Bf sept 2017
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Har ni börjat läcka bröstmjölken än? Någon?
Kanske vanligast bland omföderskor. Jag har inte det än, men jag tycker det drar i brösten ibland sådär som när dem är så fyllda med mjölk att man måste tömma dem lite. Nästan rädd att börja läcka redan. Är bara i vecka 21 just nu haha. Men omföderska så det är ju inte omöjligt.
Med första kom inte en droppe ut innan barnet var fött! Tror inte jag hade några känningar att mjölken var påväg då heller.
Hade missat din fråga Erijon....
Nej jag läcker inget, tack o lov. Det slipper jag helst innan - blir tillräckligt av den varan sen :P
Juliii86: du märker det ;). De kommer bli som silikonbröst, men det är oftast några dagar efter förlossningen som mjölken rinner till. Man kan läcka råmjölk innan men det är oftast sista veckorna och tror inte att det är jättevanligt heller? Har för mig jag gjort det ngn enstaka natt tidigare grav, men minns inte riktigt :).
Imorgon är det vecka 25 för mig , börjar bli riktigt tungt på jobbet nu i akutsituationer men jag försöker härda ut fram till semestern. Idag skickades min ansökan om graviditetspenning. Någon mer som sökt??
Hade missat din fråga Erijon....
Nej jag läcker inget, tack o lov. Det slipper jag helst innan - blir tillräckligt av den varan sen :P
Juliii86: du märker det ;). De kommer bli som silikonbröst, men det är oftast några dagar efter förlossningen som mjölken rinner till. Man kan läcka råmjölk innan men det är oftast sista veckorna och tror inte att det är jättevanligt heller? Har för mig jag gjort det ngn enstaka natt tidigare grav, men minns inte riktigt :).
Imorgon är det vecka 25 för mig , börjar bli riktigt tungt på jobbet nu i akutsituationer men jag försöker härda ut fram till semestern. Idag skickades min ansökan om graviditetspenning. Någon mer som sökt??
Jaha ok, tack hehe då vet jag det. Då behöver jag inte oroa mig för det då det är bra bit kvar.
Så känner jag också och har bett om att bli förflyttad till ett annat arbetsuppgift då jag inte klara stå hela dagarna. Min arbetsstation är bara för att stå upp och det går inte sitta ner. Så jag bytte med en vikariat som ska jobba i stället för mig. Skönt faktiskt! I vilket fall som helst så har jag ansökt graviditetspenning idag för att kunna vara hemma i agusuti. Får se vad FK säger om det.
Håller tummarna att du får det! Jag kan inte bli förflyttad då jag arbetar på en neonatalavdelning vilket är extremt stressigt tungt och mycket ensamarbete... Fårse vad FK anser om det med :).
Mår du bra annars?
Jaha ok, Vad tråkigt att du inte kan bli förflyttad. Hoppas att det ger dig ok gör graviditetspenning :)
Jo jag mår bra men har fått sammandragningar som är lite smått jobbig. Det hjälper jätte mycket nu när jag sitter ner och sen får jag ischias lite ibland men inte så värst farligt. Jag var hos bm i måndags och fick veta att min järnvärde sjunkit en del så det blir att järntabletter, inte så konstigt att jag känt mig trött på jobbet. Själv då?
Jag vill nog påstå att jag mår oförskämt bra.får halsbränna ibland.
Tror inte jag kan klaga på något annat.
Bebis sparkar MASSOR, det känns så tydligt och syns på magen! Tycker magen blivit riktigt fin, hård och relativt rund haha.
Tror jag gått upp 4kg totalt, så jag kan inte påstå att det syns annat än i och på magen. Jag är helnöjd.
Har en vän som är va 2 mån före mig i grav. Mår inte lika bra, alls. Och är första barnet. Jag mår prima med andra också. Känns nästan lite fel.
Nja jag har en hel del krämpor men relativt smärtfri ändå jämfört med förra grav som var värst!
Mycket sammandragningar, foglossning, extrem halsbränna och illamående, vaknar av vadkramp om nätterna då jag sitter upp o sover pga halsbrännan :P.
Järnvärdet är med lågt, men tagit dubbla tabletter i 1,5 vecka nu så fårse om jag får upp det. Tog värdet på jobbet häromdagen och det ligger på samma så det sjunker iaf inte mer men ändå alldeles för lågt!
Men synd o klaga :P Njuter av min sista graviditet och hoppas inte behöva må sämre resten av tiden iaf!
Men fy så jobbigt! Riktigt tråkigt att man ska må så dåligt under graviditeten men vi får försöka tänka positivt :) Jag har också märkt av halsbränna men inte så värst farligt bara någon enstaka gång och detsamma med illamående dock har jag undvikit allt som får mig må illa av.
Jaha ok hur mycket har du i järnvärdet? På mig visade 111 i måndags men ska börja med en tablett om dagen än så länge tills jag får ta nya prov.
Jag köpte novalucol mot halsbrännan och alla jag talat med (bm och tidigare föderskor) säger att det är helt ok
Det hjälper :)