Flytta ifrån sitt barn.
Hej,
Första gången jag skriver här, där emot har jag kollat igenom en massvis av olika trådar med liknande situationer. Tänkte göra en input för att se vad ni anser vara rätt för min son.
För drygt två år sedan så förlorade jag mitt jobb. Detaljer på det behöver jag inte gå in på. När jag väl fick reda på när min sista arbetsdag var så planerade jag mina reserv pappadagar för att under tiden leta vidare efter jobb.
Detta var två år sedan. Jag har varit på många intervjuer, jag har varit väldigt aktiv i mina ansökningar. Dom jobben jag blev erbjuden var i slutändan i en stad 10 mil i från mig, vilket betydde att jag skulle behöva pendla - När SJ strulade en del med denna sträcka så sjönk förtroendet för den stadens arbetsgivare för pendlare - vilket resulterade i att jag var Tvungen att sluta på grund av alla förseningar.
Att inte jobba på två år tar mycket på både kropp och sinne. Min sambo, släkt o vänner känner inte igen mig på grund av minskad vikt och helt o hållet en annan typ av personlighet. Detta märker jag givetvis tar sin tull på våran son.
Min sambo har ett bra jobb, så ekonomiskt klarar vi oss.
Under Julen 2016 - Så blev jag bjuden att fira Jul hos min lillebror som jag inte träffat på ett år. Detta tyckte både sambon och jag vara en bra idé, för att både för mig få ett perspektiv på en ny och större stad och träffa släkt.
(För er som tänker: Va? Firar du inte jul med din son?) -> Sonen och sambon firar alltid med sin släkt, som jag inte är välkommen till. Vilket vi inte behöver gå in på detaljer om. Antingen var det alltså att fira Jul själv eller åka till lillebror, vilket var ett självklart alternativ.
Under tiden där så blev jag direkt erbjuden ett bra jobb, ett boende.
Under tiden jag var där så facetime jag med grabben och sambon kontinuerligt.
Och när jag väl kom hem så var det som jag aldrig var borta.
Sambons föräldrar vill inte ens ha mig här så dom är okej med det.
Sambon vill att jag flyttar så jag kan bli mig själv och komma hem som en ny människa efter jag arbetat och byggt ihop en rutin och en passion för att bli något igen.
Jag vill att min son ska växa upp utan ekonomiska problem eller en pappa som är depp. Jag hade en väldigt traumatiskt uppväxt med blandannat hemlöshet (Detta var alltså när jag var 10 år), mängder med flytt mellan två olika länder etc.
Jag vill att min son ska glömma den här tiden jag varit så här som jag är nu och jag vill att han ska kunna se på mig som att jag är en hjälte. Jag vill att min sambo ska kunna se mig som en karl.
I slutändan har det blivit så allvarligt att jag står i kö till en psykolog (Vilket förväntas rätt snart) och har pratat med Kurator flera gånger.
Hur kan du inte hitta jobb på två år? Jag bor helt enkelt i en väldigt liten stad med begränsade möjligheter.
Jag missbrukar ingenting eller är aggressiv på något sätt mot våran familj.
Summering:
Flytten är 8 timmar iväg. 1 timme med flyg.
Jag är bor inte permanent där med en lägenhetskontrakt på x antal år utan det är flexibelt. Facetime varje dag etc.. Ni förstår principen av de hela.
Snälla inge bash eller "Jag skulle aldrig lämna mitt barn oavsett om jag bodde i en hydda med en en hårdmacka och vatten för 20 år" etc.
Jag vill bara ha ideer, tips eller eventuellt råd för dom som kanske har gjort detta.
Jag gör det för min skull, för min sons skull och för min sambos skull.
Hälsningar