Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

LitenBlomma skrev 2017-09-16 06:53:39 följande:

Klockan mitt i natten Bfoktober Var det en kisspaus eller orkar du vara uppe så länge?

Jag går gärna och lägger mig 21-22 oavsett veckodag. Igår lyckades jag dessutom sova 1h på dagen. Typiskt nog, denna enda gång, så ringde fritids mig om min stora flicka så jag hade 4 missade samtal.

Haha.. jag tror att jag somna för tidigt, och så vaknar jag antingen av kissepaus eller sängbyte, och har då svårt att somna om.. nu ligger jag här vaken sen kl 4 då sonen kom in till mig. Det är väldigt jobbigt när man inte kan somna om.. men blir ju ganska trött om dagarna.. men tur så kan man ju sova då med.

Oj så typiskt.. det har inte hänt mig än!
  • BFoktober2017
    erijon skrev 2017-09-16 09:36:11 följande:

Wow!!

ÄCKLIGT: Jag är nästan 100 på att en del av slemproppen precis släppte. Som en genomskinlig klump av segt slem (påminner om snor men verkligen en klump!) i trosorna.

Så sjukt spännande. Betyder kanske ingenting, var ingen stor mängd.. men ändå ett tecken. Massor av förvärkar, och sammandragningar. Hade nyss såå stark att jag blev akut bajsnödig. Magen var stenhård.. det hänger väl inte ihop? Men jo. Och så denna upptäckt. Känns galet. Oavsett om inget mer händer nu.

Har det hänt er?

Kan inte minnas att min slempropp har släppt..

men det är det ju säkert.. vad skulle det annars vara? Vanliga flytningar känner man ju igen.

Kanske är på gång nu, så spännande. Vilken v är du i?
  • BFoktober2017
    felicityporter skrev 2017-09-17 12:17:21 följande:

Ja, självklart ska jag vända mig till någon som kan hjälpa mig till ensam vårdnad. Men jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp till det och till och med i forumet avsett för ämnet vimlade det bara av troll som inte kom med några tps eller ens stöttning och jag blev bara påhoppad. Att få tid hos min BM är inte lätt och jag vill gärna ordna det här snabbt. Dessutom tycker jag faktiskt att detta handlar om min graviditet och min bebis.

Om ni bara vill läsa positiva saker om graviditet och bebisar får jag nog tyvärr lämna tråden helt (som jag tidigare skrev tänkte jag inte ta upp det här igen och skrev i "rätt" kategori men där fick jag BARA svar från troll och trodde att en liten uppdatering efter de idiotiska svaren inte skulle sticka så mycket i ögonen) och även resten av familjeliv eftersom det finns för många troll i känsliga rummet som går igång på att trakassera istället för att ge seriösa svar.

Hejdå från mig! Jag ska söka mig ett forum där man både kan ta upp dåliga saker med att vara gravid och bra saker. Annars är det lätt att tro att allt med graviditet och bebis är problemfritt (förutom krämpor som tydligen är okej) och att alla svävar på rosa moln.Detta påverkar ju verkligen min graviditet i högsta grad och jag är säker på att fler här har det lika uselt men inte vågar skriva om det.

Men jag tar som sagt inte illa upp, förstår att många bara vill läsa gulliga saker och jämföra gravidmagar. Jag hittar säkert ett forum där ingen tar illa upp om man skriver om problem i graviditeten.

Förresten är bebisrummet helt färdigt nu och väskan är packad om han skulle komma för tidigt. Jag känner mig lite bekvämare med att vara vaken under snittet nu och hoppas att de inte träffar fel eftersom mitt diskbråck sitter så nära där man lägger sprutan. Min mage har varit relativt liten innan, men de senaste 5 dagarna har den blivit gigantisk! Jag funderar på att ha med min bror med mig på BB, men är lite nojjig att det ser lite för Game of Thrones ut, haha. 

Det är nog nu mot slutet som allt har blivit lite gulligare o att man mår lite bättre. För många av oss har det inte varit en dans på rosor här. Men då har det handlat om graviditeten..

du kan väl ringa familjerätten, någon BM måste väl ändå ta emot dig.. någon hjälp förutom här måste väl finnas.
  • BFoktober2017

Håller med, ser ut som din mage sjunkit nu LitenBlomma.

Hade ju beställt en overall från pop, fick hem den i fredags och den såg uringul ut.. usch!

Men hittade istället en begagnad på Facebook köp o sälj för 450kr billigare

Så nu har vi iaf en overall att åka i oxå.

Babyskydd är klart oxå, köptes i veckan.. kanske jag skrivit.

Måste köpa hem madrass o lakan, och sen börja tvätta upp kläderna.

• BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-09-18 05:45:07 följande:

Vad fina magar ni har alla :) det närmar sig verkligen nu !

Besök hos bm förra veckan och allt såg bra ut . Jag hade gått ner i vikt dock men lillemann mådde bra och hade växt . Svårt att äta nu, man orkar knappt något .

Läser de inte är bara jag som har svårt att sova , beställde nyss ett babynest , bärsele och babyvakt :) i brist på annat .

Jag och sambon har valt att inte handla overall för hemfärd förens den lilla har kommit , vi tänker han får åka å handla när man vet mer storlek . Vi har inte så mycket kläder heller utan tänker vi handlar mer sen :)

Nu funderar jag dock på rummet , vi har ju skötbordet och allt i barnrummet pågrund av att vårat badrum är jätte litet , skulle behöva piffa till lite skötbordet , just nu är de bara ett skötbord där . Hur har ni gjort ? Har ni korgar för servetter , blöjor osv ? Eller står de löst på bordet eller i lådor ?

Sambon ligger ute med lastbilen denna veckan , sista veckan han kommer köra långt iväg . ( ligger ute varannan vecka ) så nästa gång han åker och jobbar blir de hålla sig i närheten . Känns skönt men skrämmande för nu vet man att de är nära . Går in i vecka 37 så lillemann kan om han vill få komma om 1 vecka.

Vi ska montera bilbarnstolen så de är förberett , funderar på börja packa BB väskan . Har ni andra packat den ?

Mycket att fixa sista veckorna men de som skulle vara skönt ha klart de är ju det omkring skötbordet så vi inte behöver åka till affären första dagen vi kommer hem. Jag är glad att bo granne med svärföräldrarna för allt är löst vem som tar hand om hästarna och hunden när vi måste åka in. Att känna vi bara kan släppa allt .

Ha en underbar dag alla :)

Hade ett skötbord med lådor under. Så där hade jag blöjor o kläder. Salvor o servetter osv hade jag på skötbordet i en korg.

Nu kommer jag ha sakerna i en låda, ev om jag köper någon korg. För kommer använda oss en malm byrå som sköt bord, så jag kommer inte kunna ha något på sidan.

Har sett att det finns korgar , papperskorg på Ikea som man kan hänga vid sidan av på skötbordet. Om det nu passar på alla vet jag inte. Ser smidigt ut iaf.

Jag har inte packat väskan än, har inte allt klart. Om kläder som till mig få jag ta den dagen vi kommer.. har så dåligt och vill inte köpa på mig mera.. ett par byxor till ska jag nog investera.

En babyvakt vill jag nog oxå ha, bärsele hoppar vi nog denna gång.. iaf nu i början.

Så skönt att han håller sig i närheten nu då :)
  • BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-09-18 16:17:29 följande:

Vilka fina magar!

Det börjar ju verkligen närma sig för några av er! Sååå spännande. Ska bli så himla kul att läsa allas förlossningsberättelser sen.

Själv blev jag idag sjukskriven 100% till BF. Skönt eftersom jag har haft såå mkt förvärkar och sammandragningar och så.bara resan på trånga pendeltåg till o från jobbet. Ska bli så skönt att slippa det.

Går in i v.36 imorgon och ska på samtal kring förlossningssätt med läkare imorn. Pga.mypmet var jag inställd på KS men sista ultraöjudet visade inget myom så de vill att jag föder naturligt och nu har jag supermegapanik och katastroftankar över det. Tänk så fixar jag inte smärtan? Tänk så spricker jag sönder o samman? Tänk så får bebisen syrebrist och föds med hjärnskada? Tänk så...osv osv. Just nu lutar det åt snittkontrakt så att jag försöker naturligt men får avbryta när jag vill. Hoppas bara att läkaren imorgon är lika tillmötesgående som aurora var.

Skönt för dig att få lite ledigt innan bebis kommer. Inte långt kvar nu.

Men oj, att det helt plötsligt att borta.. förstår att det kommer upp andra tankar när man var inställd på KS. Hoppas allt löser sig och att du får som du vill och känner dig trygg o nöjd med.
  • BFoktober2017
    erijon skrev 2017-09-19 10:56:33 följande:

Fått teckningsblödning, blodblandat. Haft sammandragningar med "mensvärk" i nu var 10e minut sedan 9.50. Får se om detta håller i sig eller avtar. Spännande! Vecka 38+1 idag. Teckningsblödingen kom igår kväll men fortsätter än men är absolut inga mängder och kommer som "flytning" och är inget som rinner så..

Du kanske blir nr 2 i gruppen :)

Vad är teckningsblödning?
  • BFoktober2017

Började oxå fundera på det där med magen. Men jag upplever som att min mage inte växer jätte mycket.

Ska höra inorgon med BM.

Va tvungen att leta upp lite bilder o jämföra.

Vad tycker ni?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017