Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

FrökenMp skrev 2017-05-06 18:08:55 följande:

Idag blev jag överraskad med en babyshower! Hade aldrig anat att jag skulle få en! Sa till och med till sambon imorse att jag ville planera en egen för jag trodde inte att jag skulle få nån. Blev så himla glad att jag började gråta :D

Åh vad kul! Visst är det kul :)

Hade en med dottern och tror/trodde inte att jag skulle få någon för detta barnet.

Men så i veckan när jag var hos en kompis så säger hon "Btw så kommer jag inte på din babyshower för jag gillar inte sånt, firar efter barnet kommit istället."""

Jaha, tack för det liksom. Hela överraskning förstörd. Sa att det hade jag inte velat veta eller hört. Tycker så synd om mina kompisar som planerar för mig och så förstör hon så. Blev riktigt ledsen och besviken. Inte sagt något till mina vänner för vill inte de ska veta hur hon har förstört....

Men har ändå svårt att se exakt när det ska kunna ske, för jag är uppbokad på massor känns det som så tror ändå jag kommer bli överraskad.

Vad hittade ni på?
  • Haiduchi
    Vet hur det känns skrev 2017-05-08 21:05:37 följande:

Jag går som du.. var där i v24 sist och ska dit i v31 nästa gång. Sedan är det hopp till v36 efter det så är det varannanvecka

Upplever det som väldigt sällan. Ska ta upp det med min barnmorska nästa träff

Förra veckan så började mitt två veckors intervall hos bm. Var då i v 32 (31+2) och ska dit alltså 34, 36,38,40 och ett besök bokat i både v 41 och 42 om jag går över.

Innan dess var jag där v 9, v 13, v 25 och v 29.

Här i Skåne län går man tydligen likadant oavsett om det är första eller andra osv. En del län gör kanske skillnad på det?
  • Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-09 10:31:59 följande:

Oj, hjälp :/ För första gången på säkert 20 år har jag haft en "nattlig olycka", helt oväntat då jag inte haft några besvär med blåsan tidigare i graviditeten. Visserligen brukar jag gå upp en gång på natten för att kissa, men den här gången vaknade jag inte. Blev tvungen att googla för att försäkra mig att det inte var vattnet som gått, fick visserligen inga tydliga svar men eftersom jag inte märker av något särskilt idag så var det väl inte det. Pinsamt, hoppas det inte blir en regelbunden grej. Någon som varit med om nått liknande? Kan det vara för att barnet har vänt sig nu (är i vecka 33)?

Tror faktiskt det har hänt mig med, men inte så mycket.

Vaknade upp av att jag behövde kissa men på toa märkte jag hur mina trosor var fuktiga och luktade kiss.... not Nice.
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-05-09 19:05:22 följande:

Vad sällan vissa av er får gå till BM... nästa vecka har jag glukosbelastning, är då i v29+ och efter det är det varannan vecka som gäller. Vilket jag är glad för då mina kids kommit tidigt ...

Hur tidigt har dina barn kommit innan ?
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-05-10 12:03:54 följande:

V36+0, v36+4 och v37+3. Alla välmående!

Gått längre och längre med varje barn. Se om du följer trenden denna gången med. ;)
  • Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-05-10 17:32:10 följande:

Tack! Våran har längtat länge efter syskon så det spelar nog in här.

Vår dotter längtar massor med. Har pratat, önskat sig ett syskon i flera år så hon är verkligen taggad :)

Det är verkligen härligt att höra hennes tankar, funderingar om praktiska saker mm och vad hon ser fram emot när lillasyster kommer.

Ska shoppa lite kläder till bb väskan tillsammans med henne och förbereda skötbord mm med henne också.

Ser nästan mer fram emot att se dom tillsammans än att få ha en liten bebis till. Men bara nästan ;)
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-05-10 18:58:39 följande:

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....

Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.

Tror inte det ska vara problem med FK. Varit sjukskriven sen v 14 utan problem.

Bra ändå att du får chans till vila, återhämtning, se det inte som misslyckande. Ingen tackar en för att jobba för hårt så du sliter ut dig totalt.

Fin mage :)
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-05-13 06:50:57 följande:

Går in i v 32 idag och läste precis att lillan nu väger runt 1,5 kg. Tänk ändå vad mkt den ska växa. Känner mig så stor, gravid och otymplig redan nu. Vojne, vojne.

Nu känns det verkligen som att jag är medveten om att jag är gravid hela tiden. Det går liksom inte att koppla bort längre. Ibland känner jag att jag bara skulle vilja "va mig själv" för en stund. Börjar bli otålig. Hur känner ni andra?

Går in i vecka 34 imorgon och känner precis som du.

Vill vara färdig med detta nu, visst det är inte så lång tis kvar men känner mig verkligen höggravid!

Har börjat känna mig mer varm, speciellt när man ska sova, skit jobbigt. Vaknar alltid vid 5 tiden +- någon halvtimme.

Längtar verkligen efter vår lilla bebis :)

Man härdar ut!
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-05-13 08:28:56 följande:

Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).

Vet ni vad för typ av vagn ni vill ha? Om inte exakt så hade jag köpt begagnad och liksom provat mig fram till vad man föredrar. Känns mer okej att köpa kanske 2-3 vagnar om man köper billigt ;)
  • Haiduchi

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny