Smus81 skrev 2017-08-18 11:48:47 följande:
Rörligheten har ändrat karaktär absolut, men känner honom flera gånger dagligen. Är du orolig tycker jag du ska prata med BM direkt så att de kollar upp. Hellre kolla en gång för mycket än för lite...
Juliii86 skrev 2017-08-18 19:28:42 följande:
Min lilla är en livlig liten tös och rör i princip hela tiden ända sen vecka 18 och blivit starkare i rörelse ju längre veckan gått. Bara två enstaka gången som hon inte rörde sig alls men som sedan började röra sig mot kvällen och andra gången kände jag bara hur hon sträckte på sig. Säger som ovan att prata med din bm om du känner dig orolig. Bättre göra en kontroll än och gå runt o vara orolig :(
Min tjej har ju varit lugn hela graviditeten och jag nämner det för bm varje gång...hon börjar nog tycka att jag är jobbig ;). Hon hävdar att jag inte kommer sluta oroa mig förrän lillan ligger på magen vilket hon nog har helt rätt i :P. Känner henne oftast på kvällen när jag ska lägga mig eller på fm men sista veckan är rörelserna verkligen mer som sträckningar. Finns ju inte mycket plats så jag är inte orolig så. Men när jag väntade sonen var det fullt ös hela vägen genom grav tills han låg på magen efter förlossningen så det är verkligen annorlunda ;).
m12345 skrev 2017-08-18 10:34:47 följande:
Hej alla!
Jag har bf 17 sep men har tid planerad för kejsarsnitt redan 11 sep så räknar verkligen ner dagarna nu och på ett sätt känns det som evigheter kvar men samtidigt som det verkligen snart är dags! Jobbar ni fortfarande? Jag hade tänkt jobba till 1 sep men är då trött nu då försöker nog gå en vecka tidigare.
Jag blev sjukskriven 4 veckor innan min gravpenning som går ut om ett par veckor så jag har varit hemma 2 månader redan. Men haft mycket besvär av tidiga sammandragningar, fogar och illamående som håller i sig. Jag är SÅ imponerad av er som klarar att jobba sålänge. Jag kan ju varken sitta eller stå längre stunder :/. Lite rädd för hur kroppen ska må efter grav denna gången, vill så gärna kunna gå på mysiga barnvagnspromenader!