ÖNSKAR MER INFO OM UTOMKVEDSHAVANDESKAP
Är gravid nu i 7e veckan, 6+5 och fick reda på igår att jag kan drabbats av utomhavandeskap. Gjorde Ultraljud och läkaren såg inget foster någonstans och uteslöt därför inte detta men samtidigt så fick jag inte så mycket info för han hade inget att gå på då han ej såg någonting.
Givetvis känner jag stark oro nu, ej kunnat sova riktigt och har värsta ångesten! Att inte veta så mycket om tillståndet gör mig ytterligare orolig och vore tacksam över lite mer information kring detta. Borde läkaren kunna se i vecka 7 om det är ett utomhavandeskap? Och vad kan det vara för andra förklaringar till detta?
Mina symptom var tidigt en lite annorlunda känsla av molande värk som jag ej brukar ha och växtvärk och kände på mig tidigt att jag kunde vara gravid, den molande värken har kommit och gått men haft den rätt ofta däremot och även växtvärken men i min 1a graviditet kände jag ingenting av detta. Haft ömma bröst i början precis som blev större men ömheten försvann rätt så fort.Har även haft lite lätta ljusbruna flytningar till och från, och illamåendet och lite metallsmak i munnen fick jag nu precis i början av vecka 7 i 2a dagar men försvann idag. Gjort blodtest och det visade nu igår att nivåerna har nästan stannat upp, har ej gått upp nästan något på över 1 vecka! När jag gjorde ett gravtest till 1 vecka senare så reagerade jag på att röda strecket ej blivit rödare och starkare än sist, detta var i början av vecka 6.
Jag har dock en otroligt svullen ballongmage nu, är jättestor och känner mig mätt fort när jag äter och den känns allmänt orolig och spänd.
Samtidigt så känns det konstigt att jag haft den molande värken som är vanligt när livmodern växer. Kommer symptomen fort eller smygandes? Vad jag förstått så kan det komma fort och det oroar mig då min man inte alltid är hemma hos mig och jag är hemma ensam med vår dotter om det skulle hända något! Tacksam för snabba svar då jag har jättesvårt att koppla av.