Marrebj skrev 2017-09-18 05:45:07 följande:
Vad fina magar ni har alla :) det närmar sig verkligen nu !
Besök hos bm förra veckan och allt såg bra ut . Jag hade gått ner i vikt dock men lillemann mådde bra och hade växt . Svårt att äta nu, man orkar knappt något .
Läser de inte är bara jag som har svårt att sova , beställde nyss ett babynest , bärsele och babyvakt :) i brist på annat .
Jag och sambon har valt att inte handla overall för hemfärd förens den lilla har kommit , vi tänker han får åka å handla när man vet mer storlek . Vi har inte så mycket kläder heller utan tänker vi handlar mer sen :)
Nu funderar jag dock på rummet , vi har ju skötbordet och allt i barnrummet pågrund av att vårat badrum är jätte litet , skulle behöva piffa till lite skötbordet , just nu är de bara ett skötbord där . Hur har ni gjort ? Har ni korgar för servetter , blöjor osv ? Eller står de löst på bordet eller i lådor ?
Sambon ligger ute med lastbilen denna veckan , sista veckan han kommer köra långt iväg . ( ligger ute varannan vecka ) så nästa gång han åker och jobbar blir de hålla sig i närheten . Känns skönt men skrämmande för nu vet man att de är nära . Går in i vecka 37 så lillemann kan om han vill få komma om 1 vecka.
Vi ska montera bilbarnstolen så de är förberett , funderar på börja packa BB väskan . Har ni andra packat den ?
Mycket att fixa sista veckorna men de som skulle vara skönt ha klart de är ju det omkring skötbordet så vi inte behöver åka till affären första dagen vi kommer hem. Jag är glad att bo granne med svärföräldrarna för allt är löst vem som tar hand om hästarna och hunden när vi måste åka in. Att känna vi bara kan släppa allt .
Ha en underbar dag alla :)
Hade ett skötbord med lådor under. Så där hade jag blöjor o kläder. Salvor o servetter osv hade jag på skötbordet i en korg.
Nu kommer jag ha sakerna i en låda, ev om jag köper någon korg. För kommer använda oss en malm byrå som sköt bord, så jag kommer inte kunna ha något på sidan.
Har sett att det finns korgar , papperskorg på Ikea som man kan hänga vid sidan av på skötbordet. Om det nu passar på alla vet jag inte. Ser smidigt ut iaf.
Jag har inte packat väskan än, har inte allt klart. Om kläder som till mig få jag ta den dagen vi kommer.. har så dåligt och vill inte köpa på mig mera.. ett par byxor till ska jag nog investera.
En babyvakt vill jag nog oxå ha, bärsele hoppar vi nog denna gång.. iaf nu i början.
Så skönt att han håller sig i närheten nu då :)