Brumma skrev 2017-01-09 06:58:55 följande:
Går han i skolan hos dig nu och i flera år till får han ju kompisar hos dig? Och får han INTE kompisar så ja, då kanske det är bra för honom att byta miljö..
Men - han går i tvåan nu om jag förstår saken rätt. Det är LÅNGT kvar till högstadiet :)
Min son är två år yngre än din och även om jag uppmuntrar hans funderingar på framtiden så oroar jag mig inte över de något konstiga planerna han har :)
Han är ett barn och barn tänker mycket. Men de tar inte beslut fem år framåt.
Om du går och ägnar din tid åt att oroa dig över ngt som KANSKE inträffar om fem år så tror jag att du kan skapa en oro bara genom ditt agerande. Var en mamma som fokuserar på här och nu istället:)
Om han fortfarande vill byta skola när han går i sexan - DÅ kan du/ni börja fundera men inte innan dess :)
Tack du har så klart helt rätt:) ska verkligen försöka fokusera på nuet. Han sa ju senast i veckan att han vill bo hela tiden hos mig och hela tiden hos sin pappa då det är klart inte lätt för honom. Men han är väldigt "pappig" just nu, jag känner att han behöver inte anstränga sig det minsta, pappa är Gud ändå. Jag gör allt för honom och vi umgås och hittar på saker tillsammans men ändå är det pappa han ringer om kvällarna för att han saknar honom. Det känns ju också men det är ju också bara att acceptera