Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 21:39:18 följande:
    Ja! Ren fakta är att knark förstör väldigt mycket för väldigt många.
    Jag dömer inte, jag säger bara som det är.

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
    Det exemplet jag förde är för att människor här inne säger att knarkare bara lever på social bidrag och gör inget annat än knarka.... då hade jag ett levande bevis att alla är inte sådana. Sen finns det droger som är livsfarliga och sen finns det droger som är mindre farliga.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-07 21:56:04 följande:
    Jag kan köpa det mesta men hetsen är helt enkelt oacceptabel. Vett och etikett är inte direkt ledorden för en del.
    att bli dömd som tio år gammal, när den här diskussionen förs runt om i Europa och världen är verkligen hets. Där land efter land avkriminaliserar droger, där war of drugs är ett faktum av misslyckande och slöseri på resurser och pengar.
    Där man bör satsa på vård och behandling. Förebyggande arbete osv.... osv....

• Anonym (mmmm)
    Anonym (tej) skrev 2017-02-07 22:22:58 följande:
    Vad var namnet på den eller de personerna? Jag måste ha missat att du namngav dom.

Eftersom du pratade om levande bevis alltså, annars är det ju bara påståenden från dig och det är inte riktigt samma sak eller hur.
    Om du tror jag hittar på så behöver du inte läsa min tråd.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (tej) skrev 2017-02-07 22:36:33 följande:
    Men det är ju du som säger att du kommit med levande bevis, vilket inte var sant.

Du kom med påståenden 
    Jaja...... även om jag tar fram mitt levande bevis framför dina ögon så tror du ändå inte mig.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-07 22:44:52 följande:
    Vissa tar sig helt enkelt rätten att bete sig hur som helst. Hur uppdaterade de är i sak är egentligen irrelevant - översitteri och hets är aldrig ok men alla har tyvärr inte fått med sig detta i modersmjölken.

Absolut men har man avhumaniserat missbrukare till den grad att man inte ens förstår att vi talar om en sjukdom så är det på nivån det är. Vad samhället borde göra är dock en annan fråga som jag inte har några raka svar på men att straffa sjuklingar för att de är sjuka, är lika illa som det låter.
    Skönt att någon förstår mitt språk...... jag tror många förstår men de orkar inte föra någon diskussion för de blir anklagade för det ena efter det andra. Det är verkligen synd... många som har skrivit i denna tråden och hållit med om mina argument har sagt samma sak som du... det är ingen ide. Det är lätt att sparka på människor som redan ligger självvalt eller inte.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-07 23:01:35 följande:
    Det kommer aldrig bli någon legalisering. Oavsett om du tycker att det är en skön grej att röka på bland pizza kartonger eller inte. Det grundar sig i att merparten av de som brukar droger nöjer sig inte med det. Och dessutom hoppas jag att människor kan hitta bättre njutningar i livet, än att bli rökta i skallen.
    För det första jag pratar inte om legalisering.... utan avkriminalisering. STOR SKILLNAD. Även som legalisering av drogen cannabis kan ha sina fördelar så är det en annan diskussion. Sedan har du ingen aning om vad jag tycker eller inte. Du bara för dina egna slutsatser. En drogfri värld visst hade det varit det bästa. Men den drömmen kommer ALDRIG slå in för folk tar droger ändå och gjort det i alla tiders. Från cannabis till Heroin inklusive alkohol. Inget missbruk är bra men det är skillnad mellan missbruk och bruk.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-07 23:14:42 följande:
    Var på en legalisering är urbota dumt. Missbruk är ju en sjukdom. En sjukdom som gör att man tappar kontrollen över sina handlingar i många avseenden. Och värst är det ju för barn och anhöriga som blir inblandade. Så vad bör man göra? Jo omyndigförklara dem, som man gör med andra som inte kan hantera sitt liv. Ärligt talat jag tror det är det vettigaste. Att släppa det fritt och jäkligt billigt. Ja det skulle väl få bort de allra värsta för stunden. Men sen då?
    Vilken ohumanistisk syn du har på dina medmänniskor som bär på en sjukdom. Omyndighetsförklara dem?????? Ärligt talat. Du påstår att missbruk är en sjukdom som är helt riktigt  och sedan i samma veva påstår du att man ska omyndighetsförklara människor som har en sjukdom....
  • Anonym (mmmm)
    Queennr1 skrev 2017-02-07 22:25:59 följande:

Vad tycker ni om beslutet att inte dela ut naloxon då? Själv tycker jag det är väldigt synd och trångsynt.

Verkligen, så mycket liv det kunde rädda. Tyvärr får jag den känslan av att moralismen är starkare än att rädda liven i Sveriges narkotikapolitik som genomsyrar tyvärr stora delar av samhället.
  • Anonym (mmmm)

Läs ovanstående artikel från Aftonbladet.
    men låt den här dottern till föräldrar som älskar henne stort döööö för Sveriges narkotikapolitik är utmärkt. Straffa henne!!!!!! Hon är ju ändå omyndighetsförklarad..... valt detta själv, hon är en jävla knarkare eller hur? PUNDARE som förtjänar inget bättre. Hon har ju förstört sina föräldrars liv, hon äter bara upp våra skattepengar när vi alla andra får slita.
    DET ÄR PÅ DEN NIVÅN MÅNGA AV DESSA INLÄGG LIGGER.
    Jag blir bara förbannad och skäms över hur folk resonerar och skriver.
    Nu blev jag rent ut sagt FÖRBANNAD.

Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.