Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Marrebj:

Hur har det gått?? Håller med alla andra, 4 cm då är det ju dags för att föda.. kram

• BFoktober2017

Vi har inte börjat prata om vem som ska ha barnen. Hoppas någon kan iaf när det väl är dags. Sist va ingen hemma, men då kom en kompis och hjälpte till.

Svettas som en gris här oxå, hela tiden typ, eller jag blir svett under bröst, och under magen o i ljumskarna.. så ofräscht.

Har köpt amningsbh idag.

Kläder är oxå svårt, har gått i klänning o jeansshorts hela sommaren.. nu blir det tights och dom 2 jeansen jag har..tycker allt som sitter åt under magen är så oskönt.. tom visa trosor. Skulle vilja ha några som är lägre fram.

har 2 dagar kvar att jobba, det ska bli så skönt. Känns tungt i magen och får sammandragningar när jag gör visa sysslor.

• BFoktober2017

Måste tipsa om dessa från Gina Tricot.

Toppen räcker väl runt magen, jag köpt L i min för att den ska räcka till okt 129kr

Tunikan är jätte skön, och sitter snyggt tycker jag trots magen. 149 kr

Sen tänkte jag på dig Linnn på klänningen med trumpetarmarna, jag provade den med blommor den mörka, satt jätte fint och passade bra även om man gick upp i stl. Men kände att den inte va så användbar i höst när jag bara ska gå hemma. Men en snygg billig klänning. 299kr

Man vill ju inte lägga för mycket penagar, men vill ju ändå se hyfsat bra ut iaf.. så känner jag :)
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-08-23 11:52:10 följande:

Tack för klädtips BFoktober2017! Jag kanske får ta en sväng förbi gina tricot. Särskilt mittenbilden tyckte jag såg fin ut. Jag har också känt att jag vill se någorlunda fin ut, men nu efter sommaren är det som att alla bara ser magen ändå. Känns som att jag snart bara kommer att få ge upp då nästan inget passar och det känns så onödigt att köpa på sig massa på slutet. Men jag ska hålla två föredrag på kongressen och då vill jag gärna ha något nytt. En av föreläsningarna är tillsammans med en kvinna som är 150 cm lång. Gissa om jag som är 25 cm längre och väldigt gravid känner mig klumpig i jämförelse...

Finns i olika färger o mönster på alla.

Nä jag förstår precis, nu när det faktiskt inte är så långt kvar ( även om det känns som det) så vill man inte köpa för mycket nu.

Oj, hon va inte lång.. nä du kommer vara så fin brevid henne oxå.. du få visa upp sen vad du hittar att ha på dig.

Något som jag snart ge upp, är att hitta bh som passar.. usch känner mig bara äcklad av att se mina bröst.. som dom har blivit förstörda och inte alls sig lika visst det är ju något man få räkna med.. och jag vet vad jag har gett mig in på. Bara hoppas dom går tillbaka någorlunda sen.. gjorde en op för 3 år sedan, där dom bland annat minskade vårtgårdarna som nu har blivit ernorma igen och även hängiga..
  • BFoktober2017
    Alleyezonme skrev 2017-08-23 18:03:47 följande:

Hej! Jag är ny här, tänkte att det kanske vore kul att läsa lite om hur ni andra gravida har det. ???? Jag går in i vecka 34 imorgon, har mått bra hela graviditeten förutom lite trötthet och illamående från början då förstås. Har tittat runt på era bebismagar och inser ju att jag verkligen inte har en stor mage, skulle nog lätt kunna mörka att jag är gravid ännu om jag skulle vilja. Däremot känns det verkligen att det är en stor bebis där inne, ont i ryggen och framförallt längst ner i ländryggen, ibland så att jag känner att jag knappt kan andas och att det gör mig riktigt illamående. Vad kan det bero på, att magen inte blir stor när det verkligen känns som att jag ska spricka nästan. Väldigt obehagligt.

Välkommen hit :)

Jag vet faktiskt inte, men det beror nog på hur dom ligger där inne..

är det dit första barn? Jag väntar mitt tredje.
  • BFoktober2017

En sak som ska bli skönt med att jobba sista dagen idag är att slippa känna stressen av att man måste upp tidigt..

har varit vaken sen strax innan 4, börjar jobba 6:45..

Kommer kunna sova sen på dagarna dom gånger jag vaknar tidigt o inte kan somna om..

hur sover ni? Bra? Dåligt?

• BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-08-28 18:28:55 följande:

Beställt en snutte till lilla gossen

Nu har jag köpt allt på min lista, det sista var ett Babysense 5. Någon mer som ska använda andningslarm?

Bm besöket gick bra, 35+0 Sf mått 34, +8 kg.

Jag har sjukskrivit mig själv denna vecka och sen tar jag mammadagar. Känner mig SÅ färdig just nu och behöver en paus innan han kommer.

Åh så gullig den va :)

Det gör du rätt i.. ta hand om dig

Kommer inte ha andningslarm. Har en del kvar att köpa
  • BFoktober2017

Fina magar

Jag gjorde ett sånt kap förra veckan på en köp o sälj grupp på Facebook. En helt ny spjälsäng för 100kr det va två sprickor i och dom hade fått en ny säng. Jag är super nöjd

Fanns det någon Facebook grupp förresten??

• BFoktober2017

Kollade precis på tv, En unge i minuten. Känner mig inte alls sugen på förlossningen.. undrar hur jag ska klara det, om man hinner med epiduralen och att det kommer göra så ONT!

Men det som jag egentligen undrar är ifall någon har haft eller köpt Emmaljunga superviking och om ni köpt ett babyskydd som passar. Jag fick adapter till maxi cosi, men som jag har läst nu även funkar till britax. Är det någon som har koll på det? Vilket babyskydd som passar till emmaljungas adapter, dom sa bara maxi cosi i affären. Britax är ju lite billigare att köpa.

• BFoktober2017
    Eilahtan89 skrev 2017-08-31 10:37:27 följande:

@BFoktober2017

Köpte en Britax Römer med bältad+Isofixbas igår samt adaptrar till vår superviking. Testade allt igår och gick bra att kompa! Köpte från Barnens Lands butik men ligger inne för samma pris på nätet också :) (1995 bas plus stol och 520 för adapter)

Tycker det är lite oklart på vad som verkligen går eller inte.. men den, SHR II, MaxiCosi och iZi-go var de hon visade för mig igår iallafall (till skillnad från Babyproffsen som sa att alla går att sätta på vagnen..)

Åh så bra, Tack :) Då ska jag kolla runt lite på det :) adapter har jag hemma. Har inte kollat på den, det kanske stå lite mer info på den.

Till mig sa hon att det bara va maxi cosi som passade på den adaptern, o hon hade ett erbjudande på stol o bas för 3000 spänn..
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017