• erijon

Bf sept 2017

Åh det är så jobbigt nu. Vecka 35 imorgon. Sonen börjar förskoleklass i stora skolan! Och på tisdag ska vi på TUL igen.

Nära nu.. men börjar ha ont och massa sammandragningar/förvärkar och hugg.. idag kändes det flera gånger som att hela magen drog ihop sig snabbt, hårt och våldsamt så mosades bebisen neråt. Kändes som han var påväg ut. Det gjorde så jävla ont att jag skrek rakt ut första gången. Hann bara tänka "Neeej inte än!!! Minst 3 veckor får du stanna"..

Var dock ingen bebis som kom så, det känns ju bra. Vecka 37 iallafall.. men sne orkar jag nog inte en dag till.. känner mig HELT slut nu. Båda barnen hemma nu som ska börja skola och dagis igen. Blir mer tid ensam.. blandade känslor. Långtråkigt? Välbehövligt med vilan iochförsig. Sen kan det vara skönt att inte ha båda barnen hemma OM det drar igång och mannen jobbar. Så får man vila upp sig i ensamhet och kämpa på.

TUL börjar oroa mig.. förra gången, i vecka 29 så var bebis mitt på medelkurvan. Tror dem beräknade vikten till ca 1,2kg om jag inte minns fel.

Men nu har ju sfmåttet hasat upp från mitt på
    Medel till över medel, plus att magen
    Växt OTROLIGT i omfång! Mäter hemma för skojs skull.. på bara ett par veckor har magens omfång växt 10cm!!! Alltså 3-4veckor bara. Om ens det.

Det oroar mig, samtidigt glädjer det mig. Hellre en liten knubbis denna gång. Sonen var ju så tanig och liten. Det var så jobbigt ned maten och oron att han skulle gå ner mer och inte få i sig tillräckligt osv.

Längtar otroligt mycket nu. Sambon också. Nästan varje kväll säger han "nu får det vara bra. Nu får han komma ut, jag orkar inte längta eller vänta fler veckor alltså. Allt som fattas här hemma är en bebis"
    Sonen blir helgalen och fnittrar oavbrutet när han frågar om hur många veckor det är kvar och vi svarar.. han blir helt till sig.
    Vi är SÅ redo nu.

• erijon
    m12345 skrev 2017-08-21 10:42:12 följande:

Mitt vatten gick imorse så nu är jag inlagd för att få ett akut snitt under dagen! Så ni som inte packat väskor etc - gör det! Min BF var 17 sep och jag har inte haft några känningar senaste dagarna förutom trött och att magen varit stenhård!

Oj! Vilken vecka är du i då?
    All Lycka till dig och bebis att det går bra nu.
    Får jah fråga varför du ska akutsnittas?
    Första barnet? :)
  • erijon
    m12345 skrev 2017-08-21 21:49:43 följande:
    Jag gick precis in i vecka 37 så 36+0. Hade planerat snitt eftersom första barnen blev akut snitt efter mycket långdragen förlossning. Allt har gått jättebra, 13.09 kom en 48cm och 2,7 kg liten tjej ut. Nu vilar vi och försöker mara henne så hon inte tappar vikt!! Lycka till alla <3
    Ja jag såg det när jag gick tillbaka och läste, att du hade planerat snitt.

Grattis till underverket! Nu längtar jag INTE mindre kan jag tala om ;) Hoppas hon håller vikten och att ni snart får åka hem och börja livet med tillskottet!
  • erijon

Från ingenstans åkte jag på feber. Bara 38,4 men mår så dåligt. Kan ju såklart vara en vanlig förkylning med virus som ger feber.. men man blir ju rädd bara för att man är gravid. Tror ni jag oroar mig i onödan? Bebis rör sig som vanligt. Mått rätt bra hela dagen sen sa det bara PANG!

Vilade efter lunchen.. somna till Vakna upp och frös. Feber..

• erijon
    erijon skrev 2017-08-23 16:39:05 följande:

Från ingenstans åkte jag på feber. Bara 38,4 men mår så dåligt. Kan ju såklart vara en vanlig förkylning med virus som ger feber.. men man blir ju rädd bara för att man är gravid. Tror ni jag oroar mig i onödan? Bebis rör sig som vanligt. Mått rätt bra hela dagen sen sa det bara PANG!

Vilade efter lunchen.. somna till Vakna upp och frös. Feber..

Idag har jag haft massa sammandragningar, inte kunnat äta ÄN (fast jag är hungrig!) skulle lämna i skolan och tog som vanligt nu promenaden dit. Hade så ont i magen. Sånt tryck neråt.. kommer hem. Kissar orangefärgat. Ändå dricker jag massor, både vatten och Cola iochmed feber. Tagit alvedon för att orka/kunna gå till skolan och lämna. Fick tips att "knacka" på njurarna och det är ömt på vänster sida. Väntar på BM att ringa upp nu.. kanske UVI som orsakat dessa sammandragningar och febern.

Upptäckte att jag gått ner ert kilo också sedan i förrgår. Ätit helt normalt eller kanske mer plus att jag druckit mängder!
  • erijon
    Smus81 skrev 2017-08-24 19:04:35 följande:
    Usch vad jobbigt för dig. Kan mycket väl vara UVI, samtidigt har jag också haft orange färg på urinen jättelänge, oavsett hur mycket jag dricker och jag har alltid fått negativt utslag när BM kollat efter UVI.
    Ja.. men det var nog inte UVI. Stickan visade inget som tydde på det! Dem skickade dock på analys ändå.

Däremot hade jag 3+ eller var det 4+ på ketoner?! Är i ketos alltså.. trots att jag bara 40min innan jag lämnade prover hade ätit och druckit. Känns ju sådär.. därav att vikten går neråt. Var ju på TUL i tisdags så är inte orolig för bebis (än iallafall).
  • erijon
    Fiansess skrev 2017-08-26 07:43:43 följande:

Mår du bättre Erijon?

Någon som har koll på slemproppen? Tror knappt att jag sett den under mina förra graviditeter....För många år sedan för att minnas kanske.

Lite ofräscht här nu då :/

Igårkväll iaf så upptäckte jag bruna otäcka flytningar på trosskyddet.... Har haft i kanske 1-1.5 vecka väldigt tjocka mjölkliknande flytningar som nu igår då var blandad med gammalt blod....Även ngn droppe/droppar färskt. Googlade såklart och såg att en del beskriver slemproppen så medan en del får en tjock slemklump... Svårt det här tycker jag.

Är inte orolig och ringde inte in och därefter så kom det bara en pytte till och inget mer inatt.Skönt det iaf, annars hade jag nog ringt...

Känner mig inte riktigt redo för start insåg jag... Men fick iaf tummen ur igår o packa bb-väskan och tömma kameran så allt är redo ;). En vecka till hade varit skönt att få vila medan barnen är i skolan. Den där on/off-knappen hade som sagt varit ganska bra för ett planeringsfreak som mig :P

Nej jag mår sämre än någonsin!
    Världens inflammation i tandköttet, framtänderna i nederkäken. Vart så noga med med att fluxa, borsta extra och lösare. Köpte hexidin (bakteriedödande ) men känns som typ hela tandköttet bara dör. Började gråta imorse av oro.. VAD händer? Tandköttet liksom började "växa" av svullnad. Och var rött. Finare färg nu och har krupit tillbaka lite men ser inte bra ut!

Ont i halsen, kroppen och i bröstkorgen vid inandning.. har svårt att äta nu..
    Gått ner 1,5kg snart 2. Oroar inte mig, men ändå ett tecken på att något är fel.
    Har sådan tandläkarskräck så dit går jag inte i första taget!

Gasig i magen så det bubblar och låter massor men kan inte göra något åt det. Hård som attan i magen, kan knappt gå på toa. Dricker massor med vatten.. vet ej om feber idag, men började frysa, fick ont överallt -tog alvedon. Kanske hjälper allt det andra också.
    Så jag mår mest SKIT helt ärligt. Tycker synd om mig själv och längtar mer till att bli frisk och fräscha till mig i munnen än att förlossningen startar just nu. Känner mig rätt uppgiven.

Säg att jag inte är ensam om allt..
  • erijon

Bara att få skriva och klaga av sig lite gjorde det bättre! Hela allting bättrade sig under dagen, min kära man googlade om mitt tandkött och köpte mig en ordentlig eltandborste! :)

Nu ser tandköttet MYCKET bättre ut än igår! Då var det ändå mycket finare än dagen innan! Kandke påverkades av att jag var sjuk?

Ingen feber mer. Så skönt! Min son verkar ha klarat sig helt, killen med. Bonusen kom i fredags så hoppas han också slipper detta helvete.

Magen är sig dock lik. Så gasig och bubblig. Vad gör man? Gör ju så ont!

Så underbart att läsa om era förvärkar och tecken! Snart är vår klutt också välkommen ut. Men jag börjar oroa mig för smärtan under förlossningen.. själva utdrivningsskedet. Blev ju snuvad på det då jag snittades sist. Så är både nervös och spänd på ett positivt sätt, men också rädd och orolig för att jag inget vet.

Men helst av allt vill jag bara ha ut honom. Han är alldeles för stor för att ligga kvar i magen nu. All typ av rörelse är smärtsam för mig! :(

• erijon
    Fiansess skrev 2017-08-28 08:46:20 följande:
    Åh vad skönt att du är bättre!!

Har inga tips för magen dock, jag blev bättre när jag bytte järntabletter och så äter jag fil till frukost och dricker MKT vatten.

Utdrivningskedet kommer gå bra....jag tycker väl bara det värsta är när man kommit så långt att man krystat ut huvudet och ska invänta nästa värk för att krysta ut kroppen. Men man är så inne i det att man bara gör det , det är en häftig upplevelse! :)

Håller tummarna för att du får uppleva en vaginal förlossning denna gången!
    Ja! Det är verkligen skönt! Känns som jag hade bara behövde avklara det där innan bebis kan komma. Glad att det kom nu så man förhoppningsvis kan slippa det första månaden iallafall när allt är så nytt.

Äter inga järntabletter eller så.. så det är inte dem som spökar! Kanske beror på kosten helt enkelt.. men är så kräsen och har börjat kräkas igen (tror det beror på halsbrännan mest).

Åh. Längtar såå efter förlossningen.. men ändå stannad mitt hjärta lite varenda gång jag får en känning. Hugger OFTA till i magen/krampar till sen en så obehaglig smärtsam känsla ner i underlivet. Ibland en gång ibland flera. Varje gång tänker jag "åh nej.. INTE NU."

Inte för att jag inte vill ha bebis nu.. utan för att jag tror jag helt ärligt är lite rädd.
  • erijon
    josefiina skrev 2017-08-29 02:46:39 följande:

Nu känns det lite spännande. Vaknade av att jag trodde jag kissade på mig lite men tyckte ändå det kändes konstigt. Har aldrig kissat på mig och det kändes snarare som att det kom från slidan.

Vattenavgång! Mest troligt då det fortsätter sippra :) ska in på koll kl 9. Hur ska jag lyckas somna om?

Har lite lite värkar som kommer väldigt oregelbundet långt ifrån så de gör att jag tror ngt är på gång i närtid. Men inom 2 dygn bör det ju ha hänt om fostervattnet går har jag läst! :)

Uppdaterar mer vid tillfälle

Men så spännande!
    Hoppas det var vattnet! Spännande :D hoppas värkarna drar igång också. Vilken vecka är du i?

Jag vaknade inatt av kramp-liknande smärta i magen, mådde illa som attan också. Nästan som när hela magen spänner, man mår illa och behöver kräkas vid magsjuka.

Var det värkar?

Jag var såå trött men hade så ont så satt vid toaletten på en pall och tänkte "nu är jag magsjuk också" men kunde inte släppa tanken på hur magen drog ihop sig hela tiden. Kom inget kräks eller ens var nära.. släppte till slut, så jag gick och lade mig när det lugnat sig. Hittills känner jag INGET.
Svar på tråden Bf sept 2017