• Jessy01

Ivf över 40! (Jag är 42 år)

Med risk för att det redan finns en tråd om detta....

Jag är 42 år, vill så gärna ha ett syskon till mi dotter. Har nu genomgått

ett IVF försök som misslyckats

Någon som vill följad åt för pepp, råd, om det finns nåt för att förbättra

chanser etc....

Kramar

• Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)
  • mlcmlc
    Nykär15 skrev 2017-03-10 08:15:25 följande:

Tack, nej ge upp finns liksom inte..men man dör lite mer inombords varje gång...hoppet sviktar. 

På tisdag ska vi på första mötet. Mensen kom igår, så denna cykel blir helt ren och så får vi invänta förhoppningsvis uppstart på mensen i april...

Vi får hjälpa och peppa varann! Men känner igen mig, att man dör inombords...

Skönt att börja med ett möte, informera dig, fundera osv. och sen kör ni all in i april. 
  • Nykär15
    mlcmlc skrev 2017-03-10 16:22:27 följande:
    Vi får hjälpa och peppa varann! Men känner igen mig, att man dör inombords...

Skönt att börja med ett möte, informera dig, fundera osv. och sen kör ni all in i april. 

Japp nu har vi vart där och det är skönt. Uppstart sker på mensen i april, så nu vill man ju bara dit. Men får lugna mig lite, för har ju en ÄL till kvar först...så runt början nästa vecka borde den dyka upp om cykeln väljer att vara som den ska...har ju ingen aning eftersom jag stimulerats i 4 cykler och då har den legat på 26-28 dgr....

Så dags för sista hemmaförsöket för vår del!

• Flisan9113

Hej!
    Jag har gjort 4 försök och ingen bulle i ugnen här inte. Hur går det för dig? 

Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.

/F

• Flisan9113
    Jessy01 skrev 2017-01-22 10:27:36 följande:

Med risk för att det redan finns en tråd om detta....

Jag är 42 år, vill så gärna ha ett syskon till mi dotter. Har nu genomgått

ett IVF försök som misslyckats

Någon som vill följad åt för pepp, råd, om det finns nåt för att förbättra

chanser etc....

Kramar

Hej! (haha, försökte svara dig men det kom längre ner i tråden, jag är sjukt oteknisk men här kommer mitt inlägg)

Jag har gjort 4 försök och ingen bulle i ugnen här inte. Hur går det för dig? 

Som en god referens på att det går att bli gravid i 42års åldern har jag min enäggstvilling som blev gravid båda gångerna via IVF på Cura Öresund med sin sambo.

/F
  • Nykär15

Vi kom aldrig till uppstart...den rena ostimulerade cykeln inför uppstart resulterade i ett plus Hjärta och igår gjorde vi första VUL och liten var 1,52 cm lång och stämde prick på dagen 8+1, så lättad och har fortfarande inte riktigt fattat att vi fixade det själva tror jag. Så svårt att ta in! 

• Flisan9113
    Nykär15 skrev 2017-05-05 10:17:09 följande:

Vi kom aldrig till uppstart...den rena ostimulerade cykeln inför uppstart resulterade i ett plus Hjärta och igår gjorde vi första VUL och liten var 1,52 cm lång och stämde prick på dagen 8+1, så lättad och har fortfarande inte riktigt fattat att vi fixade det själva tror jag. Så svårt att ta in! 

Nawwww så fint, jag går av Hjärta Stort grattis till den lilla. Önskar er lycka till i framtiden.
    Kram F
  • Nykär15
    Flisan9113 skrev 2017-05-05 10:45:37 följande:
    Nawwww så fint, jag går av Hjärta Stort grattis till den lilla. Önskar er lycka till i framtiden.
    Kram F

Tack snälla Hjärta vi är så lyckliga och hoppas vi når hela vägen och får träffa vår lilla vid Lucia (bf på Lucia)

Önskar er all lycka till framöver och att ni snart har plus med att njuta av Solig

• Klara22

Hej!

Grattis till dig nykär!!! Fantastiskt. Får jag fråga hur gammal du är..? Jag är helt ny på familjeliv och även i tråden. Är 42 år och på ruvardag 8. Minus so far. Två st ivf bakom mig (en med minus som utfall, en med MA i vecka 12). Nu går det ju inte annat än noja. Tänker inte på ngt annat. Har för mig jag plussade på rd 9 sist, så borde väl vara samma igen. Dock testade jag inte innan då tror jag. Denna gång köpte jag ett lager stickor från testlagret. Haha ja jisses, det vet jag inte om jag skulle gjort...

• UndrandeSökare

Hej Klara! Tyvärr har jag hört från andra att testlagrets stickor är opålitliga. Ska du köpa några urinstickor alls så köp Clearblue digitala !

Annars är det bästa att ta blodprov och mäta hcg. Kolla på www.werlabs.se om de finns där du bor. Genom dem kan man ta vilka blodprover man vill själv utan läkares godkännande först.

• Klara22

Tack för det! Men fy att de inte ska vara pålitliga? Köpt clearblue och skall även kolla in werlabs. Tack igen!

Svar på tråden Ivf över 40! (Jag är 42 år)