• KattenH81

Planerad fet i jan/feb

Härligt att du fick glada gubben nu!

Jag testade idag ändå då jag tycker att molandet fortsatt. Inget utslag men den andra strecket är starkare. Sannolik imorn då men då får jag ändå hoppa över denna månad.

Jo, man kan säkert få ngn medicin för längre cykler men eftersom det är så himla sällan de förekommer så vet jag inte om det är ett riktigt problem? Senast var i maj förra året tror jag!

Härligt med starkare plus!

• KattenH81

Fin stegring!!

Här skriker hela kroppen ÄL men inget utslag än. Gissar att den glada gubben kommer imorn och isf får jag avvakta en månad :(

Men det är ju bättre att satsa på en cykel då slemhinnan hinner växa till sig ordentligt!

Idag började jag med omega 3! Petar i mig 11 piller per dag nu... jisses!

• KattenH81

Eftersom torsdagar är den förbjudna dagen för mig (har ju tvådagars och min klinik har inga återföringar för FET på lördagar) så är fredag tidigast dag. Kommer glad gubbe imorn så är det kört! Därefter får den komma närsom. Men jag tror nästan att jag redan haft den!! Men det är ju bara att testa vidare o hoppas!

• KattenH81

CML- nej tyvärr! Bara vardagar för FET men för ET ibland lördagar.

Ingen glad gubbe idag heller men känslan därnere är inte som att ÄL är på G utan snarare som att den har varit!

Tror inte jag ägglossat två ggr på en cykel förut. Blev ju inte utslag i helgen heller när det kändes som äl så en risk är väl att kroppen hoppat över äl denna gång.

Men man ska ju inte tro d värsta heller- förhoppningsvis ingen glad gubbe imorn torsdag men nån gång fre-lör som det faktiskt är beräknat!

• KattenH81
    MarieClaesson skrev 2017-02-04 17:06:33 följande:

M81 Fortfarande plus på Stickan? :)

Katten har du haft äl än?

Är nu ruvare av en fin blastocyst.. Nu är det bara vänta...

Vi hade med dottern o det funkade jättebra det var inte mycket folk alls och pappa o dottern kunde till och med vänta i "ombytesbåset" under tiden och hon höll sig lugn och tyst. Skönt.

Nope! Ingen glad gubbe så långt ögat kan nå o inte ens en tillstymmelse till andra streck. Var nog äl förra helgen och jag testade nog först sista dagen med äl-flytningar. Ingen glad gubbe då men strecken var nästan lika starka....

Får hoppas att det gått på egen hand men hyser inte sirekt så stort hopp för en 19-dagars cykel. Testar nog imorn o måndag med men har liksom så långt ifrån d rätta flytningarna att det är noll chans! Får ringa kliniken på måndag och styra om en månad :(

Nästa äl (om mer normal cykel) borde inträffa 21-25 feb och isf hinner jag ändå med en återföring i feb!
  • KattenH81

Cml: Precis! Har ju blivit spontant gravid tre ggr på en period om 12 mån men sen senaste missfallet (början av sep) efter ett sånt plus har inget hänt igen...

Värsta pms:en idag! Så kanske får ännu tidigare men än jag trott. Borde komma om 7 dar först! Ringer Ackis imorn o omplanerar iaf !

• KattenH81

Idag kom min mens! Så hade ägglossning extremt tidigt denna cykel (elr om kroppen hoppade över denna månad). Cykeln blev bara 19 dar.

Nästa ägglossning borde vara runt 21-25 och kommer den den 23/2 (en torsdag) så får vi hoppa över ännu en månad...

Så nu är det bara att vänta och se- har köpt på mig ett stort lager av ägglossningstester iaf :)

• KattenH81

Sist jag var gravid plussade jag på äl+9 klart o tydligt både med testlagret o sen v1-2 med cb. Men det blev ju mf! Andra ggr har det varit närmare bim eller först på bim som plusset kommit. Sämst har gravidkollens varit. När är officiell testdag?

• KattenH81

CML - tack! Lite orolig för att det skulle bli ännu en kort cykel men då får jag väl ringa och propsa på en stimulerad FET helt enkelt!! Huvudsaken är att försöken i år blir bra! (Är inställd på en del får i år ska det bara bli pluss!!!)

• KattenH81
    CML skrev 2017-02-16 14:27:10 följande:
    Hej och välkommen ;)

Ja det är helt sjukt och fantastiskt! Och skrämmande!

Nej de har bara satt in två men troligtvis så har ett ägg delat sig så vi väntar ett par enägg och en från ett eget ägg. Oddsen för detta är minimala, det hade hänt en gång på 25 år på vår klinik. Blir spännande detta!
    Wow!!! Vilken grej!!!

Faktiskt hört om det tidigare gällande ett par som på sitt sista försök med ivf fick två ägg insatta- ett delade sig och det blev trillingar!

En fd kollegas kompis! Maken har dessutom trilling-sysslingar (dock på naturlig väg) Så coolt ju!

Vilken chock o vilken glädje! Grattis!

Själv har jag på cd5 molande vänster äggstock. Ingen utslag på cb's advanced ägglossningstest imorse dock. Hoppas på glad gubbe-utslag tidigast tisdag och senast onsdag :)
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb