Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

41 år och försöker bli gravid

DragonWoman skrev 2017-07-29 14:57:46 följande:

Minns inte om jag skrivit tidigare här men men...

41 och har nu försökt 6 månader att bli gravid igen efter missfall. Tuggat rosenrot, Q10 och använder fertilitetsmonitor. Nada zipp zero. Lyckats få "fina" spökstreck på cb early några gånger så de testen kan slänga sig i väggen nu

Tänkte paus monitorn nu och enbart använda vanliga stickor... Billigare med

Kämpa på! Jobbigt med spökstreck när viljan till en liten är positiv.

Jag kör med Natural Cycle, enligt den så har jag haft ägglossning precis, hurra i såfall :) Hade även sex samtidigt.
    DragonWoman skrev 2017-07-29 14:57:46 följande:

Minns inte om jag skrivit tidigare här men men...

41 och har nu försökt 6 månader att bli gravid igen efter missfall. Tuggat rosenrot, Q10 och använder fertilitetsmonitor. Nada zipp zero. Lyckats få "fina" spökstreck på cb early några gånger så de testen kan slänga sig i väggen nu

Tänkte paus monitorn nu och enbart använda vanliga stickor... Billigare med

Kämpa på! Jobbigt med spökstreck när viljan till en liten är positiv.

Jag kör med Natural Cycle, enligt den så har jag haft ägglossning precis, hurra i såfall :) Hade även sex samtidigt.
    Flisan41 skrev 2017-07-31 00:08:31 följande:

Glad gubbe igår. Då passade vi på. Ikväll blir det inget... Mannen för trött. Är det för sent imorgon tro??

Jag undrar hur männen mår med denna stress att leverera på dagen...... min kille är villig men vi har inte jobbat på så länge än, jag hoppas det håller i sig.

Jag håller hur som helst tummarna för er
    Nykär15 skrev 2017-07-31 11:09:48 följande:

Min tog det bra, vi har ändå sex dagligen så blev inte nåt jobbigt på det sättet eftersom vi har det för vi gillar det :)

Samma här, detta verkar snarare trigga mer :P
    DragonWoman skrev 2017-07-31 15:21:25 följande:

Negativt test idag så inväntar mensen och nytt försök nästa cykel... Monitorn får samla damm nu.

Natural Cycle, vad är det?

Det är en app som du lägger in din motemperatur u varje dag och även när du har mens, sex, nidblödning etc. Sen räknar den ut när du har ägglossning, var du är i cykeln etc. Finns många appar som har detta men denna är svensk och har fått bra kritik världen över.

Du får diagram och bra översikter och med hjälp av denna behöver man inte använda hormonbaserade preventivmedel om man inte vill bli gravid och vill du bli gravid ger den dig heads up på när ägglossningen är på g osv slipper dyra tester i och med att tempen kartläggs.

Nu låter det som jag säljer denna app men en vän tipsade mig och jag tycker den känns bra. Her grym koll på min kropp!

Hur ligger alla till i den här gruppen just nu?

När var senaste ÄL och är det någon som har gått över BIM?

Några har väl plussat, går allt bra för er, hur mår ni?

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

DragonWoman skrev 2017-08-04 19:19:33 följande:

Bim +2 idag. Ingen mens och negativa tester. Suck!!! Irriterande då man vill komma förbi mens och börja försöka igen.

Ja det förstår jag! Mensen är ju helt värdelös att vänta på inbär sits. Suck, jag tänker på dig

<3
    Flisan41 skrev 2017-08-05 10:51:13 följande:

Jag hade ÄL 30 juli tror jag och Bim 12 aug. Så nästa lördag alltså. En vecka när man ska försöka tänka på annat mao.. Men jag har inga större förhoppningar med tanke på min ålder och hur länge vi försökt.

Åh Flisan <3 det kommer, det tar bara tid!!!! Vi ser hur det ser ut om en vecka!

Skit, jag fick mens idag! Dock 3 dagar för tidigt enligt NC.... Känns ändå ok med tanke på att det var första mensen efter uttaget av spiralen men lite jobbigt är det ändå när jag inser att varje mens framöver kommer vara ett dåligt tecken....

Jag vet inte faktiskt vad som är "snittet" i min ålder på hur länge man ska försöka. Känns lite löjligt att ringa på måndag till Kvinnokliniken för att det inte blev nåt på första försöket, när ringer man tidigast. Någon som vet eller har erfarenhet?

DragonWoman skrev 2017-08-04 19:19:33 följande:

Bim +2 idag. Ingen mens och negativa tester. Suck!!! Irriterande då man vill komma förbi mens och börja försöka igen.

Har du fått din mens än?
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid