• KattenH81

Planerad fet i jan/feb

Pratade med min klinik idag och här blir det förhoppningvis FET 6,7 elr 8 feb beroende på när den glada gubben dyker upp!

Vi har fyra tvådagars kvar i frysen från färskomgången som gav oss vår dotter som precis blivit tre år.

Vi är oförklarligt infertila och har från perioden sep-15 till aug-16 faktiskt blivit gravida tre ggr på naturlig väg. Tyvärr mf alla gångerna i v 8, 7 och nu sist v 6. Däremellan hann vi med en FET i juni -16 som inte ledde till något.

Mf-utredning visade inte på något särskilt men käkar numera Levaxin (hade tsh på 2,6) och trombyl. Skulle även kunna få lutinus nu vid fet:en så hoppas på ett plus som vill stanna denna gång! Mitt mål med detta år är verkligen att få en graviditet som går i mål!

Vilken klinik har du? Jag går på Ackis i Uppsala!

• KattenH81
    CML skrev 2017-01-25 23:32:19 följande:

Hej

Jag vet inte om jag platsar i tråden eftersom jag redan fått tillbaka mina ägg. Gör nu den jobbigaste delen av behandlingen, ruvar!

Vi har fått tillbaka två ägg så då försöker jag tänka, dubbel chans att lyckas ????????

Klart du gör!

Hur många dagar är äggen odlade och varför fick du två?

Klarade de upptiningen bra?

Ja, ruvning är olidligt! Snacka om att pendla mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

Ändå längtar jag tills jag är där igen så man åtminstone har en bättre chans än vid hemma-försök så att säga! :)
  • KattenH81

Nej vad är NK-celler?

Trombyl skulle kunna hjälpa vid upprepade mf för att förbättra blodgenomströmningen. Finns vissa teorier om att det bildas små blodproppar som gör att mf uppstår. Jag fick testa det då frågade om det o läkaren inte tyckte att det skadade!

Jag ska oxå få Lutinus vid nästa FET men även där för att jag ber om det.

Har gjort en ET i april/maj 2016 som blev dottern. Mf okt-15, mf apr-16, misslyckad FET jun/juli -16 och mf sep-16.

Helt sjukt egentligen att kunna bli gravid spontant på en 12-månperiod när man innan dottern aldrig sett ett plus på stickan trots två års försök.

• KattenH81
    CML skrev 2017-01-26 20:30:59 följande:
    Jag går i Falun
    De verkar vara bra gällande att testa nya metoder! Efter att våra frysägg är slut kanske man skulle testa där även om det är en bit att åka!
  • KattenH81
    CML skrev 2017-01-27 20:15:35 följande:

Seriöst vill bara skrika!!!????

Vad har hänt?!

Har skickat efter Möllers tran på apotea nu (innehåller mest omega 3 enligt någon test). Slog även till med Q10 då det ska kunna hjälpa äggkvaliten (inte för att d spelar ngn roll vid FET). Käkar även zink o magnesium + vanligt kosttillskott kvinna för folsyra och järn.

Käkar ni något sånt?
  • KattenH81

Grattis!! Vad underbart!!

Var tvungen att logga in i webläsaren för att kunna se din fina test!

Är bara på dag 4 i cykeln o räknar med ÄL nästa helg men har nästan lite äl-känning redan. Hoppas det inte är äl! En-två ggr per år får jag typ 17-20 dagars cykler! Dessa får jag ej köra återföring på!

• KattenH81
    MarieClaesson skrev 2017-01-28 08:45:27 följande:

Ingen gla gubbe idag,.

Men det är väl ok med gla gubbe imorn med? Då får ni väl göra på lördagen istället?
  • KattenH81

Är på cykeldag 5 och misstänker att jag har ÄL nu! Fan! Detta med ultrakorta cykler händer 1-2 ggr per år. För att det ska vara värt att göra FET så ska mina cykler vara minst 25 dar vilka de är nästan jämt!

Har inte kissat på sticka än men kände molningar redan igår. Idag kom det där typiska sekretet. Konstigt kort mens- bara i typ 2-3 dar!

• KattenH81

Testade ikväll och inget utslag. Tror jag avvaktar till slutet av veckan gällande tester! Kan ju bara vara att man blev lite lurad nu (hoppas!)

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb