Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Åh vad spännande! Hoppas det fortsätter och inte avtar.

Mina förvärkar som kom lite då och då är typ helt väck!

Sover kanon och känner mig så bra så känns som jag kommer vara gravid for ever. Tror vi har samma bf. 1/7

Nu håller jag tummarna för dig :)
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-06-28 15:58:24 följande:

Med första barnet kände jag nada innan vattnet gick. Med andra hade jag några falska alarm

innan de riktiga värkarna drog igång. Den här

Gången har jag inte haft förvärkar (tror jag) men magen drar ihop sig emellanåt och det känns som barnet trycks nedåt.

Ngn mer som inte tränat andning i ngn större utsträckning? Hur har era erfarenheter varit vid tidigare förlossningar, har ni kunnat fokusera på andningen? Sitter och kollar igenom mina gamla understrykningar i boken "innan du föder", men minns inte hur användbart det faktiskt var. Mitt fokus var nog främst andningen i lustgasmasken.

Har gått profylax kurs denna gången, tränar andning kanske varannan, var tredje dag. När jag har förvärkar så andas jag den långa andningen och tycker det känns skönt.

Idag hos bm när hon kollade min tapp så fick jag andas och verkligen kämpa på att slappna av. Inte bekvämt.

Bra att man har med sig mannen som troligtvis kommer att få påminna mig om avslappning och andning vid varje värk.

Har såna pinvärkar nu. Bra tillfälle att öva då ;)
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-06-29 18:43:40 följande:

Skulle också vilja fråga min bm imorgon om hon kan kolla tappen... men är rädd att hon ska undra varför. Vad säger jag då? Vet inte riktigt varför jag vill att hon ska kolla men känns som att hon kanske kan se om det ärpå gång snart eller inte??:)

Jag har fått min tapp kollad i onsdags och för två veckor sen.

Har sagt att jag är nyfiken på om den blivit påverkad då jag haft långa pass med förvärkar innan de besöken.

Men räkna med pinvärkar. Första gången var de inte så jobbiga men i onsdags så gjorde de mer ont. Min rygg ändra rejält påverkad hela dagen och när jag stod upp så kändes det verkligen hemskt när hon trycktes ner mot bäckenbotten.

Men tappen var definitivt påverkad nu i onsdags. Mjukare är förra gången och ca 2-3 cm mättade hon med fingrarna.

Men känns ändå sååå lugnt. Bf på lördag. Dottern kom två dagar efter bf men det hela startade natten efter bf. Så känns som det kan komma snart. Men ändå inte, haha
  • Haiduchi
    Joline84 skrev 2017-06-30 08:31:41 följande:

Oj, bara en dag, spännande! Hoppas det startar nu snart då. Jag gick över två veckor med båda barnen, lite drygt att gå o vänta. Är det ditt första?

Hoppas också det startar snart! Haft några omgångar med förvärkar som lurat mig så kommer kanske inte fatta när det är på riktigt :)

Det är andra barnet. Med första så startade allt natten efter bf och född två dagar efter bf.

Så man börjar ju tycka att det borde vara dags snart fast man lika gärna kan gå över läääänge !
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-06-30 14:05:11 följande:

Min bm ville inte kolla tappen... hon sa att dom inte vill vara där och pilla i onödan. Synd, jag som ville ha nåt tecken på att det närmade sig haha.

Däremot hade jag högre blodtryck än normalt och hon sa att man kunde få det innan förlossningen. Någon som känner igen sig? Ska testa urin på måndag men vill ju hellre tro att det beror på att bebis vill ut snart hihi

Mitt blodtryck har ökat de senaste ggr hos bm. Från att ha lågt till mer normalt :)

Hon sa det var normalt. Min puls är med superhög när jag är där inne. Sist 109/min!
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-06-30 14:22:23 följande:

Jag va hos bm imorse. Högre bltr än annars inte högt men märkbart. Magen va så hård av förvärkar så hon kunde inte känna hur bebisen låg förrän det gett sig, direkt efter kom nästa sammandragning. Han har sjunkit ner ordentligt, samt det trycker jag känner. Hon kollade inte heller men, sa tiden den 11/7 ses vi nog inte på, latensfasen är igång, spela inte duktig nu å stanna hemma länge utan åk in i tid så slipper din man va barnmorska ;)

Hur visste hon att det var latensfas ? Jag har misstänkt det ett tag själv men kan det pågå hur länge som helst? Typ två veckor ?

Är Det något mer än dina förvärkar som gör att hon säger det är latensfas?
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-07-01 06:05:55 följande:

Igår var jag med om något hemskt! Stod och hängde tvätt hemma när jag känner hur det rinner efter benen. Ser att det är blod! Så vart förlossningen nästa. Dom hittar fortfarande inte något som ser ut att vara fel så nu är jag inlagd på obestämd framtid på förlossningen. Den danska läkaren vill hitta varför innan jag släpps hem. Kan bli med eller utan bebis, men dom förbereder mig på att det kan bli snitt lika gärna.

Barnmorskan tror dock fortfarande det är teckenblödningar.

Ibland känns det som det är bättre att bebisen kommer så jag slipper ligga här. Den är ju endå färdig.

Usch vad obehagligt! Skönt de vill ha dig inlagd så de har koll på läget 24/7.

Bra att vara där den bästa vården finns. <3
  • Haiduchi

BF IDAG!

sovit dåligt, legat vaken med ont i ryggen som kommit oxh gått. Men endast när jag liggerpå sidan, hänt några tidiga morgnar innan med. Någon som med känt så?

Gick upp vid sex men tycker allt känns lugnt just nu... Bode jag och mannen var taggade när det kändes som något var på g innan jag gick upp. Men min kropp lurar väl mig som vanligt ????

Nåja, många timmar kvar innan dagen är till ända.

• Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-01 13:11:24 följande:

Ni får berätta hur det går i värmen med era små bebisar. Kortärmad och skjorts lr ska det va lång? Nån som har ett helvete med värmen inne? Ac? Vi vet inte om vi måste köpa fläkt lr så? Nu har värmen ännu inte riktigt slagit till men det kommer nog snart. Bekymrad :(

Vi har faktiskt köpt en AC då vi har sovrummet på ovanvåningen och varma dagar är inte nådiga. Inte kul att sova med fönster öppet heller då vi bor nära en 80 väg....

jag har både kort och långärmad body till barnet som komma skall. Tänker kofta och filt när det blir svalare dagar eller kvällar. Strumpor kan man vara utan och ha längre byxor kanske ? Sova utan eller med filt typ... haft kompisar med nyfödda på sommaren så fått lite tips av dom.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny