Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 22:31:21 följande:

Mitt sista inlägg i detta, sen får ni flumma vidare i eran bubbla.

T´s ord:

"Jag känner läkare som röker hasch... och alla människor som jag känner som använder droger och de flesta är cannabis har aldrig snattat eller gjort inbrott. De har också använt droger i många år. De arbetar och betalar skatt och lever som helt vanliga människor. "

Till TS, Knark är verkligen toppen..

Nej, tyvärr det är inte jag som är i en bubbla, det är du. Att se alla som tar droger som enbart misär i samhället är totalt fel. Visst är droger skadligt när det leder till ett missbruk, men det är skillnad mellan missbruk och bruk. Jag säger det igen. Generalisera inte alla droger och generalisera inte alla som tar droger. Det står jag för.
  • Anonym (mmmm)

Jag vet inte vad du grundar detta på men stor anledning att människor med narkotikamissbruk inte söker vård är just för att det är kriminaliserat och stigmatiserad. Man är rädd att hamna i registret som en kriminell då man egentligen är sjuk. Det är också väldigt stigmatiserad område.. man skäms över det och vågar inte erkänna och vara öppen med det. Orsaken kan vara pga. att samhället har noll tolerans mot narkotika och man ska skämmas om man är missbrukare. I Portugal som har avkriminaliserat alla droger så söker mer människor hjälp för sitt missbruk och dörren är alltid öppen för dem.  Särskilt har man märkt detta på heroinmissbrukare. Sen finns det säkert fall av människor som vill fortsätta och skiter i konsekvenserna av sitt missbruk men man kan inte generalisera alla.
    Den här idiotiska lagstiftningen med att kriminalisera människor som tar droger kan ge allvarliga konsekvenser både till brukare och missbrukare. Men ett annat problem är att så fort du tar en illegal drog så är du en missbrukare oavsett om du har bara tagit den en gång eller missbrukar den dagligen.  Det är helt orealistiskt i mina öron.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (mamman) skrev 2017-02-08 23:17:01 följande:
    Jag håller med. Jag ville egentligen, i alla fall i "svaga"/klara stunder, ha hjälp långt innan jag sökte hjälp, men jag vågade inte be om det. Att be om hjälp innebär ju att blanda in myndigheter, och är det något man är rädd för så är det myndigheter, och när myndigheterna är klar med en så ska samhället ha sitt i att ösa spott och spe över en. Det är svårt att stå ut med det. Det är ibland väldigt svårt att stå ut med det och den där sprutan lockar när vanligt, empatiskt folk har varit lite extra empatiska en dag.
    Skönt att någon som har varit i den situationen bekräftar det så  man inte blir anklagad för att hitta på och ljuga så fort det inte passar ens egna åsikter.
  • Anonym (mmmm)

Idag krigar man inte mot narkotikan utan mot missbrukaren och brukaren. Det säger väldigt mycket.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (drugs are stupid) skrev 2017-02-09 21:10:49 följande:
    idag gnäller man inte på langare eller druglords utan man gnäller på lagen och staten istället, ja det är ju behändigt.. men j*vligt ologiskt
    vad menar du?
  • Anonym (mmmm)
    Queennr1 skrev 2017-02-09 22:17:07 följande:
    Det där stämmer inte heller eftersom man absolut inte hamnar i nåt kriminalregister för att man får behandling via landsting eller kommun, vilket alla missbrukare är fullt medvetna om.
    Kanske inte det men det är fortfarande brottsligt och man vågar inte för att man är rädd. Det är det som är själva poängen. Människor vågar inte erkänna för att det är ett brott.
  • Anonym (mmmm)
    Jan Holmström skrev 2017-02-09 22:33:21 följande:

Jag börjar med ett magasin laddat med kritik riktat, siktat och skickat mot TS för sin omognad och brist på att hålla känslorna i schack. Dessa spontana och oregelbundna vredesutbrott i din TS gjorde inlägget svårförståeligt och provocerande. Min dotter har dig att tacka för den utskällningen hon fick när hon störde mig när jag försökte förstå mig på ditt osammanhängande förstainlägg.

Nu vet jag inte vad som diskuteras i timmens nu eftersom min tid är ganska dyrbar men det ni som låtit er smittas av TS moralpanik måste förstå är att knarkare - likt alla andra som avsiktligen begår brott - är kriminella. Det är inte "synd" om dem. De är inte "sjuka". De är brottslingar som gång på gång bryter mot lagen i alla dess former.

För inte nog med att de ska bruka narkotika trots att man inte får; de ska dessutom råna hederliga svenskar för att finansiera det och i värsta fall - om de saknar den lilla gnutta självrespekt de kan ha haft kvar - horar de istället ut sin kropp så de kan köpa mer narkotika efteråt.

Det är samhällets bottenskrap och inga vi ska dalta med. Likt andra kriminella ska de straffas och de som dör till följd av det kanske rent av är en bonus för oss hederliga skattebetalare - vi slipper stå för deras lyxiga fängelsevisiter.

Jan

Så du menar att rädda liv är inte det viktigaste, utan att dina skattepengar inte ska till knarkarna som är det viktigaste. Rädda liv SKA ALLTID vara prio ett och allt annat ska vara uteslutet. Är det mitt fel att du skällde ut din dotter??
    HAHAHAH..... Jag har ingen moralpanik...... det är den svenska narkotikapolitiken som har det. Ett exempel är sprututbytesprogram som bara finns i få kommuner i Sverige. Det förhindrar smittspridning av allvarliga kroniska sjukdomar som hepatit B, C och HIV. Som även du kan bli smittad av om du har otur även om du inte injicerar heroin. Men politikerna säger att det ger fel signaler till samhället att det skulle vara ok att knarka. Så signaler man ger utåt är viktigare än att rädda liv och förhindra smittspridning. Det är bara ett exempel av många där det tydligt märks att den svenska narkotikapolitiken utspelar sig efter moralism och tyckande, inte efter forskning och vetenskap.
  • Anonym (mmmm)
    Jag orkar inte svara alla motargument som bara handlar om att jag ljuger och röker gräs, vill att människor ska knarka, det ska flöda fritt och att jag gör reklam för cannabis osv. osv.. Jag har upprepat mig så många gånger att jag har tappat räkningen. :) Det är ganska uppenbart att folk inte läser och tar till sig vad jag försöker säga utan dömer istället. Jag vill bara att droger ska avkriminaliseras i alla fall cannabis som stor av befolkningen redan använder och i jämförelse med andra droger så är cannabis en lätt drog som inte ska mätas som heroin och andra farliga droger.  Ni som står för ett narkotikafritt samhälle kan glömma den drömmen för det kommer aldrig att hända. Till och med i länder det man avrättar människor som te x Iran så är stor av befolkningen brukare och missbrukare av narkotika. Idag läggs så mycket resurser för polisens arbete att jaga brukare och missbrukare istället för att förebygga, ge vård och behandling. WAR OF DRUGS är ett misslyckande och det är den inte bara i Sverige utan stort sett över hela världen. Dags att sätta igång harm reduction som många länder har gjort och minimera skadorna som narkotika medför. Vi kan inte fortsätta med denna häxjakt och diskriminera människor för att dem är sjuka, eller självmedicinerar eller bara brukar.  Dags att sätta stopp för stigmatiseringen som genomsyrar vårt samhälle och ha en mer human narkotikapolitik. 
    Ni som fortfarande tror att jag är ute och cyklar så kanske ni kan se på den här klippet som också pratar om svensk narkotikapolitik. 

• Anonym (mmmm)

Här är det ett liknande klipp  men lite längre och mer utvecklad.

• Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-10 14:20:46 följande:
    Ja, visst är det fantastiskt. När inte ens allmänhetens säkerhet kommer i första rum så är det tämligen illa med ordningen. Det är dyrt med ståtliga hästar.

Men, men, det kommer väl fler förslag från Kreti och Pleti och som Sverige inte ens skulle införa i Kafkas värld 2017. Vad som är funktionellt och bortom lösningar som hör hemma i medeltiden är dock inte viktigt, utan man ska tydligen bara visa upp att man klarar av att sitta kvar på hästen även om man så rider upp och ner. Önskar man bara livet ur folk och dylikt så är allting frid och fröjd, då har man gjort sitt, och ju värre desto bättre. Värst förslag har ståtligast häst.

Svensk moral 2017 - att önska livet ur sjuklingar för att spara skattepengar.

För gemene man så verkar det här ämnet inte vara mer än en riduppvisning. Ironin med att faktiskt ha det så väl i det här ämnet - det är verkligen inte alla förunnat - men ändå inte ha råd med värme och ett lättare liv åt de som samtidigt har det sämre, är bisarr.

"- Jag har det så bra på den här punkten att jag vill dig som har det sämre onödigt illa. Du får ursäkta men du förstår nog om du tänker efter, det är moral."
    Politikerna kommer inte att rida på den hästen länge till.... det lovar jag. För att den ger inte den resultat som man önskar och snart kommer det att bli ohållbart att hålla sig kvar på hästen. Någon gång kommer dem falla ner och då tycker jag att dem ska skämmas för all dessa liv som har gått i spillo och alla liv de har lyckats förstöra.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-12 21:06:21 följande:
    Jag tror inte att folk vill bepröva Sveriges hållning i det här ämnet mer än vad den här tråden ger prov på.
    Men förr eller senare måste något hända......Sen får folket tro vad dem vill. Staten har väl ett ansvar att se till att deras medborgare inte diskrimineras och att de får den vård och behandling som de behöver.... De är ansvariga att testa nya metoder när narkotikadödligheten bara ökar i samhället år efter år. När till och med FN kritiserar Sveriges narkotikapolitik.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (getost) skrev 2017-02-12 20:56:14 följande:
    Jag har läst den och har också sett att du och TS istället för att komma med genomtänkta argument istället postar videos eller (som du nyligen blivit påkommen med) ljuga i tråden.

Har ni inte funderat på varför majoriteten avhåller sig från att diskutera med er? något att fundera på kanske
    Getost jag startade den här tråden för att öppna upp ämnet och kanske få en eller annan att förstå. Sen skiter jag i om jag behöver posta 100 videos för att få folk att förstå. ;)
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.