Beya skrev 2017-01-09 09:05:08 följande:
Tack du har så klart helt rätt:) ska verkligen försöka fokusera på nuet. Han sa ju senast i veckan att han vill bo hela tiden hos mig och hela tiden hos sin pappa då det är klart inte lätt för honom. Men han är väldigt "pappig" just nu, jag känner att han behöver inte anstränga sig det minsta, pappa är Gud ändå. Jag gör allt för honom och vi umgås och hittar på saker tillsammans men ändå är det pappa han ringer om kvällarna för att han saknar honom. Det känns ju också men det är ju också bara att acceptera
Jag lever med mina barn pappa. I två års tid har pappan varit den enda som kunnat lägga honom. Han skrek hellre flera timmar än att låta mig lägga honom..
På dagarna är han mammig och jag vet han älskar mig högt. Men detta var jobbigt.. Men- barn har perioder.. Ibland är mamma allt ö ibland pappa..
Just ni kan jag lägga honom igen men vi har fått kämpa med det. Nu är det istället så att dagtid "duger" inte pappan alls om jag är hemma..
Men även det lär förmodligen fasas ur :)
Försök inte att tänka att det är en tävling. Börjar man tävla blir det allt som oftast fel:/
Var en bra förälder men försök inte vara "bättre" än pappan. Det behövs inte. Du är med största sannolikhet bra som du är :)
Och känn inte för mkt för att barnet ringer pappan. Det är så det är just nu. Och kan tex betyda att barnet känner sig mer säker på att du allt7d finns där - han behöver inte kontrollera att du finns genom att ringa tex. Eller så behöver han bara pappa lite extra just nu.
Det förminskar inte din betydelse :)