Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Euphoria85 skrev 2017-08-31 07:52:26 följande:

Jag är lite sådan att jag fattar att jag är gravid och att det ska födas en bebis, men jag är liksom inte i extas över det.

Folk runtomkring är på och undrar och vill veta en massa, jag känner mest att jag tar det som det kommer.

Jag var iväg och köpte lite kläder strl 56 i måndags,

Så smått

Tycker det är tråkigt att det finns så dåligt utbud av könsneutrala kläder bara, vill ha det neutralt med in till bb, vi vet ju inte vem som ligger och växer till sig där inne i magen

Idag ska jag köpa säng!

Har här hemma i ett skyffe i huset hittat både matstol, babysitter och en bumbobarnstol... inte dåligt att det står kvar här hemma killarna är ju snart 8

Nä jag vet, håller med. Det är så uppdelat på pojk o flick. Vill ju ha det så sen. Men nu när man inte vet så vill man ju ha lite kläder med sig. Har köpt på polarn och ska bara köpa en till body där ifrån, som jag tycker man kan ha till både pojk o flick.

Oj det va inte dåligt.. vi hade inget kvar sen barnen.

Blev det någon säng?
  • BFoktober2017

V.33 BM besök idag SF mått 31 cm huvudet ligger neråt men är ruckbart.

Men gången innan hade jag en annan BM som mätte 30 cm, det kan ju vara så att man får olika mått.

Men ska iaf tillbaka den 11e för ett nytt mått, hon ville vara på sin säkra sida att den växer som den ska. Jag är inte orolig.

• BFoktober2017

Min bebis ligger ju neråt, och huvudet är ruckbart. Ryggen ligger på vänster sida och benen mer åt höger.

Jag tänker att då att den har ju inte så stor chans att röra på sig egentligen. Men visst jag känner ju små/stora buffar nästan hela tiden, och det är nog både händer o fötter, eftersom det kan röra sig samtidigt på olika ställen.

Skönt att man har en BM eller att man kan ringa förlossningen om man är orolig. Man ska alltid lita på sin magkänsla har jag förstått och verkligen stå på sig.

Nu kämpa vi - 7 veckor kvar för mig :)

• BFoktober2017

Även att jag längtat till min bebis, så vill jag gärna vänta några veckor till :) här är jag glad bara jag känner av den.

Har inte tänkt så mycket på att hur många veckor det är kvar egentligen.. men 7 veckor är det kvar, det har känts som en evighet till 25 okt.. men nu kommer det nog gå undan.

Vi är inte helt överens om namn.. blir väl namnlös i början, vi har inte köpt allt än. Vi har kvar babyskydd, madrass, lakan till säng, sköttbädd. Något mer plagg. Vindfleeceoverallen är inte inköpt än..

Tur att jag hämtat ut ett par babyboxar, så jag har lite blöjor o våttservetter.

Måste man ha spjälsängskydd i början??

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-09-06 14:53:50 följande:

Jag med!!! Upptäckte det när jag skulle skoja med.min man och så kom det jättemkt gult! Googlade att det nog var råmjölk. Men det gick bara på ena bröstet.

Så kul att läsa hur det går för alla. Jag är sååå slut. Sjukskriven 50% pga svimningsepisoder och det underlättar väl att jag inte blir lika yr me däremot dyker andra krämpor upp.nu när man blir tyngre, foglossning, sjukt ont i fötterna och benen, förvärkar och kännbara.sammandragningar.

Min sk. Bästa vän lämnade mig också i veckan. Fick knappt någon klarhet i varför men typ att jag borde höra av mig oftare. Ringde en dag när jag orkade men hon var så tråkig och kort i tonen men nej det är inget som ärfel, hon ställer inga krav på mig, men jag borde fattat att jag borde höra av mig mer. typ så. Energitjuv kände jag då och hon kände väl att jag var egoistisk och så var det med det.

Men hur orkar man både jobba 100% ( dessutom rätt tungt arbete) och ha ett socialt aktivt liv när man har 6v kvar till.bf. fixar ni det? är jag unik som inte orkar ens typ.andas i slutet av en arbetsdag.

Men va tråkigt, hur kan en vän göra så. Jag umgås i heller jätte mycket med mina vänner.. men inte lämnar vi varandra.

Jag har läkt till o från ganska länge. Har aldrig gjort det i mina tidigare graviditeter..
  • BFoktober2017

Hej! Hur mår ni alla blivande mammor?

Idag ligger jag med sammandragningar, foglossning och har allmänt ont..

Hur har det varit för er ni som fått barn innan. Har ni fått innan bf eller har ni gått över?

Med ettan gick jag 7 dagar över och med tvåan 6 dagar över. Ska bli spännande o se hur det blir denna gång :)

Inte långt kvar nu, kämpa på alla :) KRAM

• BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-09-10 15:25:25 följande:

39+6, 40+2, 40+3, 39+0, 38+0.

Nu har jag fixat iordning mitt 3:e rum här i huset denna sommaren. Så nu är matrummet grått och snyggt men ingen bebis än. 37+0 imorgon. På tisdag är det UL för att kolla hur myomet ligger.

Börjat dricka hallonbladste. Det ska tydligen underlätta efteråt med blödning och så.

Jaha det hade jag ingen aning om!

Oj vad du ligger i :) vi har ioförsig målat om båda barnes rum. Det ena gjorde vi nu i helgen, kan vara orsaken till all värk idag.

Nu har vi bara vårt sovrum kvar, men vi kommer inte överens med färgval eller om vi ska ha tapet. Hade varit skönt o ha det klart nu innan bebis kommer.
  • BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-09-10 16:40:51 följande:

Jag tycker att tapet är snyggast men med småbarn är färg smidigast. Jag skulle vilja hinna kontoret också men vill inte riskera att stå mitt i ett halvt renoverat rum med en nyfödd.

Gillar oxå tapet, när vi gjorde rummen till barnen så fick dom tapet, men nu valde vi färg, ifall den ska bytas snart igen..

haha nä det förstår jag.. därför känner jag bara att jag skulle vilja ha klart sovrummet o få det lite mysigare.. just nu är det vitt, som jag för övrigt gillar.. men känns så omysigt. Ville haft blågrå nu på väggarna.. men mannen bara velar fram o tillbaka., han tror det blir för mörkt.
  • BFoktober2017

[quote=78004243][quote-nick]LitenBlomma skrev 2017-09-10 19:47:07 följande:[/quote-nick][/quote]

Jätte fint ????

• BFoktober2017

[quote=78004243][quote-nick]LitenBlomma skrev 2017-09-10 19:47:07 följande:[/quote-nick][/quote]

Jätte fint ????

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017