Fiansess skrev 2017-07-06 22:06:47 följande:
Åhh vad skönt med Tul. Önskar verkligen också att jag fick det. Jag är så nervös och orolig denna gången...Orolig för stor bebis, orolig för liten bebis, orolig för att det ska vara något...osv. Hade varit så skönt att få se bebis en gång till.
Förstår att det är jobbigt med alla kommentarer, försök att bara strunta i dem <3 Magen planar säkert ut. Fortfarande stort SF?
Jag ska till BM imorgon, ska bli skönt! Jag har en alldeles för lugn bebis i min mage.... Den sparkar o rör sig men inte mot revbenen och inget hårt eller känsla av att den har det trångt på något sätt. Jag känner liksom fortfarande mest kring naveln. Jag hoppas inte att det beror på en dålig tillväxt med liten bebis :/ SF har ju varit bra...
För övrigt mår jag bättre! Jag har tagit det lugnt nu i 3 veckor, klarar fortfarande knappt att gå utanför tomtgränsen men är iaf inte lika trött och orkeslös! Sover dock fortfarande inte om nätterna pga illamående och halsbränna men nu är det som om kroppen och huvudet vant sig vid sömnbristen ;).
Har ni handlat mycket till bebisen? Jag har äntligen fått tummen ur och skrivit en lista och var iväg o handlade en hel del häromdagen som jag kunde bocka av. Idag köpte jag även skötbord. Det enda stora kvar är säng....bestämt oss för en bedside crib denna gången :). Inte ens 10 veckor kvar....förhoppningsvis :P. Spännande!!!
Ja vi gjorde TUL igår. Det gick SÅÅÅ bra och fick samma barnmorska som gjorde RUL så hon kände igen oss. Hon visade könet igen- fortfarande kille! :)
Gick igenom så allt såg bra ut ännu en gång, mätte bebis och kollade näringstillförsel i navelsträng samt fostervattenmängd.
Allt var PERFEKT. Bebis tillväxt hamnade exakt mitt på medel, så det kan ju liksom inte bli bättre. Känns så bra!
Magen växer på. Jah kanske är van och känner att magen inte alls är så stor.. men andra hävdar ändå det. Men visst är det en stor gravidkula, även om den inte är stor för tiden.
Ska till BM idag kl 14.30, så återkommer med SF i eftermiddag. Jag har en känsla av att den borde plana ut lite eftersom vattenmängd är helt normal och bebis medelstor. Så borde ju ändå inte SF vara skyhögt. Eller? Borde åtminstone bara fortsätta följa kurvan.
Nästa TUL i vecka 35, i augusti.
Just det, vi fick wn jättefin profilbild på vår bebis igår också. Ååh den är så jäklans söt!! Vi tror han blir lik pappa och inte bröderna. Min son är Superlik mig och hans son är ganska olik båda Sina föräldrar men har såklart drag från pappa och mamma.
Men en svartvit ultraljudsbild kan säkert "ljuga". Ska bli så spännande. Vi längtar SÅ efter vår klutt.
Har ni börjat komma på namn?
För oss är det så himla svårt..
vår barn har redan rätt udda, lite amerikanska namn. Men vi vill inte fortsätta på det spåret med vår gemensamma.. för vi vet inget fint som inte låter "vi tror att vi bor i Hollywood" ha ha ha.
Vad jobbigt att inte kunna/orka. Jag orkar ganska mycket så. Men måste ändå ha tillgång tilö vila hela tiden. En lång promenad och då kommer sammandragningarna direkt. Inget ont så, men obehagligt.