• Jessy01

Ivf över 40! (Jag är 42 år)

Med risk för att det redan finns en tråd om detta....

Jag är 42 år, vill så gärna ha ett syskon till mi dotter. Har nu genomgått

ett IVF försök som misslyckats

Någon som vill följad åt för pepp, råd, om det finns nåt för att förbättra

chanser etc....

Kramar

• Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)
  • Nykär15
    mlcmlc skrev 2017-03-04 12:06:17 följande:

hej, lever dena tråd? :)

är 40, snart dags för stoppspruta

Hej!

Ja vi ska på första mötet 14/3...BIM på torsdag efter stimulering i egen cykel...men gissar att det inte blev nåt :(
  • mlcmlc

Nykär15 skrev 2017-03-04 13:46:47 följande:
    Hej!

Ja vi ska på första mötet 14/3...BIM på torsdag efter stimulering i egen cykel...men gissar att det inte blev nåt :(
    Förlåt jag är så trög! Vad betyder att ni ska på första möte men att det inte blev ngt? Är det första mötet inför start eller vem har gjort stimuleringen?

Som sagt, mkt trög... sorry!

Har typ precis lärt mig vad BIM står för men fattar inte riktigt vad det betyder i ett praktiskt sammanhang. Trodde det var efter ET? 
  • UndrandeSökare
    mlcmlc skrev 2017-03-04 22:38:20 följande:
    Förlåt jag är så trög! Vad betyder att ni ska på första möte men att det inte blev ngt? Är det första mötet inför start eller vem har gjort stimuleringen?

Har typ precis lärt mig vad BIM står för men fattar inte riktigt vad det betyder i ett praktiskt sammanhang. Trodde det var efter ET? 
    Hej !
    Här hittar du en jättebra ordlista med många ord man kan stöta på
    inom fertilitetsvärlden. Hoppas det kan var till lite hjälp.

www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/ordlista.php

• mlcmlc
    vinterbebis12 skrev 2017-03-05 00:30:47 följande:

Hänger gärna på här. Inte 40 än men snart. Ska återföra ett fryst embryo om 1,5 månad.

funderar på om vi om är aktiva ska ha en egen tråd :) jag kan starta en!

hur kommer det sig att det blir om 6v? var gör du behandlingen? 
  • mlcmlc
    UndrandeSökare skrev 2017-03-04 23:02:15 följande:
    Hej !
    Här hittar du en jättebra ordlista med många ord man kan stöta på
    inom fertilitetsvärlden. Hoppas det kan var till lite hjälp.

www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/ordlista.php
    å så bra, totalt hopplöst för mig med alla dessa förkortningar!
  • Nykär15
    mlcmlc skrev 2017-03-04 22:38:20 följande:

Vi ska på första besöket på ivf-kliniken 14/3. Vi har inte påbörjat sen än.

Men vi har gjort utredning på annan klinik redan och fått stimulering på min ägg men vi har fått ligga själva om man säger så ;)

BIM = beräknad ingen mens, och jag menar att jag inte tror vi lyckats på egen hand men får hu ändå kolla innan torsdag, annars kommer mensen och vi har då mötet veckan efter.
  • Cakh

Hoppar in i tråden här.
    Jag fyller 40 i sept och vi har precis börjat vår ivf resa hos rmc i Malmö. Startade det korta protokollet i lördags kväll med Gonal-f 250
    Känner redan nu illamående och mensvärks liknande smärtor. Har ni andra stimulerats av Gonal-f och har ni haft några biverkningar?
    Ska göra det första UL på torsdag i Malmö.
    Ni som gjort äggplock innan, hur länge fick ni stimuleras innan äggplock och hur lång tid tog själva äggplocket?

• mlcmlc
    Nykär15 skrev 2017-03-05 21:08:37 följande:
    Vi ska på första besöket på ivf-kliniken 14/3. Vi har inte påbörjat sen än.

Men vi har gjort utredning på annan klinik redan och fått stimulering på min ägg men vi har fått ligga själva om man säger så ;)

BIM = beräknad ingen mens, och jag menar att jag inte tror vi lyckats på egen hand men får hu ändå kolla innan torsdag, annars kommer mensen och vi har då mötet veckan efter.
    AHA! Tack för tålamod och förklaring ;)
    Så stimulering började på en klinik och så har ni haft verkstad hemma - och det kanske har räckt - det vet ni på bim-dagen = torsdag
    Har jag förstått det rätt?
    Hehe jag är långsam men engagerad ;) Roligt att lära sig av andra.

Men om det är som du tror, att det inte gått vägen, då har ni back-up-möte 14/3 och sen kör ni så det ryker. Håller tummar o tår.
  • mlcmlc
    Cakh skrev 2017-03-06 14:01:04 följande:

Hoppar in i tråden här.
    Jag fyller 40 i sept och vi har precis börjat vår ivf resa hos rmc i Malmö. Startade det korta protokollet i lördags kväll med Gonal-f 250
    Känner redan nu illamående och mensvärks liknande smärtor. Har ni andra stimulerats av Gonal-f och har ni haft några biverkningar?
    Ska göra det första UL på torsdag i Malmö.
    Ni som gjort äggplock innan, hur länge fick ni stimuleras innan äggplock och hur lång tid tog själva äggplocket?

Hello!
    Ang. Biverkningar av gonal: Dom du beskriver tror jag är väldigt vanliga. Jag hade liknande men de påverkar mig inte, förmodligen för att jag är van vid att må än värre mest hela tiden (pga endometrios). Däremot! så tyckte jag det var jobbigt att vara uppblåst!

Ang. Längd på stimulering: Gång 1 var jag 38 år och tog gonal i 8 dagar
    Gång 2 är ja 40 och tog Gonal i 10 dagar

Ang. ÄP:
    Jag har gjort 2 st. Den första gjort smidigt, 20 mins tog det ungefär. Den andra gjorde jag idag, då tog de 40 minuter för de råkade skada min äggstock!!! Det var inte skönt, nej.
Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)