Fulaste namnet någon du träffat/känner heter
Själv träffade jag på en Rozita. Uäk.
Själv träffade jag på en Rozita. Uäk.
Alltså vilka friska människor döper sin son till Lowe haha eller adam? Bläk.
Alltså vilka friska människor döper sin son till Lowe haha eller adam? Bläk.
Hildur. Inte vackert. Men kvinnan som bar det ovackra namnet var fruktansvärt vacker på alla sätt, framför allt i hjärtat.
Urban,Otto,Björn,Maximillian,Berta,Hildur,
har svårt för "fyndiga syskonnamn" som Noel & Leon eller Elwiz & Lewiz samt stavning som strider mot stavningsreglerna såsom Cewin och Candra
även namn som stavas ovanligt men ska uttalas som ett vanligt namn känns som onödigt krångel för att vara unika Chasmin istället för Jasmine, Aneth istället för Anette, Zaga och liknande
Har inget direkt exempel. Är förskollärare och rätt härdad, kan man säga. Men apropå associationer:
En sommar somnarjobbade jag och en kompis på ett äldreboende. En kvinna där hette Rakel, men det fastnade aldrig riktigt hos min kompis som flera gånger sa "Urkel" istället. Det var rätt kul.
Rita och Margherita har jag otroligt svårt för Uno med för den delen även om jag känner en snäll Uno haha..
Just nu har jag svårt att fatta varför folk döper sina barn till Malin eller Maria. Jag känner minst ett dussin kvinnor som heter Malin och ett dussin som heter Maria... Det är inte fula namn egentligen, men jag är så less på att alla heter samma.
Trond Asle. Bor i Norge men detta är INTE ett Norgeskämt utan är helst sant
Snorre Valen är för övrigt en känd norsk politiker Hahaha