smurf11 skrev 2017-04-16 20:35:55 följande:
Maran73. Det som är på gång nu, är det genom äggdonation?
Kollas det också upp om kromosomfel?
Jag önskar er lycka till, till en liten!
Har ni barn sedan förut?
Det har vi på var sina håll, ett barn genom äggdonation är inte aktuellt för oss men hoppas på akupunkturen!
Vi får följas och hålla tummarna nu!
Hej! Japp, första försöket med ÄD (äggdonation alltså, många förkortningar att hålla reda på inom IVF och fertilitet, ÄD, ED, BIM, ET, FET.....it goes on and on!
). Eftersom vi aldrig kom så långt som till insättning vid våra vanliga IVF så var jag tokotålig denna gång och med unga pigga ägg (vår donator är bara 23 år!) så tänkte vi hoppa över PGS nu då det tar flera veckor att få resultatet. Men tack vare en tjej här på FL fick vi veta att det går att göra på bara ett dygn! Fast då mkt dyrare. Men vi tänkte att även m fina ägg kan det finnas "dolda" fel, eller fel på simmarna, så vi körde på PGS nu också. Resultat=ett genetiskt defekt embryo, 8 normala i frysen och ett normalt i min livmoder.
Verkligen toppenresultat!!! SÅ glad och tacksam. Superskönt att veta att vi har hela 8 chanser till på oss om detta misslyckas.
Jag har en son på snart 19, men min man har inga barn. ÄD var inte aktuellt för oss heller i början, men med facit i hand insåg vi att chansen m mina ägg var mycket mycket liten. Dessutom har jag ju "fört mina gener vidare" genom sonen, osv osv. ÄD känns helt enkelt så rätt nu. Men visst, det är en process innan man når fram till den känslan.
Hur gamla är era barn? Träffades ni också sent? Känns som en vanlig situation när vi "äldre" önskar barn.
Tack f lyckönskningar, massor med sådana till er också! Hur länge går man på akupunktur, i vilka faser i cykeln?