• Brumma

Fler som känner oro över att ens barn ska välja den andre föräldern?

Det är många år till högstadiet..

Dessutom - han går nu i skolan nära dig? Och ni har vv?

Då blir det ju lika lång pendling som idag?

Förstår inte skillnaden faktiskt. Antingen pendlar han den veckan han är hos pappa eller så pendlar han vet kan han är hos dig?

• Brumma
    Beya skrev 2017-01-08 16:50:27 följande:

Nej tänkte lite fel där, det är jag som hade fått pendla två timmar per dag. Hans pappa har sitt jobb i närheten där han går i skolan så därför blir det inte lika långt för honom.

Isåfall behöver du ju inte oroa dig för att det blir jobbig pendling för sonen iallafall :)

Ett orosmoment mindre ;)

Och när han är så stor att han börjar högstadiet kan ju barnet pendla själv :)
  • Brumma
    Beya skrev 2017-01-08 20:35:49 följande:

Ja det kan han ju faktiskt, har inte tänkt på det heller:) men om han då får kompisar där så är jag rädd att han hellre vill bo där och jag mister all vardagskontakt som någon skrev. Och den skolan har inte det bästa ryktet vilket inte heller känns bra. Men jag vet att jag absolut inte kan göra något åt det även om det skulle krossa mitt hjärta för jag älskar honom över allt annat.

Går han i skolan hos dig nu och i flera år till får han ju kompisar hos dig? Och får han INTE kompisar så ja, då kanske det är bra för honom att byta miljö..

Men - han går i tvåan nu om jag förstår saken rätt. Det är LÅNGT kvar till högstadiet :)

Min son är två år yngre än din och även om jag uppmuntrar hans funderingar på framtiden så oroar jag mig inte över de något konstiga planerna han har :)

Han är ett barn och barn tänker mycket. Men de tar inte beslut fem år framåt.

Om du går och ägnar din tid åt att oroa dig över ngt som KANSKE inträffar om fem år så tror jag att du kan skapa en oro bara genom ditt agerande. Var en mamma som fokuserar på här och nu istället:)

Om han fortfarande vill byta skola när han går i sexan - DÅ kan du/ni börja fundera men inte innan dess :)
  • Brumma
    Beya skrev 2017-01-09 09:05:08 följande:

Tack du har så klart helt rätt:) ska verkligen försöka fokusera på nuet. Han sa ju senast i veckan att han vill bo hela tiden hos mig och hela tiden hos sin pappa då det är klart inte lätt för honom. Men han är väldigt "pappig" just nu, jag känner att han behöver inte anstränga sig det minsta, pappa är Gud ändå. Jag gör allt för honom och vi umgås och hittar på saker tillsammans men ändå är det pappa han ringer om kvällarna för att han saknar honom. Det känns ju också men det är ju också bara att acceptera

Jag lever med mina barn pappa. I två års tid har pappan varit den enda som kunnat lägga honom. Han skrek hellre flera timmar än att låta mig lägga honom..

På dagarna är han mammig och jag vet han älskar mig högt. Men detta var jobbigt.. Men- barn har perioder.. Ibland är mamma allt ö ibland pappa..

Just ni kan jag lägga honom igen men vi har fått kämpa med det. Nu är det istället så att dagtid "duger" inte pappan alls om jag är hemma..

Men även det lär förmodligen fasas ur :)

Försök inte att tänka att det är en tävling. Börjar man tävla blir det allt som oftast fel:/

Var en bra förälder men försök inte vara "bättre" än pappan. Det behövs inte. Du är med största sannolikhet bra som du är :)

Och känn inte för mkt för att barnet ringer pappan. Det är så det är just nu. Och kan tex betyda att barnet känner sig mer säker på att du allt7d finns där - han behöver inte kontrollera att du finns genom att ringa tex. Eller så behöver han bara pappa lite extra just nu.

Det förminskar inte din betydelse :)
  • Brumma
    Beya skrev 2017-01-09 09:37:31 följande:

Tusan tack Brumma för dina svar! De har faktiskt lindrat min ångest. Ska läsa detta flera gånger så det verkligen går in:)

Förstår inte riktigt själv varför jag är så extremt sårbar när det gäller min son.

Varsågod :)

Glad att kunna vara till hjälp - ibland är man extra känslig helt enkelt :)

Känner du att du behöver bolla med ngn så är det bara att skriva en rad :)

Jag är inne några g0mger i veckan iallafall o kollar :)
Svar på tråden Fler som känner oro över att ens barn ska välja den andre föräldern?