ÖNSKAR MER INFO OM UTOMKVEDSHAVANDESKAP
Hej ????
Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 1 1/2 år sen..
Jag hade vanliga graviditets symtomer som jag haft innan (detta var fjärde barnet) men i v 9 fick jag små små blödningar, jag kontaktade mvc men dom var super lugna.. Ingen fara alls.. Är det något fel sköter kroppen det själv... Och små blödningar i början är inte ovanligt .. Min oro var ändå kvar... O någonstans kände jag nog att något var fel.
En natt i v 14 vaknade jag av fruktansvärda smärtor i magen jag var vit/grön i ansiktet.. Höll på att svimma o spydde av smärtan. Efter en liten stund kändes det något bättre o jag gick o la mig (idiot dumt jag vet...) märkte då att det högg till något fruktansvärt när jag la mig ner och att jag inte kunde andas ordentligt.
Vi åkte till gynakuten.. Där visade sig att jag hade ett utomkvedshavandeskap som satt i äggledaren. Den hade brustit o jaf hade en rätt stor blödning i magen. Dom opererade bort ena äggledaren, fostret och massa blod ????
Skriver absolut inte detta för att skrämma dig utan för att ge dig en bild av hur det kan gå till.. Jag själv vill alltid ha så mycke info det går!
Mitt råd till dig är att be dom undersöka dig ordentligt så inte fostret sitter fast någonstans som det gjorde på mig.
Jag upplevde att läkarvården inte lyssnade på mig o tog mig på allvar när jag sökte hjälp.. I efterhand hade jag följt min känsla o slagits mer för min egen del!
Stort lycka till och förlåt om jag skrämt dig ????