SDavidsson skrev 2017-03-03 20:25:39 följande:
Hej på er gravidisar! Jag hoppar gärna in här. :)
Lite kort om mig: jag är 24 år gammal och väntar mitt tredje barn. Har två döttrar som är födda 14 och 15 och nu är vi spända på att få se vad det är för liten som väntar denna gången! <3
Jag är beräknad 22 september och har en planerad igångsättning i v 37+0. Jag har kort sagt lite sjukdomar i bagaget som innebär många extra kontroller under mina graviditeter och jag kommer som med mina andra barn bli igångsatt innan BF. Har redan varit på ett tidigt ultraljud och allting såg jättebra ut. Nästa ultraljud är den 13/3. :)
Grattis!!! Ska ni kolla kön innan eller blir det surprise? :) Känner du något annorlunda?
josefiina skrev 2017-03-04 09:04:27 följande:
Vad spännande att höra om era ultraljud. Jag får ett UL först v 19 och jag är verkligen inne i spökveckorna. Jag har svårt att ta in att det ska finnas ett barn stort som en apelsin där inne och därav blir det häftigt att läsa det ni sett. Jag är beräknad till 1 sep. Längtar till v 19 nu först o främst!
Vi har berättat för alla som bör höra det från oss. Det är lite blandat jag berättade för chefen innan vi 12 då vi pratade om sommaren och semester och det var lika bra att säga som det var tyckte jag. Jag kommer gå hem redan vid midsommar tar ut semester sen havandepenning pga av tungt jobb.
Har någon förstaföderska fått nån mage? Jag förstår att magen kommer bra mkt senare för förstföderskor men den är ju iaf ett litet kvitto på att det växer ngt där inne :)
Vi får inte heller mer ul än rul egentligen men pgs blödningar kollas jag lite extra. Hoppas slippa fler nervösa ul dock nu....
Ingen förstföderska här men ändå 7 år sen sist och min mage syns rejält. Lyckats dölja det hyfsat på jobbet med stora bylsiga arbetskläder men ett fåtal där vet och två av mina närmaste vänner. Samt att det tydligen syns för de som inte träffat mig på ett tag då jag fick frågan i matbutiken häromdagen trots vinterjacka.
Kommer nog börja berätta mer efter provsvaren på Nipt som jag spänt väntar på... Känns lite som att jag lurar folk när jag inte berättar varför jag inte kan träna som förut eller inte orkar vara så energisk på lediga dagar som jag är van vid...
Kommer också söka havandeskapspenning pga stressigt och tungt jobb och hoppas att få ett par veckor semester där innan. Ev går jag med hem kring midsommar! :)