Digestive skrev 2017-02-10 14:20:46 följande:
Ja, visst är det fantastiskt. När inte ens allmänhetens säkerhet kommer i första rum så är det tämligen illa med ordningen. Det är dyrt med ståtliga hästar.
Men, men, det kommer väl fler förslag från Kreti och Pleti och som Sverige inte ens skulle införa i Kafkas värld 2017. Vad som är funktionellt och bortom lösningar som hör hemma i medeltiden är dock inte viktigt, utan man ska tydligen bara visa upp att man klarar av att sitta kvar på hästen även om man så rider upp och ner. Önskar man bara livet ur folk och dylikt så är allting frid och fröjd, då har man gjort sitt, och ju värre desto bättre. Värst förslag har ståtligast häst.
Svensk moral 2017 - att önska livet ur sjuklingar för att spara skattepengar.
För gemene man så verkar det här ämnet inte vara mer än en riduppvisning. Ironin med att faktiskt ha det så väl i det här ämnet - det är verkligen inte alla förunnat - men ändå inte ha råd med värme och ett lättare liv åt de som samtidigt har det sämre, är bisarr.
"- Jag har det så bra på den här punkten att jag vill dig som har det sämre onödigt illa. Du får ursäkta men du förstår nog om du tänker efter, det är moral."
Politikerna kommer inte att rida på den hästen länge till.... det lovar jag. För att den ger inte den resultat som man önskar och snart kommer det att bli ohållbart att hålla sig kvar på hästen. Någon gång kommer dem falla ner och då tycker jag att dem ska skämmas för all dessa liv som har gått i spillo och alla liv de har lyckats förstöra.