KattenH81 skrev 2017-01-26 13:35:15 följande:
Nej vad är NK-celler?
Trombyl skulle kunna hjälpa vid upprepade mf för att förbättra blodgenomströmningen. Finns vissa teorier om att det bildas små blodproppar som gör att mf uppstår. Jag fick testa det då frågade om det o läkaren inte tyckte att det skadade!
Jag ska oxå få Lutinus vid nästa FET men även där för att jag ber om det.
Har gjort en ET i april/maj 2016 som blev dottern. Mf okt-15, mf apr-16, misslyckad FET jun/juli -16 och mf sep-16.
Helt sjukt egentligen att kunna bli gravid spontant på en 12-månperiod när man innan dottern aldrig sett ett plus på stickan trots två års försök.
NK- celler står för naturalkillercells eller mördarceller på svenska. På min klinik håller de på med forsking om NK-celler och om man kan rubba dem med intralipid och andra läkemedel.
NK-cellerna finns i vårt immunförsvar och är bra men i för stor mängd då ställer de till med problem som tex när man vill bli gravid.
Jag är ytterst sällan sjuk och det har jag NK-cellerna att tacka för. De dödar alltså sådant som inte hör hemma i kroppen men de dödar även eventuella bebisar.
Jag får som sagt intralipiddropp för att ev sänka dessa, vidare har man sett att omega3 kan sänka dem och kortison, därför kör vi ALLT. (Även progestoron men de tror jag inte har med NK att göra)
Jag tog trombyl vid min första IVF, denna perioden men sen gick vi över på fragminsprutor, samma effekt men starkare tror jag.
Jag tycker det låter som om vi haft det lite lika, jag tror att min 1:a IVF störde ut NK-cellerna och det kanske är något liknande för dig?
Jag hade heller ALDRIG sett ett plus trots flera års försök innan IVF