• Brinkly

45 år är vi fler?

Hej!

Jag är 45 år och längtar så mkt efter ett barn till. Min kille och jag har försökt i 2 1/2 år med ett MF i vecka 7 för över 1 år sen. Jag har kollat min äggreserv och alla värden verka bra. Har rätt låg S-AMH 0,67 men inte så konstigt för min ålder. Min läkare säger att det inte alls ska vara omöjligt för oss att bli gravida igen. Har kört några vändor med Pergotime (2 tabletter/dag) och äter B-vitaminer för att öka chanserna. Tänker prova med ProgesterAll kräm nästa månad från ÄL och se vad som händer...

Är vi fler 45+ där ute som vill dela med sig om sin längtan efter barn? Vill gärna följa er och även få tips om hur ni försöker/står ut/inte ger upp/peppar etc.

• Svar på tråden 45 år är vi fler?
  • Maran73
    TerraNova skrev 2017-04-17 11:28:16 följande:

Blir strax 44. Gravid i vecka 9. Ma i vecka 13 förra året i maj så håller tummarna nu. Har fyra barn innan mellan 11-22

Grattis!!! Håller tummarna att allt tuffar på som det ska!
  • TerraNova
    smurf11 skrev 2017-04-17 12:39:50 följande:

Lycka till önskar jag er båda Maran73 och TerraNova!

Jag hoppas även att jag lyckas, så att vi kan följas åt! <3

Tack smurf 11. Håller tummarna för dig!!
  • TerraNova
    Maran73 skrev 2017-04-17 13:44:36 följande:

Grattis!!! Håller tummarna att allt tuffar på som det ska!

Tack! Håller tummarna för dig också att det går vägen för er nu
  • Maran73

Hej alla!

Testdag igår, lämnade blodprov f HCG på labb på morgonen och svaret kom redan på eftermiddagen. Använde Werlabs, rekommenderas! Iaf, det visade precis vad vi ville se, JAG ÄR GRAVID!!!!!

Så lycklig och glad! <3

• Maran73
    smurf11 skrev 2017-04-22 12:22:44 följande:

Stort grattis till graviditeten! <3

Tack! Nu är det bara att börja noja över helt andra saker... Stön!
  • TerraNova
    Maran73 skrev 2017-04-21 20:53:34 följande:

Hej alla!

Testdag igår, lämnade blodprov f HCG på labb på morgonen och svaret kom redan på eftermiddagen. Använde Werlabs, rekommenderas! Iaf, det visade precis vad vi ville se, JAG ÄR GRAVID!!!!!

Så lycklig och glad! <3

STORT GRATTIS!!!!!
  • Maran73
    TerraNova skrev 2017-04-22 15:29:22 följande:

STORT GRATTIS!!!!!

Tack!! Ska ta nytt HCG på måndag f att se att det stiger som det ska. Fortsättning följer alltså...

Hur känner du dig?? Några UL på gång?
  • pipperoni

Jag är också 45. Inga barn sen tidigare, 2 missfall v.8 och v.11. Har ok AMH för min ålder, 1,18 sist jag kollade i oktober. Men det säger ju inte så mycket om äggkvalitén. Har gjort 4 äggplock det senaste året men fått många tomma folliklar, omogna ägg, cystor och annat. Satte tillbaka 2 blatocyster för ett par veckor sedan, men det funkade inte, så vi har också beslutat oss för äggdonation nu och jag känner större hopp än på länge.

• smurf11
    pipperoni skrev 2017-04-22 18:23:41 följande:

Jag är också 45. Inga barn sen tidigare, 2 missfall v.8 och v.11. Har ok AMH för min ålder, 1,18 sist jag kollade i oktober. Men det säger ju inte så mycket om äggkvalitén. Har gjort 4 äggplock det senaste året men fått många tomma folliklar, omogna ägg, cystor och annat. Satte tillbaka 2 blatocyster för ett par veckor sedan, men det funkade inte, så vi har också beslutat oss för äggdonation nu och jag känner större hopp än på länge.

Hej!
    Beklagar missfallen, jag vet hur jobbigt det är. 
    Var det nyligen du fick missfallen?
    Förlåt om jag frågar men fick du många ägg vid äggplocken?
    Skönt för er om ni kommit fram till beslutet om ÄD.
    Jag önskar er lycka till med er ÄD! <3
Svar på tråden 45 år är vi fler?