• Milla8101

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-02-06 11:22:40 följande:

Lite konstigt att börja blöda av dem just dagen innan jag normalt skulle ha BIM. Känns inte som att det kan vara det.

Man känner ju sin kropp bäst, jag började få lite rosa 4 dagar efter jag skulle ha min mens. Har börjat att blöda lite mer så det är nog kört för mig oxå. Fast jag har ett plus så hoppet är det jag lever på just nu.
  • Milla8101
    Johanna 1978 skrev 2017-02-06 10:51:12 följande:

Hej mitt namn är Johanna och är nyss fyllda 39 år. Hoppas det är ok att jag hoppar in här.

Jag började min första IVF behandling 2/2. Jag har varit supernervös inför dessa sprutor. Har läst om många som fått utslag och mått allmänt dåligt. Jag har nu tagit 4 doser Gonal-f på 225

IE. Jag mår hur bra som helst. Syns inte ens ett märke på magen efter där jag stuckit. Bävar dock inför att börja med Orgalutran ikväll. Har läst om trubbig och tjock nål. Blev dock glad när min storasyster (hon är läkare) sa att man numera ska ta sprutan i magen. Förstår absolut inte varför dom inte ändrat det på fast. Jag frågade apotekspersonalen och även min läkare på vårdcentralen när jag var där. Båda sa låret. Jag har ju även läst här att många tar den i magen.

Ska på ultraljud imorgon. Hoppas att allt ser planenligt ut.

Hej o välkommen

jag fick instruktioner om att ta den i magen, den va inte så farlig ändå. Någon mm tjockare men inte trubbig :)

Spännande med ul imorgon, antar att det är erat första ivf. :)

Lycka till!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-06 13:52:26 följande:

Har ganska kraftig molvärk också. Som kom samtidigt som det rosa. Så att det skulle vara ett litet blodkärl som brustit känns inte helt rimligt. Önskar att man bara fick börja om på en gång. Men gissar på att det ska gå lite tid emellan.

Ja nån mens tror jag att dom vill.

Har du testat oxå? Det är riktigt surt, tänker på dig!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-06 14:40:33 följande:

Nä, inte testat. Vill inte det!

Nä jag förstår det.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-06 15:24:02 följande:

Vill inte ens testa på lördag :(

Förstår även det, nu befarar jag att mitt sitter på fel ställe, därför jag hade ont i magen och mina blödningar. :(
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-06 16:22:42 följande:

Men ska det ens vara möjligt vid ivf?

Ja tydligen, det va dom som sa det. Så jag ska in o ta blodprov imorgon bitti och sen ska jag även ta ett på torsdag så ser dom om det har stegrat som en normal graviditet ska göra.
  • Milla8101
    Johanna 1978 skrev 2017-02-06 16:10:26 följande:

Det står att man ska ta orgalutran ungefär samtidigt som gonalen men att dom inte får blandas. Hur har ni tagit dom? Olika tider, olika ställen?

Jag tog min direkt efter, fast på andra sidan!
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-06 18:32:44 följande:

Hej! Jag läser lite här ibland, har gjort ett syskonförsök precis. Har inte skrivit eftersom jag inte vill slukas in för mkt i ivf-världen, mådde så dåligt sist. Men såg ditt inlägg nu och tänkte skriva att jag har faktiskt haft utomkveds efter ivf. Jag hoppas verkligen att det inte är det i ditt fall :( bara att fråga om du undrar nåt!

Tack, :) ja jag läste precis att det är förhöjd risk med 5% att få det!

Avtog smärtan för dig? jag hade jäkligt ont i lördags, lite känningar hade jag haft tor-fre också men i lördags så var det kraftigt, efter att läkaren hade undersökt mig så försvann det nästan direkt, har inte känt av det efter det. Som att han tryckte typ på äggstocken lr nåt, super konstigt. När startade det onda för dig, är ju bara i v 2 än så länge.

Lycka till med erat syskonförsök! Hur långt har du kommit?
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-06 19:38:05 följande:

Jag hade inte så ont faktiskt. Det var mer att jag blödde men inte så mkt, trodde iaf först att det var missfall. Det var kanske i vecka 6-7. Sen märkte de att HCG steg lååångsamt men de såg inte var fostret satt först. Sen visade det sig att det satt i livmoderhalsmynningen, om jag inte minns fel. Alltså inte i äggledaren där det brukar sitta vid utomkveds. Och så fick jag ett slags cellgift för att det skulle försvinna.

Men du måste väl vara längre än vecka 2 om du plussat? Typ 4-5?

Jag har faktiskt plussat det här försöket, så håller tummarna för att det ska gå bra :)

Nä jag satte in ägget för 2 veckor sen så 2+2 för att vara exakt, men visst ifrån min mens då är det v 4 och det är ju det man går efter ju! :)

Lycka till, håller tummarna för dig. Var det från frysen?
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-02-06 19:49:43 följande:

Jag sitter på akuten nu... vet inte vad som är fel.. jag kan inte ha några av mina byxor längre och har ökat 6-7kg i vikt...

Men Gud va säger du, Hur mår du? Skriv gärna här om du orkar sen. Styrkekramar till dig <3
Svar på tråden IVF Januari 2017