Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 23:55:26 följande:
    När han säger att hans kompisar röker på utan problem och klarar av att ha ett jobb och hör och häpna, t o m känner en läkare som röker gräs, DÅ förskönar man droger.
    Du fattar fortfarande inte.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 00:01:39 följande:
    Det är DU som förskönar knark, inte jag.
    Om du hade lagt en smula energi och försökt vad degisitve försöker säga till dig så hade du fattat. Men så trångsynt du är så är det ingen ide att ens försöka.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 00:01:39 följande:
    Det är DU som förskönar knark, inte jag.

Jag förskönar inte knark. Jag pratar om människor...... jag pratar om att sluta straffa människor. Jag pratar om att se skillnad mellan alkohol, cannabis  och heroin. Jag pratar om att se skillnaden mellan missbruk och bruk. Jag pratar om att satsa på vård och behandling. Förebyggande arbete istället för att lägga resurser på att jaga enskilda brukare. SLUTA ANKLAGA MIG.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 00:36:21 följande:
    Du skriver med en människa som tror att argumentet för din sak är att en läkare använder cannabis samt att din sak skulle vara att cannabis vore ofarligt av den anledningen.

Just saying. Ibland så får man utgå från prestation och reglera diskussionsnivån därefter. I det här fallet så läser inte ens personen vad du skriver.
    Jo jag har fattat det. Detta tog verkligen på krafterna. När man måste repetera sig själv 10000 gånger men ändå så går det in i tomma öron. Jag ska bara ignorera den människan för det är som sagt ingen ide.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 00:24:09 följande:
    Ta inte åt dig så mycket för det biter mest på dig själv i slutändan. Folk är kalla och många lär förbli det.

Tro mig, jag har varit minst lika upprörd men så påminns jag om landet vi lever i - Sverige, där vi har allt och lite till - och sedan så skrattar jag bara åt hjärtan så fattiga att de inte har råd att visa empati för sina medmänniskor.
    känns som att den här tråden inte gav någon som helst påverkan. Folk är som dem är. Att man inte visar empati för sina medmänniskor är verkligen tragiskt men inget jag kan påverka verkar det som. Jag blir bara så ledsen........ Sedan pratas det om alla människors lika värde.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 01:14:29 följande:
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 00:46:20 följande:
    känns som att den här tråden inte gav någon som helst påverkan. Folk är som dem är. Att man inte visar empati för sina medmänniskor är verkligen tragiskt men inget jag kan påverka verkar det som. Jag blir bara så ledsen........ Sedan pratas det om alla människors lika värde.
    När jag hittade Familjeliv för första gången så hade jag ångest i flera veckor efteråt.

Tack och lov så kan man både leva och dö i sin egen lilla varma vrå av vänner och bekanta. De som upprör dig här är folk som du inte ens lägger märke till ute i den stora världen - de finns här och de behöver inte betyda mer än så för dig.

Har man lättare för sig än gemene man att just sätta sig in i en annans situation och har haft råd att utveckla en hög grad av empati så kan mycket te sig kallt. Det gäller dock att komma ihåg att det är en själv som är rikare.

Jag inte vad som öppnar störst sår - att folk har låtit sig bli kalla eller att varma folk lider av kylan. Det enda jag vet med någorlunda säkerhet är ingen var det minsta kall som barn.
    jag förstår vad du menar, men jag har vänner och familj som far så illa i detta samhälle där stigmatiseringen är högre än mänskligheten. Det gör mig mörkrädd och jag lider med dem på alla sätt och vis.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 01:14:29 följande:
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 00:46:20 följande:
    När jag hittade Familjeliv för första gången så hade jag ångest i flera veckor efteråt.

Tack och lov så kan man både leva och dö i sin egen lilla varma vrå av vänner och bekanta. De som upprör dig här är folk som du inte ens lägger märke till ute i den stora världen - de finns här och de behöver inte betyda mer än så för dig.

Har man lättare för sig än gemene man att just sätta sig in i en annans situation och har haft råd att utveckla en hög grad av empati så kan mycket te sig kallt. Det gäller dock att komma ihåg att det är en själv som är rikare.

Jag inte vad som öppnar störst sår - att folk har låtit sig bli kalla eller att varma folk lider av kylan. Det enda jag vet med någorlunda säkerhet är ingen var det minsta kall som barn.
    Menar deras mänskliga rättigheter.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 17:59:31 följande:
    Jag hitta på?
    Alltså är du på riktigt??

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att du inte är myndig.

Försörjer du dig själv? Har du jobb?
    Bara för att man inte delar din åsikt betyder inte det att man är omyndig. Det beskriver bara hur välgrundade dina argument är.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-08 21:55:24 följande:
    Jag menar folk som städar upp och hjälper (stjälper). Myndigheterna har väl iofs backat på senare tid pga bristande resurser.
    Jag ska tala om för dig en sak... i missbruksvården finns det inget daltande minsann. Får du ett återfall som är väldigt vanligt i ditt te x heroinmissbruk så är körd i stort sett. Utlämnas av ditt öde. Det är då många tar en överdos och dör. Så tala inte om för mig om daltande..... jag tycker du har en dubbelmoral.... du kan inte stå här o säga att du omyndighetsförklarar dessa människor samtidigt vill deras bästa. Lägg av!!!!
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (toria) skrev 2017-02-08 11:03:24 följande:
    Ja han ljög och pratade om levande bevis.
    Att ljuga i debatten skadar bara och det ska TS avstå från.
    Kom inte här och säg att jag ljuger. Sen om du tror på det eller inte det är upp till dig.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.