Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Lillafindus skrev 2017-07-15 22:52:03 följande:

Tack :)

Vi har en flicka på 8 år och väntar nu en flicka till i oktober :)

Va skoj. Jag har oxå en flicka på 7 år som ska bli storasyster o en pojk som blir 6 i nov som ska bli storebror. Vi vet inte vad det blir :)
  • BFoktober2017

[quote=77844205][quote-nick]Eilahtan89 skrev 2017-07-16 01:20:58 följande:[/quote-nick]Eilahtan89 - Västmanlands län - bf 23 oktober

Semestern slut från imorgon natt, sen väntar 7 veckors jobb på golvet tills man får börja med lite mer administrativt arbete. Hoppas kroppen orkar hålla ut och hänga med i tempot sista tiden :)

Vad jobbar ni med? :)

Själv är jag sjuksköterska på en kirurgisk

akutvårdsavdelning[/

Jag jobbar som undersköterska på ett demens boende. Det va riktigt skönt att gå på semester nu och slippa jobbet ett tag. Ska jobba v 33 o 34 sen går jag på gravid penning.

Känner att det kommer bli tufft nu när vi ska till Gotland en vecka.. just att jag får ont av att gå o stå mycket

• BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-07-19 08:46:08 följande:

Mellan varje barn glömmer man hur små de är. Jag har handlat lite då och då sen kub. Syskonen tycker att det är spännande att titta i lådan. De flesta stora saker har vi kvar och vagnen köptes ny till sista så det är mest kläder som behövs. Har ni andra börjat köpa nåt?

Jag har köpt lite kläder. Ser att jag har köpt samma body o heldress från polarn som du.

Vill köpa mer, men vill inte bara ha neutrala kläder och jag tycker det är svårt att köpa, eftersom det är uppdelat på pojk o flick färger.

Vagnen har jag oxå köpt. Ska se om jag hyra babyskyddet, har ingen lust att betala 2-3000 kr för det, eftersom jag vill ha ett som vi kan ha på vagnen.

Vi har en del kvar att inhandla.. hade ju ingenting kvar, vi va ju egentligen klara med barn.
  • BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-07-23 15:54:36 följande:

Jag gillade verkligen den fina Eco kollektionen!

Könsneutralt tycker jag är lite upp till var och en, jag köpte rött, blått, grönt, vitt och beige innan vi visste kön.

Jag kanske inte skulle valt volangigt råsa till en pojk eller ett tryck med spiderman till flicka. Men som sagt det är ju upp till var och en. Idag har min 4 åriga pojke valt att ha på sig storasysters Popklänning matchat med Molos dalmatiner. Imorgon har han jeansshorts och T-shirt med superhjältar.

Kolla in Katvig, Villervalla, Livly, Pop, Småfolk, Meandi...

Absolut är det upp till var o en :) det är bara att jag inte vill köpa massa rosa o så kommer det en pojk. Och jag tycker det är så uppdelat i vissa butiker.

Tack för tipset, ska kolla in dom märkerna.
  • BFoktober2017
    Lillafindus skrev 2017-07-23 21:59:24 följande:

Hur har ni tänkt göra med förlossningsbrev?

Förra graviditeten så skrev jag aldrig något men denna gången tänkte jag ändå försöka få till något, svårt bara att veta vad man ska skriva och hur man ska få ner sina förhoppningar på pappret, man vet ju inte hur förlossningen kommer gå :)

Jag kommer nog skriva ner att jag vill ha epidural o lustgas om nu inte bm skriver det i journalen. Det har ändrats lite sen sist jag va gravid. Annars har jag inget annat som jag önskar utan det blir som det blir :) usch ser inte alls fram emot förslossninigen
  • BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-07-23 14:47:42 följande:

Kul att läsa hur det går för alla!

Jur gick det med slemmis euphoria? Det var infet knasigt va?

Det där med fosterrörelser är så jobbigt.

Vissa dagar tycker jag han röjer som en galning andra dagar mindre, men jag känner ju honom fortfarande. Men vad räknas till minskade fosterrörelser lilsom? Försöker att inte hänga upp mig på det då.jag faktiskt ändå känner honom om än svagt vissa dagar, men som någon skrev kan det ju va så att han sparkar inåt.

För ett par v sen ringde de från babyproffsen och sa att vår vagn kommit men den var trasig efter leveransen så vi måste vänta till slutet på.september tills den nya kommer då Emmaljinga har stängt och inte sätter igpng sin produktion förrän augusti.

Inget mig emot då vi då får 2018års modell av vår vagn som dessutom är upgraded med bättre fjädring, vilket jag läste 2017 och 16 saknar så jag blev faktiskt lite glad nästan haha.

Annars är det mesta stort redan inköpt. Och en hel del kläder för att....well, det är ju sååå puttenuttigt och gulligt! Varken jag eller min man kan hålla oss!

Idag är min sista semesterdag och det känns ärligt skit. Jag var ju sjukskriven 2 veckor innan semestern pga ev. myomnekros sammandragningar och smärta.

Och jag har mest legat raklång pga det. Var iväg.en sväng till landet men bara att gå 20 min promenad skapade världens obehag. Detta är ett nytt jobb som dessutom blir fast tjänst efter 6mån så jag vill inte sabba det. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Förskola kan jag lägga till så det är svårt att bara vara still.

Är i v.28 imorn och tycker jag är ENORM för den veckan. Dessutom är min mage så högt upp men.bebis kan ju inte vara där redan? Är jag bara.svullen eller har mina muskler delat sig så mkt redan kanske?

Oj vad långt det blev! Slänger in en magbild!

Kram på er alla fina mammor to be!

Ja ibland har man tur i oturen. Kul med en uppgradering på vagnen :)

Det med att man ska känna si o så många sparkar har jag aldrig hört under mina 3 gradviteter. Fick frågan nu när jag va hos bm om jag känner rörelser varje dag, och det gör jag.

Här inne här det ibland fullt fart o ibland mindre. Men bara jag känner av den så är jag nöjd :)

Känner mig oxå ernorm, vankar fram som en anka, och så värker det mellan benen o i benen. Har oxå svårt att gå längre sträckor.

Fin magen :)

Åh jag lider med dig, att jobba när man har ont. Och jag förstår att man inte vill vara till besvär. Och nu när man är ute en hel del på förskolan fast man inte är still inne heller. Är det små barn du jobbar med.

Lycka till med allt kram
  • BFoktober2017

mitt SF mått 25 cm när jag va hos bm sist (25+5) viktuppgång 9 kg sen inskrivningen. Med mina andra 2 barn har jag gått upp 12-14 kg totalt

Ska bli spännande att se vad detta slutat. Fast det är ju inte så konstigt när jag inte kan röra mig på samma sätt.

• BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-07-24 09:23:00 följande:

V 31. Summa summarum. Myrkryp i benen om kvällar och nätter, brukar hjälpa med magnesiumtablett innan läggdags. Kissar och, tyvärr, dricker på natten minst 3 ggr men ibland 4 och 5 ggr. Halsbränna. Lätt illamående. Akut sug efter glass i tid och otid. Boar boar boar... Mår faktiskt riktigt bra!

Så fin du ser ut :)
  • BFoktober2017
    Trolltrio skrev 2017-07-26 14:56:55 följande:

Vad har ni för sfmått? Mitt har visst dragit iväg på tok för mycket.

Mitt va 25 cm i v 25+5

Hur är ditt?
  • BFoktober2017

Låter inge vidare med sockerbelastning, har aldrig gjort det. Har varit dålig på att ta mina duroferon.

Får oxå sammandragningar så att jag blir sjukt kissignödig och knappt kan gå.. haha vilken syn + att jag så ont i vänster vad pga av sendrag. Det är lite konstigt att allt sätter sig på vänster ben, mina ådror blir bara mer och större, sendraget i vänster vad och så har jag ett tryck på sidan på i ljumsken eller i slidan.

Jag tycker det känns som jag varit gravid i all evighet.. vill bara träffa den lille där inne nu :)

Jag tror inte den va så förtjust i Gotland, så lugn o stilla har den inte varit sen jag började känna rejäla rörelser. Blev faktiskt lite orolig ett tag och ifall jag skulle uppsöka läkare, men ville inte det där. Nu har vi varit hemma 2 dagar o den rör på sig rejält. Idag trodde jag nästan att foten skulle komma ut i hålet haha...

Hoppas alla mår så bra som ni kan, och att det går fort till våra BF

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017