• Milla8101

IVF Januari 2017

Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Nä fy, måste göra jäkligt ont, krya på dig!
  • Milla8101
    Humlan18 skrev 2017-02-07 08:52:21 följande:

Hej !

Jag har inte skrivit ngt på ett tag, men jag har nog läst alla inlägg.. Grattis till flera bra resultat på äggplock.. Och jag beklagar för er som det inte gick vägen för denna gången !

För er som inte läst mitt inlägg sedan tidigare så har vi försökt bli gravida i 3,5 år, utan ett enda pluss. För ett år sedan sökte vi hjälp och utredningen visade "för bra äggreserv" vilket tydligen försvårar en befruktning... I november fick vi avbryta första omgången sprutor i för ivf då jag inte svarade på behandlingen alls. I januari tog vi nya tag vilket resulterade i 6 ägg varav 1 blev befruktat. Vi äggplock lyckades man orsaka en rejäl blödning kring vänster äggstock vilket gjorde fruktansvärt ont i ca 1v. Därefter började symtom som svullen mage, halsbränna, ömma bröst. .. vi har testdag på fredag 10/2. Men igår fick jag springa ifrån på jobbet för att kräkas så idag kunde jag inte hålla mig. Idag är BIM-1....

Åhh Stort Grattis!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-07 16:45:21 följande:

Milla8101, hur mår du? Har det avtagit?

Hej mår trots allt ganska bra, inget ont bara lite mer blödningar. Tog blodprov imorse och ska ta ett till på torsdag så då får vi svar om det är en lyckad graviditet, missfall lr utomkveds. Phu det är en pärs detta som vi går igenom.... :(

Hur mår du? Har dina blödningar avtagit?
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-07 19:29:54 följande:

Håller tummarna! Vore så fantastiskt om allt är som det ska. Hur mycket blöder du? Kommer det stötvis eller är det ett jämnt flöde?

Nä, de har mer ökat lite. Men är fortfarande ljust rosa. Har också fått en konstig jäkla feber. Över 38 grader, men inga förkylningssymptom alls. Bara fryser galet mycket och har ont i huvudet. Men med alvedon i kroppen så mår jag som vanligt. Då får jag ner febern till strax över 37 grader. Har det inte gått över till imorgon bitti får jag gå till vårdcentralen. Har turen att kunna jobba hemifrån vilket är döskönt i denna bergodalbana av känslor. Vill inte ta det där testet på lördag :(

Det kommer väl mest när jag går på toaletten, kan droppa ner i toan ibland. (Dock imorse blev det endel men har avtagit nu på dan) Bindan behöver jag inte byta för att den är full, utan mest för frächeten.

Det värsta är att det känns inte riktigt som mens men det kan ju bero på massa olika saker. Menpå fredag kommer domen , funderar att ta ett test imorgon ändå, se om det har blivit starkare.

Jobba hemifrån måste ju vara jätteskönt nu speciellt om du känner dig lite hängig också, feber har jag inte fått än.

Krya på dig!

Kram<3
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-07 19:33:06 följande:

Ja det var från frysen. Även dottern var ett fryst embryo från samma omgång.

Hoppas verkligen att du varken får missfall eller utomkveds utan att det är en riktig graviditet!

Ok, vi har ett i frysen ifall det går åt skogen nu. Är det vanligt att dom klarat upptining, vet du något om det?

Tack <3
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-02-07 22:06:16 följande:

Jag är tillbaka på akuten nu och har lågt blodtryck, väldigt ont i huvudet och svullnaden har ökat!

Hade ingen jättebra förebild, men den till höger är hur jag såg ut dagen innan äggplock och den till vänster är nu innan jag for in på akuten ikväll..

Stackare, hoppas det går över snart

Kram<3
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-09 06:42:20 följande:

Milla8101 Lycka till idag <3

Tack <3

Jag hoppas att jag även får svar i em.
  • Milla8101
    Solen2 skrev 2017-02-08 14:48:49 följande:

Jag tog sista omgången lutinus i söndags iom att jag testade minus nu i måndags. Är det någon fler än jag som tycker att det känns ganska mycket i kroppen/livmodern/äggstockarna efter att ni testat minus och slutat med lutinus?

Själv så tycker jag det drar och att det känns som att man skulle kunna känna där de gått in på varje sida och punkterat alla äggen. Känns som att min kropp har kommit ifatt och först nu förmedlar att den håller på och läker och gör ont på div ställen. 

Tyckte även mensen, som kom innan jag slutade med lutinus, var mycket kraftigare och rinnigare än vanligt. Men det kanske man kan förstå då man "matat" kroppen med hormoner för att slemhinnan i livmodern skulle växa på sig. Hade dock inte direkta menssmärtor i samband med mensen, som jag brukar ha.  

Va tråkigt med minus.. Kör ni på direkt igen? Jag slutade med lutinus igår, har inte känt något än iaf och inte innan heller. Men det är nog inte så konstigt att man känner något, man stoppar ju trots allt i sig en del.
  • Milla8101
    Karins08 skrev 2017-02-10 07:39:12 följande:

Milla, hur gick det? <3

Hej

Gud vilken bergodalbana detta är, känslorna kastas fram och tillbaka, ena dagen glad till att det snabbt vänder.

Tog ju som sagt blodprov i tisdags och i torsdags för att mäta mitt hcg, i tisdags låg det på 142 och i torsdags låg det på 309 så det har fördubblats som det ska, men..... Det är lite lågt ändå tyckte hon. Så nu får jag vänta till nästa torsdag då ska hon göra ett vul på mig, hon kunde inte vara säker på att det är en lyckad graviditet. Så nu får jag vänta ytterligare en vecka.... :(

Blöder lite fortfarande, är nu i v 5+2. Jag blir tokig av att inte veta.

Hur mår du?
  • Milla8101
    CarolineJL skrev 2017-02-09 20:56:31 följande:

Hej fina kämpar! Lite sent hoppar jag in här. 25 år, vår första ivf, privat i Gbg. Insättning i lördags så är på RD 6 idag - tiden går sååå långsamt. Hoppas verkligen ägget fäster men det är så svårt att våga tro det. Kram på er och kämpa på!

Hej o välkommen!

Va kul, fick du något i frysen?

Var i Gbg går du? Kör oxå privat o gjorde insättning på Carlanderska!
Svar på tråden IVF Januari 2017