Digestive skrev 2017-02-08 01:14:29 följande:
Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 00:46:20 följande:
känns som att den här tråden inte gav någon som helst påverkan. Folk är som dem är. Att man inte visar empati för sina medmänniskor är verkligen tragiskt men inget jag kan påverka verkar det som. Jag blir bara så ledsen........ Sedan pratas det om alla människors lika värde.
När jag hittade Familjeliv för första gången så hade jag ångest i flera veckor efteråt.
Tack och lov så kan man både leva och dö i sin egen lilla varma vrå av vänner och bekanta. De som upprör dig här är folk som du inte ens lägger märke till ute i den stora världen - de finns här och de behöver inte betyda mer än så för dig.
Har man lättare för sig än gemene man att just sätta sig in i en annans situation och har haft råd att utveckla en hög grad av empati så kan mycket te sig kallt. Det gäller dock att komma ihåg att det är en själv som är rikare.
Jag inte vad som öppnar störst sår - att folk har låtit sig bli kalla eller att varma folk lider av kylan. Det enda jag vet med någorlunda säkerhet är ingen var det minsta kall som barn.
jag förstår vad du menar, men jag har vänner och familj som far så illa i detta samhälle där stigmatiseringen är högre än mänskligheten. Det gör mig mörkrädd och jag lider med dem på alla sätt och vis.