Fulaste namnet någon du träffat/känner heter
Själv träffade jag på en Rozita. Uäk.
Själv träffade jag på en Rozita. Uäk.
Ulrika ! Ruskigt ful!
Tindra är jätteful också.
Hade en jämnårig vän en gång som hade namnet Thörbjörn. Jag vet inte om det är fult men väldigt ovanligt bland oss födda på 80-talet.
Vissa namn är extra fula på en viss dialekt. Örjan är inte jättesnyggt tycker jag, men på halländska utan r är det förfärligt: Ööjaan, ska du ha en geo kåv ellå?
Översättning: Örjan, ska du ha en god korv eller?
Vacker dialekt halländskan...
Själv talar jag inte halländska men tycker det är kul att härma dialekter. Brukar byta dialekt när jag läser saga för min dotter, det är väldigt uppskattat. Rödluvan pratar skånska, vargen stockholmska och mormor göteborgska, jägaren östgötska o.s.v. Funkar såklart på alla sagor. Vi skrattar så vi håller på att ramla ur sängen ibland vid nattning.
Mitt tips till alla när de döper sina barn är att fundera på hur namnet låter på dialekt och även vad det enkelt går att rimma på :)
Nikodemus, Rozalie, Anemona, Aivie-Lee.. Ett axplock!
Träffade en kille en gång som hette Rudolf och va typ 26 år. Han va stor och vältränad och skitsnygg så träffades några gånger men namnet va så löjligt och passade inte alls på han! Tänkte bara på Sunes pappa & renen såklart :P
Urban, Kevin, Vilda, MILO, Nova.
Ett syskonpar som hette Billy-Ray och Candie-Lee. Nej, jag skojar inte.
Kurt
Rudolf
Hubert
Ragnar
Urban
Kenneth
Gösta
Ulrika
Agda
Gunnvor
Alfhild
Kerstin
Berta
Rigmor
Har svårt att välja ut det allra värsta namnet av dem. I de yngre generationerna har jag endast svårt för hittepå namn.
De här slår dock de namn jag beskrev.
www.expressen.se/omtalat/lol-1/23-sjuka-fornamn-som-svenskar-pa-fullaste-allvar-har---deras-foraldrar-maste-var/
Har inte träffat barnet i fråga men Kimmie-Kid kan vara det fulaste jag stött på i namnväg.