Flytta ifrån sitt barn.
Anonym (qq) skrev 2017-01-19 07:08:30 följande:
Skulle de inte vara en fantastisk nystart för er båda om ni flyttade tillsammans? Om din sambo har kontakt med sina föräldrar varje dag är det ett ypperligt tillfälle för henne att kapa navelsträngen och bli en vuxen självständig individ på riktigt. Att hon ens accepterar att du inte är välkommen till hennes släkt är ju horribelt.
Jag förstår att du behöver jobb. Det är inte bra, man eller kvinna, att inte känna sig behövd och efter två år förstår jag fullständigt att det är svårt psykiskt.
Och du ska ha all cred för att du vill att din sambo ska få ha kvar sitt jobb och sin karriär.
Men hur länge tänker hon att hon ska sitta som platschef på sitt nuvarande jobb? Jag tänker att det är ovanligt nuförtiden att folk lägger hela sitt yrkesliv hos en arbetsgivare. Om hon arbetat sig upp från vikarie vid 21 års ålder till platschef vid 27, och samtidigt som småbarnsåren dessutom, då är hon uppenbart en väldigt driftig och kompetent person. Sitter hon för länge på samma företag så har hon "låst in sig" där, då kommer hon inte vara attraktiv för andra arbetsgivare, om hon inte har andra erfarenheter vid...säg 30 eller så.
Hon behöver planera sin fortsatta karriär. Och då kanske det vore gynnsamt även för henne att flytta till en större ort för att kunna ta nästa steg i karriären.
Du kan flytta nu. Och om ett år flyttar hon och barnet efter. Då har du ett slutdatum på långpendlandet vilket gör det lättare att stå ut. Och hon har tid att vänja sig vid tanken, och förbereda sina föräldrar, och hitta ett bra jobb på nya orten.
Hur gammal är sonen? Ni kan tajma flytten för honom med skolstart, att han börjar mellanstadiet eller något ditåt.
Men framförallt behöver din sambo prioritera dig och sonen över sina egna föräldrar!