DragonWoman skrev 2017-08-25 08:27:40 följande:
Har använt fertilitetsmonitor några månader. Fått maximal fertilitet 1 gång och sen bara hög eller låg. Lagt den på vila nu, förbannat dyrt med teststickor. Köpte på mig billigare ägglossningstest istället. Har köpt en temp med men på grund av småbarn får jag påhälsning i sängen varje natt och flera uppvaknanden ha ha. Men är det absolut viktigast att ta tempen direkt när man vaknat? Den går inte ta vid annan tid varje dag?
Om du ska tempa ska du göra det innan du stiger ur sängen. Det är inte tillförlitligt annars. Man kan prova en månad gratis med natural cykels. Jag har provat att tempa och vaknar av mig själv flera gånger per natt, tror inte det ska ha någon betydelse. Däremot om man sovit mer eller mindre än man brukar och om man druckit alkohol kan påverka tempen. Jag kör med cb ÄL test där man får glad gubbe. Men jag behöver ju bara testa 1-2 ggr per månad eftersom jag alltid har ÄL dag 13-14 så jag brukar börja testa dag 12. Då går det bara 2 stickor per månad och räcker då i 5 mån eftersom det är 10 stickor i varje paket. Men testar man 10 ggr per månad blir det såklart dyrt.