Inlägg från: Flisan41 |Visa alla inlägg
  • Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Sååå jobbigt att vänta mellan äl och bim. Tiden går så sakta! Och de gånger man ätit pergotime har man ju varit skengravid varje gång!

• Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-06 08:28:05 följande:

Tack för tummarna   Det blev test.. men neg - liksom idag. BIM+1... men ingen mens heller. Tror dock att det är kört denna gång. Var så himla PMSig i lördags på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare - var helt säker på att mensen skulle komma i helgen.. men icke. Har ju stått på någon typ av hormoner alternativt varit gravid hela mitt vuxna liv - så är lite ovan hur kroppen reagerar kring mens och ÄL ! Men gillar det - känns mycket naturligare på något sätt. 

Fast pms symtom och graviditetssymptom liknar ju varandra sägs det ju. Så än är det ju inte kört
  • Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-06 12:20:51 följande:

Haha.. jo, visst kan det vara så  Så länge mensen lyser med sin frånvaro så lever ju hoppet.. Vet ju prick när jag hade ÄL.. men visst har man ju läst om flera som plussat väldigt sent. Ska göra UL i morgon - kanske blir lite klokare på vad som händer...  Hade ett par rätt stora extra äggblåsor efter ÄL, så jag får inte börja någon ny letrozolkur innan man kollat vad som hänt med dom.

Frågan är ju om man ska köra utan ett par månader.. för att satsa på en 2018 bebis istället..  

Det är så jobbigt man går ju nästan och håller andan innan för man vill ju verkligen inte att mensen ska komma! Får se vad UL visar imorgon då. Spännande!
  • Flisan41
    Ulla74 skrev 2017-02-06 19:19:12 följande:

Hej! 

Jag håller tummarna för er alla i tråden. Jag har en fråga som kanske inte hör riktigt hit men jag kan inte hjälpa det eftersom det tycks finnas så många positiva och härliga 40-plussmammor och blivande mammor här. Är det någon som vet om någon mammagrupp för oss 40-plussare. Har en dotter på 5 månader.

Oj, ingen aning tyvärr... Här har de dragit in föräldragrupperna till och med för förstagångsmammor. Trist att inte ha andra mammor att hänga med. Kör ett inlägg på Facebook vetja och fråga om det finns fler i samma stad där du bor och se om nån nappar! Be dina vänner dela inlägget.
  • Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-06 08:28:05 följande:

Tack för tummarna   Det blev test.. men neg - liksom idag. BIM+1... men ingen mens heller. Tror dock att det är kört denna gång. Var så himla PMSig i lördags på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare - var helt säker på att mensen skulle komma i helgen.. men icke. Har ju stått på någon typ av hormoner alternativt varit gravid hela mitt vuxna liv - så är lite ovan hur kroppen reagerar kring mens och ÄL ! Men gillar det - känns mycket naturligare på något sätt. 

Hur gick det på UL?
  • Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-07 21:01:27 följande:

Jättebra! De tidigare osynkade äggblåsorna var borta, och nu bara fina små, precis som de ska se ut vid mens ;) inte så många, men ett antal per äggstock..

Har en pessimistisk Dr som inte vill lova för mycket - speciellt med mitt taskigt låga AMH värde. Men vi kör på med Dubbel letrozol denna månad! Var lite depp i lördags då jag insåg att det förmodligen inte blir ett plus denna månad, men nu känns det skönt med klockrent regelbunden mens på 28-29 dagar, ett gäng ägg på G, och normal slemhinna varje månad hittills. Och inte för att det är så viktigt, men ska få njuta av lite skumpa till helgen, helt utan dåligt samvete! Som 40+ så är det så många kompisar som tar ett glas vilken dag som helst och inte behöver tänka på ev graviditeter, mensveckan kan man ju få njuta av detta lite i alla fall  

Ja det är viktigt att hitta det som är positivt i tillvaron, helt rätt! När man deppat klart är det bara att se framåt med hopp inför nästa äl! Min läkare är också rätt krass. Han känns inte så engagerad direkt. Det är tur man har egna idéer att komma med. Han är nog rätt trött på mig: "jag läste att"... Njut av bubblet i helgen!
  • Flisan41

Lycka till! Själv ska jag boka ny läkartid efter mensen är slut. Vill mäta mina slemhinnor då jag får för mig att de är tunna... Blöder lite och enbart i 4 dagar. Och så får han väl ta alla tester och värden igen..

• Flisan41

Vad är det för sprutor du får? Låter ju som superbra förutsättningar ju! Håller tummarna!

• Flisan41

Jag vet känslan så väl... Dagarna segar sig fram. Denna månad tog jag ingen medicin men fick utslag på äl-test och vi sexade loss från den dagen jag fick utslag och tre dagar framåt. Sen går man ju och hoppas men nä... ingenting... Det blir Letrozol vid nästa mens nu! Har ju inte provat det innan, bara Pergotime. Jag hoppas dagarna går fort nu fram till bim för din del. Man försöker ju tänka på annat men det är ju omöjligt nästan Om några månader fyller jag 42 och jag har sagt att vi fortsätter försöka till dess, sedan ger jag nog upp tror jag...

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid