB och även skötbordet...

vi har inte så mycket kvar att handla, det är madrass till sängen, skötbädd..lakan o lite småfix!

Han menar på att det är ju en hel månad kvar.. Jaja.. han har inte varit så dom andra gångerna.. vet inte om är orolig att det ska hända något och därför inte vill köpa på sig.

Men iaf så är det upp till han nu!!

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-22 17:18:29 följande:

När jag fick de andra barnen fanns allt till dem, dvs tvättlappar, blöjor, tops, kläder (inte att åka hem i förstås) och till mig fanns sjukhuskläder och jättebindor. Sen är det inte säkert att man vill ha sjukhuskläder till sig själv eller barnet, men det fanns. Kanske inte ser likadant ut överallt?

Bindor verkar dom tydligen har blivit snåla med sedan jag fick barn..

Ja men då behöver man ju inte packa så mycket :)

Jag har alltid haft på mig mina egna kläder. Och bebis har fått egna oxå. Visste faktiskt inte att man fick låna kläder till BB, ingen har sagt något till mig. Det va min kompis som nämnde för lite sen.

Då känns det inte som det så bråttom med att packa.. får väl skriva en lista istället :)

Snart blir det nog sängen, trött ikväll som vanligt.. imorgon blir det nog shopping, på mannens initiativ

Ha en go helg alla tjejer.. så får vi se om det blir tillökning i gruppen. Kram
  • BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-09-23 04:12:50 följande:

Någon mer som har problem med sömnen ? Jag har åkt på en förkyldning , inte jätte farlig men täpp i näsan mest. Dock sömnen är ju obefintlig .. vaknar till och från fram tills jag ger upp klockan halv 4 . Somnar runt 12 tiden på natten så. Just nu känns de lugnt om en bebis skulle ligga och skrika för man sover ju ändå inte hehe .

Igår kom även bärselen , babynestet och babyvakten . Nöjd med babynestet och babyvakten som vi provade.

I veckan ska vi installera in bilbarnstolen så är de klart . Har också insett de är svårt packa BB väskan . Enda mjukis byxorna jag kan ha använder jag och jeans vill jag inte heller ta med mig. Kan packa bh , bindor och eventuellt tandborste och tandkräm , funderar på köpa nytt så de finns i väskan samt hemma . Men resten blir tufft att packa . Ja trosor går ju. Pratade med en vän som inte har barn men hon är väldigt ordning å reda , hon tyckte jag skulle packa de som går till lillemann och resten skriva en lista så den dagen de blir dags åka kan jag kolla listan eller sambon så får man packa då . Smart för antar man kommer ha så ont att man inte riktigt är i fokus till att packa hehe .

Nu har jag gått från att ha lite panik över en bebis till att längta. Han får jätte gärna komma nästa helg nu men de lär ju inte ske suck .

Hoppas de gått bra för dig erijo å du fått din lilla bebbe :) å alla andra som ska ha nu. :)

Så är det för mig med, har ett par mama tights som jag använder mest, dom andra mama byxorna sitter åt nu. Ska köpa mig ett par mjukisar som jag kan ha med mig, då har ju magen försvunnit lite iaf.

Tänkte oxå skriva lista så har man lite koll när det är dags .

Jobbigt när man inte kan sova, så har jag visa nätter. Därför är det skönt att inte jobba, då kan man sova på fm sen.

Nässpray är min räddning.. fast att jag tycker det har blivit bättre med nästäppan.

Skönt att ni fått hem grejorna. Skulle fått ett babyneste av en kompis, men troligtvis hade hon slängt det.. synd.

Förresten flickor, är det någon dom har fått någon babyshower?? Jag har inte.
  • BFoktober2017

Charlie, vilket fint namn :) kan knappt fatta att dom är sådär små.

Musetti: va skönt att ni fått hem allt nu, och att ni blev nöjda.

Marrebj: men usch det där låter jobbigt. Tycker det räcker med att vara gravid, hade inte velat har någon förkylning just nu. Krya på dig.

• BFoktober2017
    Lillafindus skrev 2017-09-23 13:29:52 följande:

Hur är ni andra preggosar såhär i slutet av graviditeten?

Vill ni ha besök av familj och vänner?

Eller vill ni vara ifred och liksom vila och boa inför bebisens ankomst?

Jag har under den senaste tiden börjat känna att jag inte längre orkar vara social och ta emot besökare, (tål att tilläggas att vi precis flyttat till hus). Jag är trött och vill hinna med att fixa det sista inför lillasysters ankomst.

Sen är jag en person som behöver vara ensam ibland, har alltid varit det.

Jag hade gärna tagit emot lite fler besök.. fast jag tycker dagarna går fort ändå. Men jag vet ju att man inte kan ses så mycket när alla andra jobbar.

Förstår ju om ni flyttat till hus att ni har lite å göra då.

Jag önskar jag hade haft mer energi o ork till att göra mer hemma.. men jag får så ont.

Men idag har jag tänkt byta gardiner i köket o plantera blommor.
  • BFoktober2017
    Trolltrio skrev 2017-09-25 05:34:09 följande:

Hur vet man om det är förvärkar eller äkta vara?? Vaknade halv tre, dvs för tre timmar sedan, men de har varken blivit värre eller bättre. Alvedon, dusch och vetekudde gör ingen skillnad. 5-8min mellan, och det gör ont. Står ut, men får flåsa på rejält.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det svaret. Men en bra fråga, kan ju vara bra att veta.

Men kan det inte vara så att förvärkar släpper, och äkta vara där blir det bara mer o mer.

Så va det för mig när jag åkte in med sonen. Då började det göra ont, men blev ju bara värre o värre o då åkte vi in.

Men va jobbigt, du har inte ringt in o frågat?

Vilken v är du i?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017